نوشته شده توسط : سعید


هندوانه بدون شک یکی از بهترین میوه ها برای تابستان است. همانطور که می دانیم هندوانه کاملاً پر از آب بیولوژیکی است که بدن شما را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این ، میوه ای تازه و سرشار از کالری است. این ماده نه تنها بدن شما را مرطوب نگه می دارد بلکه دارای خواص مفید زیادی برای پوست شما است. بنابراین ، بهترین کار این است که برخی ماسک های صورت هندوانه خانگی را امتحان کنید تا در تابستان امسال جلوه ای کامل بدست آورید.

فواید هندوانه برای پوست
1. هندوانه بدن و پوست شما را مرطوب نگه می دارد.

2. این به شما یک پوست درخشان می دهد زیرا حاوی ویتامین C است. علاوه بر این حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگری است که برای درخشش پوست ضروری است.

3. این ماده اصلی تابستانی پر از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد پیری است.

4- ویتامین C موجود در هندوانه کلاژن تولید می کند که یک جز component بسیار مفید برای ساختار سلول است. سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند.

5. هندوانه حاوی گلوتاتیون است که به روشن و روشن شدن پوست کمک می کند. همچنین با هایپرپیگمنتیشن مبارزه می کند.

طرز تهیه ماسک صورت هندوانه خانگی
همانطور که می دانیم هندوانه به دلیل چندین فواید سلامتی برای بدن مفید است. هندوانه برای پوست نیز مفید است. حال ، بگذارید ببینیم که چگونه می توان ماسک صورت هندوانه خانگی درست کرد که به دستیابی به پوست درخشان و درخشان کمک می کند.

1. هندوانه ، ماست و عسل خام
ماست یک ماده عالی برای پوست و همچنین یک لایه بردار است. سلولهای مرده پوست را از بالاترین لایه پوست خارج می کند. عسل خام نیز پوست مرده را از بین می برد. این مواد به تشکیل سلول های جدید پوستی کمک می کنند.

عناصر:
1) 1-2 برش هندوانه.

2) 1 قاشق چایخوری ماست

3) 1 قاشق چایخوری عسل خام

روش و کاربرد:
1) هندوانه و ماست را با هم مخلوط کنید. سپس 1 قاشق چایخوری عسل خام را در مخلوط مخلوط کنید. عسل دابور را می توانید از آمازون نیز تهیه کنید.

2) تمام مواد را مخلوط کرده و یک خمیر صاف درست کنید.

3) حال صورت خود را بشویید و خشک تمیز کنید.

4) این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.

5) آن را به مدت 15-20 دقیقه بگذارید و سپس با آب بشویید.

2. ژل هندوانه و آلوئه ورا
آلوئه ورا یک داروی گیاهی است که می توانیم از آن برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنیم. آکنه ، جوش ، لکه های تیره و همچنین سوختگی پوست را درمان می کند. علاوه بر این ، پوست را روشن می کند. هندوانه و ژل آلوئه ورا ثابت شده است که مواد فوق العاده مفیدی برای پوست است.

عناصر:
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه.

2) 1-2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا.

روش و کاربرد:
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه و 1-2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید. اگر در خانه خود گیاه آلوئه ورا داشته باشید بهتر است. در غیر این صورت می توانید ژل زیبایی چند منظوره WOW آلوئه ورا را از آمازون خریداری کنید.

2) حالا این مخلوط را روی صورت خود بمالید.

3) آن را به مدت 15-20 دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید.

3. ماسک صورت هندوانه ، سیب زمینی و عسل خام
سیب زمینی برای بهبود سلامت پوست بسیار مفید است. لکه های تیره را کم می کند. علاوه بر این ، حاوی آنزیم های سفید کننده پوست است که پوست را روشن می کند. همانطور که در بالا ذکر شد ، استفاده از عسل سلولهای جدید پوست را نشان می دهد.

عناصر
1) 1-2 برش هندوانه

2) 1 سیب زمینی

3) 1 قاشق چایخوری عسل خام

روش و کاربرد:
1) 1 عدد سیب زمینی آب پز شده برداشته و له کنید. حالا هندوانه له شده و 1 قاشق چایخوری عسل خام اضافه کنید.

2) حالا همه را با هم مخلوط کرده و یک خمیر صاف کنید.

3) این ماسک را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس آن را با آب بشویید.

4. ماسک صورت هندوانه و شیر
شیر خام سرشار از کلسیم ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای پوست دارد. این ماده حاوی اسید لاکتیک است که باعث بهبود رنگ پوست می شود. باعث مرطوب نگه داشتن پوست در تمام طول روز می شود.

عناصر
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه

2) 1-2 قاشق چایخوری شیر خام.

روش و کاربرد:
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه و 1-2 قاشق چایخوری شیر خام اضافه کنید.

2) حالا این مواد را مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

3) آن را به مدت 15-20 دقیقه اعمال کنید و سپس آن را با آب بشویید.

5. ماسک صورت هندوانه و موز
همانطور که می دانیم موز سرشار از آنتی اکسیدان است. موز آکنه های پوستی و لکه های تیره را بهبود می بخشد. همه جای زخم و لکه های شما را برطرف می کند.

عناصر:
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه

2) 1 موز

روش و کاربرد:
1) 1-2 قاشق چایخوری آب هندوانه اضافه کرده و 1 عدد موز له شده را در آن اضافه کنید. همچنین می توانید کمی زردچوبه نیز اضافه کنید (کاملا اختیاری است).

2) حالا این مواد را مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

3) آن را به مدت 15-20 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب بشویید.

6. ماسک صورت هندوانه و خیار
خیار پوست شما را مرطوب نگه می دارد. آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند. همچنین ، پوست شما را درخشان و مرطوب نگه می دارد در تمام طول روز.

عناصر:
1) 1-2 قاشق غذاخوری تفاله هندوانه.

2) 1-2 قاشق غذاخوری تفاله خیار.

3) 1-2 قطره گلاب

روش و کاربرد:
1) 1-2 قاشق غذاخوری تفاله هندوانه و 1-2 قاشق غذاخوری تفاله خیار اضافه کرده و آن را با هم مخلوط کنید. حالا 1-2 قطره گلاب به آن اضافه کنید.

2) حالا همه این مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

3) همچنین می توانید برش هایی از خیار را روی چشم های خود قرار دهید. این باعث می شود عضلات چشم شما شل شده و لکه های تیره نزدیک چشم را بهبود بخشد.

4) اکنون این مخلوط را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید.

7. ماسک صورت هندوانه ، بلغور جو دوسر و عسل
این ماسک صورت خانگی مخصوص پوست های چرب است. بلغور جو دوسر در جذب روغن از پوست بسیار خوب است. همچنین تعادل pH پوست شما را حفظ می کند.

عناصر:
1) 2 قاشق چایخوری آب هندوانه.

2) 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر.

3) چند قطره عسل خام.

روش و کاربرد:
1) 2 قاشق چایخوری آب هندوانه ، 1 قاشق چایخوری آرد جو دوسر و چند قطره عسل خام اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

2. این ماسک را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

3. هنگامی که پک صورت شما کمی خشک شد ، صورت خود را به آرامی و با دست به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.

 

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/v2j89



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید


بینایی شما احتمالاً مهمترین حواس پنجگانه شماست.

سلامت چشم با سلامت عمومی همراه است ، اما چند ماده مغذی به ویژه برای چشم شما مهم هستند.

این مواد مغذی به حفظ عملکرد چشم کمک می کند ، از چشم شما در برابر نور مضر محافظت می کند و از پیشرفت بیماری های دژنراتیو وابسته به سن می کاهد.

در اینجا 8 ماده مغذی برای چشم شما مفید است.
مروری بر بیماریهای شایع چشم
خطر ابتلا به بیماری چشم با افزایش سن افزایش می یابد. شایع ترین بیماری های چشم عبارتند از:

آب مروارید وضعیتی که در آن چشمان شما کدر می شود. آب مروارید وابسته به سن علت اصلی اختلال بینایی و نابینایی در سراسر جهان است.
رتینوپاتی دیابتی. هنگامی که سطح بالای قند خون به عروق خونی در شبکیه شما آسیب برساند ، رتینوپاتی همراه با دیابت و علت اصلی اختلال بینایی و کوری ، ایجاد می شود.
بیماری خشکی چشم وضعیتی که مایع اشک آور آن کافی نیست و باعث خشک شدن چشم می شود و منجر به ناراحتی و مشکلات احتمالی بینایی می شود.
گلوکوم گروهی از بیماری ها که با انحطاط تدریجی عصب بینایی شما مشخص می شوند و اطلاعات بینایی را از چشم به مغز منتقل می کنند. گلوکوم ممکن است باعث ضعف بینایی یا کوری شود.
دژنراسیون ماکولا. ماکولا قسمت مرکزی شبکیه چشم شما است. دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) یکی از دلایل اصلی نابینایی در کشورهای پیشرفته است.
اگرچه خطر ابتلا به این شرایط تا حدودی به ژن های شما بستگی دارد ، اما رژیم شما نیز ممکن است نقش اصلی داشته باشد.

خلاصه
شایعترین شرایط چشم شامل آب مروارید ، تخریب ماکولا ، گلوکوم و رتینوپاتی دیابتی است. خطر ابتلا به این بیماری ها به سن ، ژنتیک ، بیماری های مزمن و سبک زندگی شما بستگی دارد.

1. ویتامین A
کمبود ویتامین A یکی از مهمترین دلایل نابینایی در جهان است (1 منبع معتبر).

این ویتامین برای حفظ سلولهای حسگر نور چشم شما ، که به عنوان گیرنده های نوری نیز شناخته می شوند ، ضروری است.

اگر به میزان کافی ویتامین A مصرف نکنید ، بسته به شدت کمبود ممکن است شب کوری ، خشکی چشم یا حتی شرایط جدی تری را تجربه کنید (2 منبع معتبر).

ویتامین A فقط در غذاهای حیوانی یافت می شود. غنی ترین منابع غذایی شامل جگر ، زرده تخم مرغ و محصولات لبنی است.

با این حال ، شما همچنین می توانید ویتامین A را از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدان بنام کاروتنوئیدهای پروویتامین A دریافت کنید که در برخی میوه ها و سبزیجات به مقدار زیاد یافت می شود.

کاروتنوئیدهای پروویتامین A به طور متوسط ​​حدود 30٪ از ویتامین A مورد نیاز افراد را تأمین می کنند. کارآمدترین آنها بتاکاروتن است که به مقدار زیادی در کلم پیچ ، اسفناج و هویج یافت می شود (منبع 3).

خلاصه
کمبود ویتامین A ممکن است منجر به شب کوری و خشکی چشم شود. ویتامین A فقط در غذاهای حیوانی یافت می شود ، اما بدن شما می تواند کاروتنوئیدهای گیاهی خاصی را به ویتامین A تبدیل کند.
2–3. لوتئین و زاگزانتین
لوتئین و زاگزانتین آنتی اکسیدان های کاروتنوئید زرد هستند که به عنوان رنگدانه های ماکولا شناخته می شوند.

آنها در ماکولا ، قسمت مرکزی شبکیه چشم شما ، که یک لایه سلول حساس به نور در دیواره پشت کره کره چشم شما است ، متمرکز شده اند.

لوتئین و زیگزانتین به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند. تصور می شود که آنها نقشی اساسی در محافظت از چشمان شما در برابر نور مضر آبی دارند (منبع 4).

مطالعات کنترل شده نشان می دهد که مصرف لوتئین و زاگزانتین متناسب با میزان آنها در شبکیه چشم شما است (منبع 5 معتبر).

یک مطالعه مشاهده ای در بزرگسالان میانسال و مسن نشان داد که مصرف 6 میلی گرم لوتئین و / یا زاگزانتین در روز به میزان قابل توجهی خطر AMD را کاهش می دهد.

محققان همچنین کشف کردند که افرادی که بیشترین میزان مصرف لوتئین و زاگزانتین را دارند ، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را دارند (43 منبع خطر) در معرض خطر دژنراسیون ماکولا 43٪ کمتر است.

با این حال ، شواهد کاملاً سازگار نیست. یک متاآنالیز از شش مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که لوتئین و زاگزانتین فقط از AMD در اواخر مرحله محافظت می کنند - نه از مراحل اولیه رشد آن (منبع 7).

لوتئین و زاگزانتین معمولاً با هم در غذاها ظاهر می شوند. اسفناج ، چغندر سوئیس ، کلم پیچ ، جعفری ، پسته و نخود سبز از بهترین منابع هستند (8 منبع معتبر).

علاوه بر این ، زرده تخم مرغ ، ذرت شیرین و انگور قرمز نیز ممکن است سرشار از لوتئین و زاگزانتین باشند (منبع 9).

در حقیقت ، زرده تخم مرغ به دلیل داشتن چربی بالا یکی از بهترین منابع در نظر گرفته می شود. کاروتنوئیدها هنگام خوردن با چربی بهتر جذب می شوند ، بنابراین بهتر است مقداری آووکادو یا روغن های سالم به سالاد سبزیجات برگ دار خود اضافه کنید (10 منبع معتبر ، منبع 11 معتبر ، منبع 12 معتبر).

خلاصه
مصرف زیاد لوتئین و زاگزانتین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش دهد.

4. اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند EPA و DHA برای سلامت چشم مهم هستند.

DHA در شبکیه چشم شما به مقدار زیاد یافت می شود ، جایی که ممکن است به حفظ عملکرد چشم کمک کند. همچنین برای رشد مغز و چشم در دوران نوزادی مهم است. بنابراین ، کمبود DHA می تواند بینایی را مختل کند ، به خصوص در کودکان (13 منبع معتبر ، منبع 14 معتبر ، منبع 15 معتبر ، منبع معتبر 16).

شواهد همچنین نشان می دهد که مصرف مکمل های امگا 3 ممکن است برای کسانی که بیماری خشکی چشم دارند مفید باشد (17 منبع معتبر ، منبع 18 اعتماد ، منبع معتمد 19 ، منبع 20 مطمئن).

یک مطالعه در افراد دارای خشکی چشم نشان داد که مصرف مکمل های EPA و DHA به مدت سه ماه روزانه با افزایش تشکیل مایع اشک آور به طور قابل توجهی علائم خشکی چشم را کاهش می دهد (18 منبع معتبر).

اسیدهای چرب امگا 3 همچنین می تواند به پیشگیری از بیماری های دیگر چشم کمک کند. مطالعه ای در بزرگسالان میانسال و مسن مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف حداقل 500 میلی گرم امگا 3 با زنجیره بلند روزانه می تواند خطر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی را کاهش دهد (منبع 21).

در مقابل ، اسیدهای چرب امگا 3 یک درمان موثر برای AMD نیست (22).

بهترین منبع غذایی EPA و DHA ماهی های روغنی است. علاوه بر این ، مکمل های امگا 3 مشتق شده از ماهی یا ریز جلبک ها به طور گسترده در دسترس هستند.

خلاصه
دریافت مقادیر کافی اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره بلند EPA و DHA از ماهی های روغنی یا مکمل ها ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری چشمی - به ویژه خشکی چشم را کاهش دهد.

5. گاما-اسید لینولنیک
گاما-لینولنیک اسید (GLA) یک اسید چرب امگا 6 است که در رژیم غذایی مدرن به مقدار کم یافت می شود.

برخلاف بسیاری دیگر از اسیدهای چرب امگا 6 ، به نظر می رسد GLA دارای خواص ضد التهابی است (23 منبع معتبر ، منبع 24 معتبر).

غنی ترین منابع GLA روغن گل مغربی و روغن گل آفتابگردان است.

برخی شواهد نشان می دهد که مصرف روغن گل مغربی ممکن است علائم بیماری خشکی چشم را کاهش دهد.

یک مطالعه کنترل شده تصادفی به زنان دارای چشم خشک دوز روزانه روغن گل مغربی با 300 میلی گرم GLA داده است. این مطالعه خاطر نشان کرد که علائم آنها در طی یک دوره 6 ماهه بهبود یافته است (25 منبع معتبر).

خلاصه
GLA که به مقدار زیاد در روغن گل مغربی یافت می شود ، ممکن است علائم بیماری خشکی چشم را کاهش دهد.


6. ویتامین C
چشمان شما به مقادیر زیادی آنتی اکسیدان نیاز دارد - بیشتر از سایر اندام ها.

به نظر می رسد ویتامین C آنتی اکسیدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اگرچه مطالعات کنترل شده درباره نقش آن در سلامت چشم وجود ندارد.

غلظت ویتامین C در طنز آبی چشم بیش از مایعات دیگر بدن است. شوخ طبعی مایعی است که دورترین قسمت چشم شما را پر می کند.

میزان ویتامین C موجود در شوک آبی با مصرف آن در رژیم غذایی متناسب است. به عبارت دیگر ، می توانید با مصرف مکمل ها یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین C غلظت آن را افزایش دهید (26 منبع معتبر ، 27 منبع معتبر).

مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که افراد مبتلا به آب مروارید دارای وضعیت آنتی اکسیدانی پایینی هستند. آنها همچنین نشان می دهند افرادی که از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند کمتر به آب مروارید مبتلا می شوند (28 منبع معتبر ، 29 منبع معتبر).

در حالی که به نظر می رسد ویتامین C در چشم شما نقش محافظتی دارد ، مشخص نیست که آیا مکمل ها برای کسانی که کمبود ندارند مزایای بیشتری می دهند یا نه

مقادیر زیادی ویتامین C در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله فلفل دلمه ای ، مرکبات ، گواوا ، کلم پیچ و کلم بروکلی یافت می شود (30).

خلاصه
ویتامین C برای سلامت چشم شما ضروری است و مصرف کافی این آنتی اکسیدان ممکن است از آب مروارید محافظت کند.
7. ویتامین E
ویتامین E گروهی از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است که از اسیدهای چرب در برابر اکسیداسیون مضر محافظت می کند.

از آنجا که شبکیه چشم شما دارای غلظت بالایی از اسیدهای چرب است ، دریافت کافی ویتامین E برای سلامت مطلوب چشم مهم است (16 منبع معتبر).

اگرچه کمبود شدید ویتامین E ممکن است به تخریب شبکیه و نابینایی منجر شود ، اما مشخص نیست که اگر از رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت کرده اید ، مکمل ها مزایای اضافی را به همراه دارند یا خیر.

یک تجزیه و تحلیل نشان می دهد که مصرف بیش از 7 میلی گرم ویتامین E در روز ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید مربوط به سن را 6٪ کاهش دهد (33 منبع معتبر).

در مقابل ، مطالعات کنترل شده تصادفی نشان می دهد که مکمل های ویتامین E سرعت پیشرفت آب مروارید را کاهش نمی دهند یا از آن جلوگیری نمی کنند (34).

بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل بادام ، دانه های آفتابگردان و روغن های گیاهی مانند روغن بذر کتان است (35).

خلاصه
کمبود ویتامین E ممکن است منجر به تحلیل رفتن بینایی و کوری شود. برای کسانی که کمبود ندارند ، مکمل ها مزیت اضافی ندارند.

8. روی
چشم های شما حاوی مقادیر زیادی روی است (36 منبع معتبر).

روی بخشی از بسیاری از آنزیم های اساسی از جمله سوپراکسید دیسموتاز است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

همچنین به نظر می رسد در تشکیل رنگدانه های بینایی در شبکیه چشم شما نقش دارد. به همین دلیل ، کمبود روی ممکن است منجر به شب کوری شود (37 منبع معتمد).

در یک مطالعه ، به افراد مسن مبتلا به دژنراسیون ماکولای زودرس مکمل روی داده شد. زوال ماکولای آنها کند شده و وضوح دید خود را بهتر از کسانی که دارونما دریافت کرده اند حفظ می کنند (منبع معتبر 38).

با این حال ، قبل از رسیدن به نتیجه گیری قوی ، نیاز به مطالعات بیشتر است.

منابع طبیعی غذایی روی شامل صدف ، گوشت ، تخمه کدو و بادام زمینی است (39).

خلاصه
روی نقش مهمی در عملکرد چشم دارد. یک مطالعه نشان می دهد که مکمل ها ممکن است رشد اولیه تخریب ماکولا را در بزرگسالان مسن کاهش دهند.

خط پایین
عادات سبک زندگی سالم ، مانند یک رژیم غذایی مفید و ورزش منظم ، ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری های مزمن - از جمله شرایط چشم کمک کند.

دریافت کافی مواد مغذی ذکر شده در بالا ممکن است به کاهش خطر شما کمک کند. ویتامین های دیگر نیز ممکن است در سلامت چشم نقش داشته باشند.

با این حال ، از بقیه بدن خود غافل نشوید. یک رژیم غذایی که کل بدن شما را سالم نگه می دارد ، احتمالاً چشم شما را نیز سالم نگه می دارد.

 

 

لینک کوتاه: yun.ir/3vkbv2



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید


اگر برای افراط در درمان مورد علاقه خود به توجیهی نیاز داشتید ، به جای درست آمده اید.
هشدار خبر خوب: شکلات می تواند سلامتی شما را تقویت کند. کلید واژه در اینجا "می تواند" است. بسته به شکلاتی که دقیقاً استفاده می کنید (و البته مقدار آن را می خورید) ، ممکن است از فواید تقویت کننده سلامتی دسر تخمیر شده استفاده نکنید یا نکنید.

Cordialis Msora-Kasago ، RD ، مدیر تغذیه منطقه ای Sodexo و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید: "حداقل به دنبال 70٪ کاکائو باشید." "هرچه درصد بیشتر باشد ، شکلات مغذی تر است."
جف تساتاری ، نویسنده رژیم 14 قندی بدون شکر می گوید: "همچنین برچسب سایر مواد مانند شکر اضافه شده را بررسی کنید." Csatari توضیح می دهد که حتی اگر نوعی شکلات تلخ از نظر فنی دریافت کنید ، باز هم می تواند مقدار قابل توجهی قند (و کالری همراه آن) داشته باشد. از آنجا که قند مواد جامد کاکائو سلامتی را جابجا می کند ، استعمال یک ماده شیرین با قند بسیاری از فواید سلامتی را که در مورد شکلات تلخ آموخته اید به حداقل می رساند.

با این وجود ، اگر ماسک شکلاتی کمی سیرکننده تر بخواهید ، می توانید همیشه با یکی از ترکیبات آجیل همراه شوید ، به گفته Msora-Kasago. او می گوید: "به دنبال غذاهای مفید مانند آجیل ها باشید تا اثر شکلات را افزایش دهد."

در مورد مواد مغذی که از شکلات تلخ با درصد بالاتر دریافت می کنید و مزایای سلامتی همراه آن ، بیایید نگاهی به مزایای سلامتی شکلات (و مضرات) بیندازیم. فکر کنید که این مجاز است هر روز به یک اشتیاق شکلاتی کمی تن دهید.

و برای اطلاعات بیشتر ، این 15 دسر کلاسیک آمریکایی که مستحق بازگشت هستند را از دست ندهید.
1. خطر ابتلا به بیماری های عمده را کاهش می دهد
Msora-Kasago می گوید ، شکلات غنی از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان های قوی) برای کمک به شل شدن رگ های خونی کار می کند ، که فشار خون را کاهش می دهد. این منجر به انبوهی از مزایا می شود ، مانند افزایش کلسترول HDL (یا "خوب") و کلسترول LDL (یا "بد") که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

تحقیقات از این موضوع پشتیبانی می کند ، نشان می دهد که مصرف متوسط ​​شکلات (حداکثر شش وعده در هفته) می تواند به کاهش خطر ضربان قلب سریع کمک کند ، که می تواند منجر به مشکلات قلبی یا سکته شود. مطالعه دیگری این موضوع را تأیید می کند ، نشان می دهد یک شکلات خوشمزه می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد ، به شرطی که وعده ها را به 6 یا کمتر در هفته برسانید.

به دنبال روش های بیشتری برای سالم ماندن هستید؟ برای دریافت دستور العمل های روزانه و اخبار غذایی در صندوق ورودی خود حتما در خبرنامه ما ثبت نام کنید!

2. می تواند التهاب در بدن را تسکین دهد
دستان مردی که روی زانوی خود ماساژ می دهد ، درد
شاتر استوک
التهاب می تواند منجر به بسیاری از مسائل مربوط به سلامتی شود ، از بیماری ها گرفته تا سردرد گرفته تا عضلات و تاندون ها. شکلات می تواند یک اثر ضد التهابی در سراسر سیستم شما ایجاد کند ، به شما کمک می کند تا از بیماری ها جلوگیری کرده و سلامت شما را حفظ کند. یک مطالعه نشان داد که پلی فنول های کاکائو ترکیب باکتریایی روده را تنظیم می کنند - تعداد باکتری های خوب روده را افزایش می دهد - که می تواند این پاسخ ضد التهابی را تحریک کند. تعجبی ندارد که شکلات تلخ در لیست 30 ماده غذایی ضد التهابی است!
ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کند
زنی که با دست شکل قلب می گیرد
شاتر استوک
یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا شواهدی ارائه می دهد که پلی فنل های شکلات می توانند جریان خون را افزایش دهند. Msora-Kasago توضیح می دهد ، با بزرگ شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون ، می تواند به کاهش خطر لخته شدن خون کمک کند.

4 این می تواند ذهن شما را پشتیبانی کند
مردی که در خانه روی مبل نشسته است ، اسناد را می خواند و با عینک چشمش را لمس می کند
شاتر استوک
شکلات علاوه بر اینکه باعث می شود هنگام خوردن آن لبخند بزنید ، بر مغز نیز تأثیرات مثبتی دارد. موسورا-کاساگو می گوید: "شکلات به تنظیم هورمون خوب سروتونین و دوپامین کمک می کند و می تواند روحیه را بالا ببرد."

محققان کاکائو را به بهبود توجه ، سرعت پردازش و حافظه مرتبط دانسته اند. در همین حال ، دانش دیگر می گوید که می تواند شناخت شما را در شکل عالی حفظ کند. Msora-Kasago اشاره می کند که محققان در حال بررسی ارتباط آن با مبارزه با آلزایمر هستند.

5 این می تواند به وزن شما کمک کند
مردی که شلوار جین گشاد و لاغر را نشان می دهد
شاتر استوک
Msora-Kasago می گوید: "برای مدیریت وزن ، شکلات ممکن است در کاهش مقاومت به انسولین و کنترل سطح قند خون نقش داشته باشد."

یک مطالعه نشان داد که شکلات می تواند باعث کاهش وزن بدن و BMI در افراد سالم شود ، در صورت مصرف 30 گرم در روز یا بیشتر بین چهار تا هشت هفته. (به خاطر داشته باشید ، این یک زیر گروه کوچک بود.) دیگری می گوید این درمان می تواند با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب به افراد چاق در معرض خطر مقاومت به انسولین کمک کند.

این می تواند روحیه شما را بهبود بخشد
خنده زن خوشحال
شاتر استوک
موسورا-کاساگو می گوید: "شکلات به تنظیم هورمون خوب سروتونین و دوپامین کمک می کند و می تواند روحیه را بالا ببرد." طبق بررسی هشت مطالعه شکلات در Nutrition Review ، به لطف فلاونول های قدرتمند کاکائو ، خوردن شکلات می تواند به تقویت روحیه و شناخت شما کمک کند. همانطور که می گویند ، کمی شکلات هرگز به کسی صدمه نمی زند و راهی مطمئن برای لبخند زدن شماست.


7 این می تواند حافظه شما را تیز نگه دارد
زنی که پشت میز کار می کند
شاتر استوک
در یک مقاله مروری در Frontiers in Nutrition ، تحقیقات نشان می دهد که فلاوانول های موجود در کاکائو می توانند به بهبود توجه ، سرعت پردازش و حافظه کاری کمک کنند - همه مواردی که برای موفقیت در کنار خود می خواهید. علاوه بر این ، مطالعه نشان می دهد که فلاونوئیدهای کاکائو می توانند با ارسال جریان خون بیشتر به هیپوکامپ - بخشی از مغز که در آن خاطرات ایجاد می کنید ، شناخت شما را در شکل عالی حفظ کنند. علاوه بر این ، مطالعه ای از مجله تغذیه بالینی آمریكا نشان می دهد كه فلاوانول های كاكائو می توانند به كاهش روند شناختی مربوط به افزایش سن كمك كنند.

8 این می تواند به شما کمک کند وزن خود را مدیریت کنید
مقیاس سیاه و سفید در کف حمام کاشی کاری شده

یک مطالعه از مجله بررسی های مهم در علوم غذایی و تغذیه نشان داد که شکلات می تواند وزن بدن و BMI را در افراد سالم کاهش دهد اگر 30 گرم مصرف شود - یعنی یک اونس - در روز یا بیشتر بین چهار تا هشت هفته. (به خاطر داشته باشید ، این یک زیر گروه کوچک بود.) نکته کلیدی در اینجا: اندازه های سهم خود را تماشا کنید و به میله هایی با کاکائو بیشتر از شکر بچسبید.

9 می تواند عوارض چاقی را بهبود بخشد
زنی که دور کمر را اندازه می گیرد
شاتر استوک
طبق مطالعه ای در مجله تغذیه بالینی اروپا ، محققان دریافتند که یک درمان شکلات می تواند با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب به افراد چاق در معرض خطر مقاومت به انسولین کمک کند. Msora-Kasago می گوید: "برای مدیریت وزن ، شکلات ممکن است در کاهش مقاومت به انسولین و کنترل سطح قند خون نقش داشته باشد." مطمئن باشید که از هرکدام از این 17 ماده غذایی بد که می توانید پزشک شما را وحشت زده کند ، دور می مانید!

10 این می تواند به شما کمک کند در هنگام HIIT احساس بهتری داشته باشید
احتمالاً شنیده اید که شیر شکلات انتخاب خوبی برای بعد از تمرین برای آن ترکیب عالی پروتئین کربوهیدرات است. یک مطالعه از ژورنال انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد ، خوب ، شکلات تلخ همچنین می تواند در دوره های کوتاه مدت ورزش شدید به شما کمک کند. شکلات تلخ میزان اکسیژن مورد نیاز را کاهش می دهد ، بنابراین می توانید واقعاً آن را با سرعت زیاد به پا کنید.


11 این یک انتخاب عالی به شما می دهد
زن خسته کار
شاتر استوک
یک اونس شکلات تلخ با 70٪ کاکائو حدود 25 میلی گرم کافئین دارد. (برای مقایسه ، یک فنجان قهوه هشت اونسی حدود 95 میلی گرم دارد.) گرچه یک تن نیست ، اما اگر به ماده محرک حساس هستید ممکن است دچار لرزش شوید ، بنابراین نزدیک به زمان خواب مراقب میزان مصرف خود باشید.

12 این می تواند میزان کالری دریافتی شما را افزایش دهد
شکلات
شاتر استوک
شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما اگر به اندازه های سهم خود پایبند نباشید ، می توانید کالری بیشتری از آنچه می خواهید مصرف کنید. شکلات تلخ معمولاً حاوی حدود 170 کالری در هر اونس است که اگر از یک وعده روزانه فراتر بروید ، می تواند اضافه شود. همین امر در مورد شیر یا شکلات سفید وجود دارد که می تواند بیش از 200 کالری در هر وعده افزایش یابد.

در مورد شکلات های لذیذ ، مثل آنهایی که از مواد پر کننده میوه ای یا خامه ای استفاده می کنند؟ این جایی است که کالری شما واقعاً می تواند از بین برود. اگر می خواهید مقداری وزن کم کنید ، این میزان کالری در هفته است که باید برای کاهش وزن بخورید.

[ترجمه گوگل] این می تواند ولع مصرف قند بیشتری ایجاد کند
دسر
شاتر استوک
اگر هنوز به دنبال شیر پر از شکر یا شکلات سفید هستید ، به جای کاکائو واقعی ، بدن خود را به همان خوبی که ذکر کردیم انجام نمی دهید. شکر اضافه شده می تواند به سلامتی شما آسیب برساند ، مانند افزایش چربی شکم ، خرد کردن روحیه و افزایش خطر بیماری ها. مصرف بیش از حد مواد شیرین نیز می تواند باعث شود مقدار بیشتری از آنها میل کنید. این دلیل دیگری است که شما می خواهید هرگز از 35 قندترین وعده های غذایی رستوران موجود در سیاره را سفارش ندهید!

14 این باعث می شود که شما کاکائوی بیشتری بخواهید
شکلات تلخ
شاتر استوک
این ولع مصرف شکلات شوخی ندارد. و آنها می توانند ناشی از یک واکنش شیمیایی در مغز باشند. یک مطالعه از Physiology & Behavior نشان می دهد که شکلات می تواند یک واکنش مغزی مانند دارو ایجاد کند که باعث می شود شما بیشتر و بیشتر برگردید. بنابراین قوی بمانید و به یک وعده پایبند باشید.

 

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/uyi48



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

چای ممکن است همیشه نتایج چشمگیری نداشته باشد اما به خوبی تحمل می شود و عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به داروهای منظم جوش ایجاد می کند. به همین دلیل است که آنها یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کمک به مبارزه با آکنه هستند. بهترین چای ها برای آکنه عبارتند از: چای رویبوس ، چای بابونه ، چای نعناع ، چای گزنه ، قاصدک ، اروروت ، زنجبیل و چای سبز.
همراه با نوشیدن چای برای آکنه ، می توانید از چای به عنوان محلی برای آکنه نیز استفاده کنید. با این حال ، چای باید دم بکشد تا مواد فعال بتوانند به محلول چای نفوذ کنند. این امر باید در مورد هر دو عمل - برای نوشیدن و برای موارد موضعی - صادق باشد. و در بعضی موارد ، می توان آکنه را با نوشیدن و استفاده از همان دمنوش های گیاهی بر روی پوست درمان کرد.

بهترین چای ها برای آکنه وجود دارد
چای رویبوس
چای بابونه
چای نعناع
چای گزنه
چای قاصدک
چای سبز
چای Arrowroot
چای زنجبیلی
1. چای ROOIBOS

رویبوس گیاهی بنشن است که بومی آفریقای جنوبی است. به آن بوش قرمز نیز گفته می شود و قرن هاست که در طب سنتی کشور بومی خود استفاده می شود.

چای رویبوس یک چای موثر برای آکنه در نظر گرفته می شود زیرا دارای خواصی مانند آنتی اکسیدان ، خاصیت ضد باکتری و تعدیل کننده سیستم ایمنی است.

چای رویبوس به آکنه کمک می کند زیرا حاوی مقادیر زیادی از نوتوفاژین و آسپالاتین و همچنین سوپراکسید دیسموتاز است. این 3 آنتی اکسیدان یک محافظت موثر و گسترده در برابر رادیکال های آزاد مضر ایجاد می کنند و روی پوست نیز فعال هستند. بنابراین ، آنها می توانند گونه های اکسیژن واکنش پذیر را پاک کرده و از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنند.

چای Rooibos همچنین با کاهش شدت و شکست ضایعات التهابی آکنه به آکنه کمک می کند ، زیرا برخی از مواد شیمیایی این چای به تنظیم سیستم ایمنی بدن و جنبه های مضر پاسخ ایمنی در جوش های پوستی کمک می کند.

چگونه این چای با استفاده از آن روی پوست به آکنه کمک می کند:

یک اثر ضد باکتری خفیف ایجاد می کند زیرا می تواند به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه در پوست کمک کند
به از بین بردن سبوم اضافی و سلولهای مرده پوست از پوست کمک می کند
به محافظت از پوست در برابر عوامل تحریک کننده کمک می کند زیرا این ماده ضد حساسیت نیز است
به عنوان پاک کننده یا تونر استفاده شود و به شما در ترمیم PH بدن ، جلوگیری از خشکی پوست و از بین بردن منافذ پوست کمک می کند.
2. چای شیمیایی برای آکنه

قرن ها است که چای بابونه به عنوان یک داروی سنتی استفاده می شود. چای بابونه یکی از بهترین چای ها برای آکنه در نظر گرفته می شود ، زیرا می تواند فواید آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی فراهم کند.

فواید چای بابونه برای آکنه عبارتند از:

نوشیدن چای می تواند شدت جوش های پوستی را کاهش دهد ، استفاده از چای به صورت موضعی نیز می تواند به تسکین علائم آکنه کمک کند.

کمپرس های بابونه که روی پوست استفاده می شود مقایسه می شود که دارای فعالیتی مشابه با پماد هیدروکورتیزون 1٪ در کاهش التهاب پوست است. همچنین می تواند با کاهش آسیب های رادیکال های آزاد و همچنین باکتری های آکنه ، از پوست محافظت کند.

برگ های پودر شده چای بابونه را می توان روی زخم های آکنه نیز مالید تا از بین بروند. کیسه های چای بابونه سرد را می توان روی جوش ها فشار داد تا تورم و قرمزی را کاهش دهد.

هنگام درمان آکنه با نوشیدن چای بابونه ، سایر داروهای جوش مانند عسل و آبلیمو باید به چای اضافه شود تا تقویت شود
3. چای اسپارمینت برای آکنه هورمونی
چای نعناع یکی از بهترین چای ها برای آکنه است زیرا ضد آندروژنی است و برای جلوگیری از عدم تعادل هورمونی شناخته شده است که به عنوان عامل ایجاد جوش های پوستی شناخته می شود. اگر آکنه شما به دلیل وجود بیش از حد هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون و آندروژن است ، چای نعناع ارزش آزمایش دارد. این ماده باعث تولید هورمون های جنسی زنانه مانند استروژن می شود که به عنوان آکنه کاهش می یابد. چای نعناع همچنین برای شرایط مبتنی بر هورمون مانند PCOS نیز توصیه می شود. یک مطالعه نشان داد که زنان به مدت 5 روز روزانه 2 فنجان چای نعناع می نوشند ، سطح تستوسترون آزاد را در خون کاهش می دهند.

اگر آکنه هورمونی شما به دلیل نسبت زیاد سطح تستوسترون در مقایسه با استروژن ایجاد می شود ، چای نعناع هندی می تواند امتحان آکنه های هورمونی باشد.

اثر آنتی اکسیدانی چای نعناع می تواند از آسیب اکسیداتیو به پوست جلوگیری کند. بنابراین می تواند از پوست محافظت کرده و از ایجاد ضایعات آکنه جلوگیری کند.
چای نعناع اکسیداسیون چربی ها را کاهش می دهد و باعث کاهش تعدادی از رادیکال های آزاد مضر می شود که به عنوان محصولات جانبی واکنش اکسیداسیون ایجاد می شوند.
نعناع مانع از خراب شدن سبوم موجود در پوست می شود. وقتی سبوم سریع اکسید شود ، منافذ سفت شده و مسدود می شود.
هنگام نوشیدن ، نعناع هندی همچنین میزان تستوسترون کل بدن را کاهش نمی دهد ، برخلاف سایر داروهای آکنه که برای کاهش سطح آندروژن در بدن استفاده می شود ، عوارض جانبی بسیار کمتری ایجاد می کند.
این امر به ویژه برای زنانی که آکنه بزرگسالان دارند و در دوره های قاعدگی آنها شعله ور می شود ، توصیه می شود. چای نعناع به دلیل توانایی آن در تأثیر بر سطح هورمون ها در بدن ، فقط باید در مقادیر متوسط ​​مصرف شود.

نکته مهم: این مورد را زنان باردار و شیرده نباید استفاده کنند.

4. STINGING NETTLE TEA
تصور می شود که این چای خون را تصفیه و سم زدایی می کند ، که به طور طبیعی پوست را کاملاً صاف می کند. متخصصان گیاهان دارویی همچنین ادعا می کنند که می توان از این ماده برای تهیه یک چای گیاهی استفاده کرد که از سلامت پوست و مو پشتیبانی می کند.

این چای سرشار از ویتامین های گروه B ، ویتامین K ، سلنیوم و روی است. این عوامل با هم ترکیب می شوند تا به پوست نوشیدنی بیشتر و محکم تر شود.

5. چای قاصدک
این گیاه در واقع قرن هاست که به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. بومیان آمریکا از آن برای ارتقا health سلامت پوست استفاده می کردند و برخی از گیاهان دارویی و پزشکان طب طبیعی امروزه آن را برای همان منظور توصیه می کنند.

تصور می شود قاصدک با بهبود عملکرد کبد ، که خون را پاک می کند و سموم را از بدن خارج می کند ، به پوست کمک می کند.

ریشه قاصدک همچنین حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از پیری زودرس و همچنین ویتامین های A ، B ، C و مواد معدنی آهن ، پتاسیم و روی کمک می کند که همه از پوست شفاف حمایت می کنند.

6. چای سبز برای آکنه
چای سبز به عنوان نیروگاه تمام چای های آکنه در نظر گرفته می شود. اگر به دنبال بهترین چای برای آکنه هستند ، بسیاری به چای سبز اشاره می کنند. اما آیا چای سبز واقعاً به آکنه کمک می کند؟ پاسخ کوتاه بله است!

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های متعددی از جمله EGCG ، کاروتنوئیدها ، توکوفرول ها ، اسید اسکوربیک و سلنیوم است که با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به دلیل رادیکال های آزاد مضر ، باعث ارتقا health سلامت پوست می شود و چای سبز را برای کاهش آکنه موثر می کند.

وقتی چای سبز بصورت موضعی در فرمولی با غلظت 2.5٪ چای سبز روزانه به مدت 60 روز استفاده می شد. نتایج نشان داد که تولید سبوم پس از 8 هفته تا 80٪ کاهش یافته است. اگر آکنه شما به دلیل پوست چرب و سبوم بیش از حد است ، استفاده از چای سبز به مدت چند هفته در روز می تواند تولید آکنه و سبوم را بدون عوارض جانبی شدید داروها کاهش دهد.

7. مزایای آکنه چای ARROWROOT
معروف است که چای Arrowroot ضد التهاب و کمک به هضم غذا است. این کاملاً مشخص نیست که چگونه کار می کند ، اما به تسکین مشکلات هضم کمک می کند و همچنین از غشای مخاطی محافظت می کند به همین دلیل برای مسائل گوارشی مفید است. برخی از مطالعات arrowroot نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. کاهش التهاب و کمک به هضم غذا می تواند آکنه را کاهش دهد زیرا التهاب معمولاً منجر به قرمزی و شعله ور شدن آکنه می شود. برای استفاده ، پودر arrowroot را در مقداری آب مخلوط کنید و لذت ببرید!

8. چای GINGER برای آکنه
زنجبیل بخاطر تسکین معده ناراحت شناخته شده است ، اما همچنین می تواند برای کسانی که آکنه دارند نیز مفید باشد! دلیل این امر آنست که زنجبیل حاوی بیش از 30 مقدار گینجر است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. چای زنجبیل را می توان با جوشاندن یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده در آب به مدت یک دقیقه تهیه کرد ، همچنین می توانید مایع را به صورت موضعی نیز بمالید تا خواص ضد التهابی مستقیماً باعث پوست شود. اگر شما با مشکلات گوارشی روبرو شده اید و با درد و قرمزی بیشتر روی پوست خود روبرو هستید ، زنجبیل می تواند انتخاب خوبی برای آزمایش شما باشد.

سایر مزایای آکنه چای سبز:

ویتامین ها و پروویتامین های موجود در چای سبز مسئول تعدادی از فرآیندهای بیولوژیکی هستند که همه آنها می توانند به اصلاح برخی از دلایل اصلی آکنه کمک کنند.
آنها می توانند با تعدیل سیستم ایمنی بدن و کاهش عدم تعادل هورمونی ، به کاهش التهاب پوست کمک کنند.
اثر ضد میکروبی چای سبز در درمان آکنه نیز مفید است. چای سبز حاوی روی است. روی یک ماده ضد میکروبی شناخته شده است که برای درمان آکنه استفاده می شود.
طبق مطالعه بارانی ، چای سبز به اندازه 4٪ بنزوئیل پراکسید در درمان آکنه موثر بود.
چگونه می توان از چای به طور موضعی برای آکنه استفاده کرد

یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که تهیه و نوشیدن چای ساده است ، اما استفاده از چای گیاهی بر روی پوست نیاز به راهنمایی دارد.

1. چای خود را برای استفاده موضعی در آکنه آماده کنید
می توانید هرکدام از چای ها را برای آکنه ذکر شده در این لیست انتخاب کنید. چای را با قرار دادن کیسه های چای یا برگ چای خود در آب جوشانده شده به مدت حدود 5 دقیقه آماده کنید. کیسه های چای را بردارید و بگذارید تا خنک شوند تا پوست خود را نسوزانید. اگر از برگ استفاده می کنید ، می توانید آن را فیلتر کرده و برگها را روی دستمال کاغذی تمیز قرار دهید تا بعداً استفاده شود. بگذارید چای دم کرده نیز خنک شود. هم از برگ و هم از چای می توان به صورت موضعی استفاده کرد.

برای مالیدن چای بر روی پوست ، ابتدا پوست را با یک صابون یا پاک کننده ضد آلرژی شسته و بشویید. پاک کننده نعناع Ilike to usethis زیرا دارای ترکیباتی مانند بابونه و نعناع مخصوص آکنه است که قبلا ذکر شد.
بعد از شستشو ، چای دم کرده خنک شده را با پنبه مانند تونر روی پوست قرار دهید. اگر از چای برگ سست استفاده کرده اید ، می توانید برگ ها را با چای نیز مخلوط کنید.
بگذارید چای روی پوست خشک شود و بگذارید 10 دقیقه قبل از آب کشیدن بماند.
روش تهیه ضماد چای برای آکنه:

همچنین می توانید یک حوله تمیز و کوچک در چای خیس کنید تا ضماد (توده ای نرم و مرطوب از پارچه) شود.
ضماد را روی ناحیه آسیب دیده پوست پخش کنید و قبل از آبکشی بگذارید 15 دقیقه بماند.
برای جلوگیری از خشکی پوست ، یک مرطوب کننده مرغوب استفاده کنید.
واضح است که این بهترین چای ها برای آکنه دارای ابرقدرت هستند! با این حال ، فقط به دلیل طبیعی بودن این چای ها و گیاهان به این معنی نیست که با اثرات جانبی یا واکنش های احتمالی همراه نیست. هنوز هم ، صحبت با یک متخصص گیاهان دارویی یا سایر پزشکان را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که موارد منع مصرف یا مشکلات بهداشتی ندارید که این چای ها را برای شما مفید یا حتی مضر کند.

 

لینک کوتاه: yun.ir/40qdkc



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

پاک کننده رنگ مو چیست؟
یک ماده کش کننده مصنوعی رنگ مو ، که به آن ماده پاک کننده رنگ مو یا کش کننده رنگ مو نیز گفته می شود ، بسیار کارآمد و یکی از کم خطرترین راه ها برای از بین بردن رنگدانه های رنگی مصنوعی از موهای شماست. اگر تمایل دارید که مانند پیکسل پلاتینیوم گوئن استفانی به یک "زیر دریایی زرد" تبدیل شوید ، ادامه مطلب را بخوانید!

سلامتی مراقبت از مو Stealth: یک برطرف کننده رنگ مخصوصاً برای از بین بردن رنگ اکسیداتیو (دائمی) موها طراحی شده است. محصولات پاک کننده رنگ معمولاً آمونیاک یا مواد سفید کننده ندارند. اگر مارک مناسبی انتخاب کنید و فقط گاهی از محصول استفاده کنید ، صدمه قابل توجهی به موهای شما وارد نمی کند.

حس مشترک در مورد رایحه ها: پاک کننده های رنگ برای استفاده در خانه مناسب هستند ، اما اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را به دقت دنبال می کنید و محصول را به درستی استفاده می کنید. تحمل بوی قوی گوگرد ممکن است برای بعضی از افراد دشوار باشد ، بنابراین شستن چندین بار مو در مرحله شستشو توصیه می شود بیشتر بوی آن کاهش یابد. در مورد رایحه ها حس مشترک داشته باشید!

هنگامی که شما نیاز به استفاده از نوار رنگ دارید؟
1. هرج و مرج رنگی برای از بین بردن رنگ ناخواسته: اگر مارک دیگری از سایه دلخواه خود را امتحان کردید و از آن چیزی که می خواستید تیره تر به نظر برسد ، نوار پاک کننده رنگ BFF جدید شماست !. یا اگر موهای بلوند طبیعی خود را به رنگ تیره تری درآورده اید ، اما از نتایج آن خوشتان نمی آید ، یک استریپر رنگ را به عنوان نجات دهنده خود در نظر بگیرید! در هر صورت ، پاک کننده رنگ مو م wayثرترین راه برای معکوس کردن کاربرد نامطلوب رنگ و دستیابی به پایه مناسب برای یک رنگ جدید است.

موی برنجی تن در خانه
2. از بین بردن رنگ قبل از درمان: این محصول می تواند برای از بین بردن تجمع برنامه های رنگی قبلی ، موهای شما را برای رنگ آمیزی مجدد آماده کرده و سایه مورد نظر شما را بدست آورد.
لحظه های قبل: حذف رنگ چگونه کار می کند؟
در طول زمان پردازش ، ماده پاک کننده رنگ با کارکرد 1. ورود به ساقه مو 2. سپس شکستن مولکولهای بزرگ رنگی که توسط رنگهای اکسیداتیو در موها رسوب می کنند. ذرات مولکول های رنگ آنقدر کوچک می شوند که از روی مو شسته شوند. این محصول نه تنها رنگدانه های مصنوعی را از آخرین رنگی که استفاده کرده اید ، بلکه همچنین از تمام رنگ های قبلی نیز پاک می کند.

خلاصه سفید کننده: پاک کننده رنگ ، رنگ موی طبیعی شما را روشن نمی کند زیرا حاوی سفید کننده نیست (موارد استثنائی نیز وجود دارد). این محصول فقط برای پاک کردن رنگدانه های دائمی رنگ مو که قبلاً استفاده شده است ، بدون سفید شدن طراحی شده است.

در اینجا یک مختصر سفید کننده وجود دارد: اگر بخواهید رنگ طبیعی اصلی خود را بازیابی کنید و در گذشته از سفید کننده استفاده کرده اید ، این محصول کار نخواهد کرد. پاک کننده رنگ موهای شما را به رنگ از قبل سفید نشده بر نمی گرداند زیرا رنگدانه طبیعی موجود در موهای بکر زیرین شما روشن و تغییر یافته است. پاک کننده رنگ تمام رنگ مصنوعی را از موهای شما پاک می کند و پایه روشن شده زیرین را نشان می دهد.
پس از اتمام روند حذف رنگ ، انتظار یک رنگ زیبا را نداشته باشید. با این حال ، می توانید پایه مناسبی برای رنگ آمیزی مجدد موهای خود پیدا کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. این همان چیزی است که این محصول برای آن طراحی شده است.

آفتاب پرست های رنگی: کسانی که می خواهند به رنگ طبیعی خود بازگردند ممکن است از نتایج ناامید شوند. بسیاری از افراد عامل پاک کننده رنگ خود را بخاطر گذاشتن ته رنگهای گرم مقصر می دانند (به همین دلیل است که شما به سختی می توانید یک ماده پاک کننده رنگ با درجه بالایی را ببینید). با این حال ، این زیره ممکن است نتیجه فرآیندهای قبلی مرگ باشد. رنگهای دائمی زمینه ای گذشته ممکن است برخی از رنگدانه های طبیعی موجود در موهای شما را از بین برده و مواد استخراج کننده رنگ این موهای ناخوشایند را نشان دهد.

ترانسفورماتورهای رنگی: آیا یک پاک کننده رنگ یک رنگ نیمه دائمی دارد؟
این محصول بی نظیر روی رنگهای شدیدی مانند آبی ، قرمز روشن ، صورتی ، بنفش یا سبز کار نمی کند. با عرض پوزش ، بچه های رنگین کمان و gals! این فقط روی رنگهایی کار می کند که از سازندگان پراکسید استفاده می کنند ، بنابراین در از بین بردن رنگهای مستقیم مانند حنا و سایر رنگ های گیاهی و همچنین رنگ های نیمه دائمی یا موقتی بی تأثیر است.

True Colors: ممکن است شما برخی از گزارش ها را در مورد حذف موفقیت آمیز رنگ مد نیمه دائمی با استفاده از مواد کش آورنده رنگ مو مصنوعی خوانده باشید. با این حال ، آنها برای استفاده استفاده نشده اند. یک توضیح احتمالی این است که محو شدن قابل توجه رنگهای واضح ممکن است در اثر شستشوی چند بار با شامپو شفاف کننده و شستشوی مو با آب بسیار گرم ، بیشتر از عمل پاک کننده رنگ ایجاد شود.

بروزرسانی: مواد پاک کننده مستقیم رنگ برای کمک به خلاص شدن از شر رنگهای نیمه دائمی و آزمایش بیشتر با رنگهای مد تولید شده اند.

به طور خلاصه واقعیت های آفتاب پرست رنگی معمولی ،
آ. نتیجه به رنگ طبیعی و تاریخچه رنگ مو بستگی دارد.

ب اگر موهای قهوه ای طبیعی خود را سیاه رنگ کرده اید ، ممکن است قهوه ای مایل به قرمز باشد.

ج اگر موهای بلوند طلایی خود را به رنگ قهوه ای تیره رنگ کرده اید ، احتمالاً با یک بلوند کمی مایل به قرمز مواجه خواهید شد.

د اگر از موهای تیره و طبیعی خود سایه روشن تری گرفته اید ، پاک کننده رنگ باعث می شود که رنگ مصنوعی موهای شما برطرف شود و پایه روشن شود.

ه اگر قبل از مرگ دائمی در سایه تیره ، موهای شما تا حدی خاکستری شده باشد ، موهای سفید شما نارنجی می شود. شما ممکن است برای رنگ آمیزی یا انتقال به موهای خاکستری طبیعی خود نیاز به کمک رنگگرای خود داشته باشید.

کنترل آسیب: آیا پاک کننده رنگ به موهای شما آسیب می رساند؟
برای کنترل کم آسیب ، به خاطر داشته باشید که استریپ رنگ فقط بدون تغییر ساختار موهای شما ، رنگهای مصنوعی را از بین می برد. استفاده از آنها نسبت به استفاده از مواد سفید کننده یا محصولات پایه آمونیاک آسیب کمتری به موهای شما می زند. با این حال ، قرار دادن موها در معرض شامپو چند بار و شستشوی زیاد آب گرم می تواند موهای شما را از روغنهای طبیعی تهی کند و باعث خشک شدن رشته شما شود. استفاده از نرم کننده بعد از آن یک امر ضروری است! برای کمک به بازگرداندن رطوبت و نرمی باید یک درمان تهویه عمیق انجام شود. برای اینکه موهایتان روی داغ نگه داشته شود ، کنترل آسیب را انجام دهید!

اگر فقط گاهی از مواد کشش دهنده رنگ مو استفاده کنید ، آسیب جدی به موهایتان نخواهید خورد. استفاده بیش از حد از محصولات سلب رنگ می تواند موهای شما را خشک ، متخلخل و مستعد شکستگی کند. از آنجا که دستگاه های کشش رنگ مو یک لایه کوتیکول برجسته ایجاد می کنند ، ممکن است پس از کشیدن موهای خود ، رنگ پریدگی سریعتری را تجربه کنید.

برای حفظ یکپارچگی موهای خود ، از مواد پاک کننده رنگ مو به میزان متوسط ​​استفاده کنید و مارک تجاری را انتخاب کنید که حاوی سفید کننده در فرمول نیست.

نحوه استفاده از پاک کننده های رنگ: Fab 5 مرحله:
توجه داشته باشید که یک اتاق سرد و خنک محیط مناسبی برای استفاده از پاک کننده روز نیست. همچنین ، حتماً از لباس و سطوح اطراف خود محافظت کنید زیرا محصول می تواند آنها را لکه دار کند. همیشه دستکش بپوشید و اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل استفاده شده از پلاستیک یا شیشه هستند.

مرحله 1– موهای خود را دو بار با یک شامپوی شفاف شامپو کنید. موهای خود را بشویید و با حوله خشک کنید زیرا قبل از استفاده باید تمیز و مرطوب باشد. طبق دستورالعمل ، برخی از محصولات (مانند مو پاک کننده JoBaz) باید روی موهای خشک استفاده شود. موهای شما باید در هر دو حالت کاملا تمیز باشد.

مرحله 2– کیت های پاک کننده رنگ در دو بطری جداگانه حاوی محلول اسید و یک عامل کاهنده گوگرد موجود هستند. شما باید دستورالعمل ها را دنبال کنید و آنها را با هم مخلوط کنید تا باعث واکنش شیمیایی شود.

مرحله 3– در مرحله کاربرد ، باید سریع کار کنید زیرا هنگامی که محلول ها با هم مخلوط می شوند ، محصول اثر خود را از دست می دهد. با استفاده از یک برس رنگ بلافاصله مخلوط را روی موها بمالید. اگر موهای بلندی دارید ، ممکن است راحت تر محصول را در دستکش بیاندازید و آن را با نوک انگشتان بمالید. برای اطمینان از توزیع یکنواخت ، از یک شانه پلاستیکی دندانه دار استفاده کنید.

مرحله 4– هنگامی که مو به خوبی با این ترکیب اشباع شد ، یک کلاه مخصوص پردازش روی موهای خود قرار دهید و به مدت 20 دقیقه حرارت متوسط ​​اعمال کنید. برای گرم نگه داشتن مو می توانید از سشوار استفاده کنید. اعمال گرما به باز شدن کوتیکول و تسریع در حذف رنگ کمک می کند. اگر از سشوار استفاده نمی کنید ، درب پلاستیکی را با حوله بپیچید تا موهایتان گرم شود.

مرحله 5– مرحله شستشو مهمترین قسمت فرآیند است و باید به درستی انجام شود. در طی این مرحله ، شما ذرات رنگ مو را می شوید. شامپو را بزنید و کاملاً بشویید و آب را چند بار هدایت کنید. هر شامپو باید با شستشوی گرم و طولانی همراه باشد تا کوتیکول ها را باز نگه دارد. اگر از آب سرد استفاده می کنید ، محصول کار نمی کند. اگر موهایتان را به اندازه کافی شستشو ندهید ، ذرات رنگی که در موهای شما باقی مانده در هوا اکسید می شوند و دوباره منبسط می شوند. هنگامی که ذرات رنگ را کاملاً از بین نبرید ، ممکن است مجدداً تیره شدن ناخواسته را تجربه کرده و ظرف 24-48 ساعت پس از استفاده دوباره به رنگ ناخواسته برگردید. شستشوی اضافی به شستشوی بوی شدید و نامطبوع محصول نیز کمک می کند.

موهای شما بعد از شستن چندبار شستشو کمی خشک خواهد شد ، بنابراین مقدار زیادی نرم کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا با خشکی آن مقابله کند. برای مهر و موم شدن کوتیکول ها باید از یک ماده پر کننده پروتئین خنثی استفاده شود.

بستن چرخه: رنگ آمیزی مجدد
اگرچه دستورالعمل های روی جعبه می گوید شما می توانید موهای خود را در همان روز رنگ کنید ، من توصیه می کنم قبل از رنگ آمیزی موهای خود را برای چند روز استراحت دهید. اگر برنامه های رنگی قبلی موهای شما را خشک و بیش از حد متخلخل می کند ، پس از استفاده از پاک کننده رنگ این حالت حتی بیشتر آشکار می شود. اگر بلافاصله پس از انجام فرآیند از بین بردن رنگ ، رنگ موی دائمی را اعمال کنید ، باید رنگی را انتخاب کنید که حداقل 2 سطح از آنچه می خواهید روشن تر باشد ، زیرا رنگ آمیزی موهای بسیار متخلخل نتایج تیره و شدیدتر از آنچه در نظر گرفته شده است را ایجاد می کند.

اگر می خواهید همان روز موهای راه راه خود را دوباره رنگ کنید ، توصیه می شود رنگ موی موقت یا نیمه دائمی را که نزدیک به سایه و رنگ طبیعی شماست استفاده کنید و حداقل یک هفته صبر کنید تا قبل از استفاده از یک رنگ دائمی. این اجازه می دهد که تخلخل موهای شما کمی کاهش یابد.

اگر تصمیم دارید فقط صبر کنید تا ریشه ها رشد کنند ، استفاده از شامپوی "بنفش" به شما کمک می کند تا برنج دور نشود.

 

لینک کوتاه: yun.ir/cjuina



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

معاملات پاک کننده لاک ناخن چیست و آیا برای ناخن های شما ضرر دارد؟

از نظر برخی ، پاک کننده لاک ناخن استون گرگ بزرگ صنعت ناخن است.

میدونی. بطری های مایع با بوی سخت ، گلوله های پشم پنبه را در آن خیس می کنید تا لاک ناخن قرمز قرمز پا را که برای مدت 6،876،980 سال رنگ می کشید ، پاک کند.

گوگل "استون بد است" و شما مقالات زیادی راجع به آسیب هایی که پاک کننده های لاستیک استون می توانند به ناخن های شما وارد کنند ، پیدا خواهید کرد ، اما وقتی از متخصصان بپرسید ، آنها به شما خواهند گفت که هیچ علم سختی اثبات نمی کند که پاک کننده لاک ناخن استون خطرناک است. .

اما در واقع استون چیست ، چه کاری برای ناخن های شما انجام می دهد و آیا استفاده از آن بی خطر است؟ و اگر استون "بد" است ، آیا روش های دیگری برای از بین بردن لاک ناخن ، ناخن های اکریلیک ، ناخن های SNS و شلاک بدون آن وجود دارد؟

برای فهمیدن این موضوع ، ما از یک متخصص پوست متخصص سلامت ناخن و دو تکنسین ناخن خواسته ایم که توضیح دهند که چه سر و صدایی در مورد استون ایجاد می شود و آیا استفاده از آن خوب است.

استون چیست و آیا برای ناخن ها مضر است؟ خلاصه…
استون یک حلال است که در مواد پاک کننده لاک ناخن یافت می شود.
پاک کننده لاک استون با شکستن لاک ناخن و از بین بردن آن از سطح صفحه ناخن کار می کند.
استون سمی نیست ، اما در صورت بلعیدن خطرناک است.
قرار گرفتن در معرض استون می تواند باعث از بین رفتن آب صفحه ناخن ، کوتیکول و پوست اطراف آن شود - ناخن ها خشک و شکننده می شوند و کوتیکول ها خشک ، پوسته پوسته ، قرمز و تحریک می شوند.
پاک کننده های لاک ناخن استون همچنین حاوی مواد شیمیایی هستند و پاک کننده های لاک ناخن طبیعی برای پاک کردن لاک به اسکراب نیاز دارند که باعث آسیب به ناخن ها می شود.
از محلول های حلال غیر استون می توان برای از بین بردن مانیکورهای اکریلیک ، ژل ، شلاک و SNS استفاده کرد.
هیچ تحقیق قطعی برای اثبات مضر یا سمی بودن استون وجود ندارد - این ماده موثرترین پاک کننده لاک ناخن است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.
عفونت های ناشی از بهداشت نامناسب سالن ، درماتیت تماسی آلرژیک و لامپ های UV بیشتر مربوط به مسائل ناخن است تا پاک کننده لاک ناخن استون.

استون چیست / پاک کننده لاک استون چیست؟
"استون ، همچنین به عنوان پروپانون شناخته می شود ، مایعی قابل اشتعال و بی رنگ است. این یک حلال است (مواد را حل می کند) و در تولید پلاستیک ، محصولات خانگی ، محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد ، "دکتر سامانتا آیزمن از دکتر پوست Sinclair به مامامیا گفت.

"استون همچنین در بدن انسان تولید می شود و به طور طبیعی در خون و ادرار وجود دارد ، به عنوان یک محصول جانبی از متابولیسم."

ناخن آزمایشگاه ناخن ناخن Thea Phan افزود ، "در صنعت زیبایی ، استون برای از بین بردن لاک ناخن ، رنگ ژل و ناخن های اکریلیک و آماده سازی ناخن برای یک لایه جدید از لاک ناخن بسیار مناسب است. به طور معمول سالن ها از مانیکور 70-90 درصد محلول استون استفاده می کنند. "

استون موجود در پاک کننده لاک چگونه کار می کند؟
پاک کننده های لاک ناخن سنتی از یک حلال استون و یک ماده چرب مانند لانولین یا روغن کرچک تشکیل شده اند. استون با از بین بردن سریع لاک ناخن و از بین بردن لاک از سطح صفحه ناخن ، لاک را از بین می برد.

آیا استون سمی است؟
پاسخ کوتاه ، نه

"استون به عنوان سرطان زا ثبت نشده است (باعث سرطان می شود) و تصور می شود که سمیت کمی دارد. FDA (اداره غذا و دارو در ایالات متحده) استون را در چسب ها و پوشش های تماس با مواد غذایی ایمن ارزیابی کرده است. در اثر قرار گرفتن در معرض استفاده گاه به گاه یا متناوب از محصولات حاوی استون ، هیچ اثر حیاتی بر سلامتی وجود ندارد. دلیل اصلی اصلی نگرانی ، مصرف استون (و پاک کننده های بدون استون) به طور تصادفی در کودکان است. ”دکتر آیزمن گفت.

استون چه کاری برای ناخن ها انجام می دهد؟
پیچیده است

هر کاری که به غیر از اصلاح و کشیدن ناخن های خود انجام دهید ، نوعی آسیب می رساند ، اما هم دکتر ایزمن و هم فن موافقت کردند که بیشترین نگرانی در مورد استفاده از استون برای لاک ناخن ، ژل ، SNS و از بین بردن اکریلیک ، کمبود آب بدن است.

"پاک کننده مینای دندان ناخن حاوی استون می تواند باعث خشکی یا شکنندگی ناخن شود. همچنین می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی تحریک کننده دردناک (قرمز ، خشک ، خارش ، ملتهب) پوست اطراف ناخن شود که می تواند باعث درد و ناراحتی شود. پوست شکسته همچنین می تواند درگاهی برای عفونت باشد. ”دکتر آیزمن گفت.

فان افزود ، "مردم اغلب متوجه نمی شوند آسیبی که ما به ناخن هایمان وارد می کنیم از لاک زدن نیست ، بلکه از بین برنده است. قرار گرفتن در معرض استون می تواند باعث ناخن ها ، کوتیکول ها و پوست اطراف ناخن های شما قرمز ، خشک و پوسته پوسته شود. استون تأثیر بسیار زیادی روی پوست کوتیکول دارد که از محافظ ناخن شما است. پوست کوتیکول در معرض استون (ترک خوردن ، لایه برداری ، خونریزی) خشک خواهد شد. "

استفاده از استون برای از بین بردن ژل ، مانیکور SNS و شلاک یک بازی کاملاً توپ است.

"ژل ، SNS و شلاك به شدت به صفحه ناخن چسبیده اند ، بنابراین برای از بین بردن آنها به مدت 10-15 دقیقه نیاز به آغشته شدن نوک انگشتان در استون (یا حلال های دیگر) است. این قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استون با شکاف ناخن (onychoschizia) و تغییر رنگ سفید ناخن ها (pseudo-leukonychia) همراه است. همچنین می تواند با نازک شدن کلی و شکنندگی شدید ناخن ها همراه باشد. بعد از آغشته شدن به استون ، پوست نوک انگشتان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و به دلیل خشک شدن پوست ، بلافاصله سفید به نظر می رسد. ”
بحث استفاده از استون برای از بین بردن لاک ناخن.
مطمئنا ، استون خالص ترین راه حل های موجود نیست ، اما همچنین بزرگترین نگرانی در صنعت لوازم آرایشی ناخن نیست.

همانطور که دکتر آیزمن توضیح داد ، روش های دیگر ناخن / مانیکور نیز وجود دارد که باید بیشتر نگران آنها باشید ، مانند عفونت های بهداشت نامناسب سالن ، درماتیت تماسی آلرژیک به اکریلات موجود در مواد آرایشی ناخن و لامپ های UV.

استون همچنین شناخته شده ترین نوع پاک کننده لاک ناخن است و لازم به ذکر است ، پاک کننده های بدون استون و بدون استون حاوی مواد شیمیایی هستند.

"اخیراً مایعات بدون استون تجاری شده اند. این تمایز باعث می شود که برخی از افراد معتقدند که استون سمی است ، اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید استون خطرناک تر از حلال های بدون استون است. ماده اصلی در پاک کننده های غیر استون معمولاً یک حلال کمتر تهاجمی و موثرتر مانند استات اتیل ساخته شده از اتانول و اسید استیک است. ”دکتر آیزمن گفت.

"پاک کننده های زیادی در بازار وجود دارد که کاملا" طبیعی "و قابل تجزیه زیست هستند ، اما حتی پاک کننده های لهستانی که می گویند" طبیعی "و" ارگانیک "هنوز حاوی حلال هستند (فقط استون نیستند). آنها معمولاً برای از بین بردن لاک ناخن به کار و تلاش بیشتری نیاز دارند و بنابراین می توانند ضربه بیشتری به پوست مجاور وارد کنند. "

به زبان ساده:

پاک کننده لاک ناخن استون = سریعترین راه برای پاک کردن لاک ناخن و بهترین روش برای لاک های براق / ضخیم / لجباز.
پاک کننده لاک ناخن بدون استون = روش ملایم تری برای از بین بردن لاک ، اما کمی بیشتر طول می کشد.
پاک کننده های لاک ناخن طبیعی = فاقد مواد شیمیایی اما برای از بین بردن لاک به اسکراب دستی نیاز دارد که باعث آسیب به ناخن می شود.

بنابراین اگر استون نباشد ، چه چیز دیگری؟
چگونه لاک ناخن را بدون استون پاک کنیم.
تعدادی پاک کننده لاک ناخن بدون استون در خارج وجود دارد ، اما همانطور که گفته شد ، همه آنها دارای یک حلال شیمیایی متفاوت هستند.

Phan گفت آزمایشگاه ناخن برای از بین بردن لاک ناخن از OPI Expert Touch Lacquer Remover استفاده می کند. این ماده حاوی 15 درصد استون و همچنین روغن هسته انگور ، ویتامین E و آلوئه ورا است.

نحوه حذف ناخن های اکریلیک بدون استون.
تکنسین ناخن Vanessa Schirripa از Pretty Little Things Beauty گفت که جایگزین استفاده از استون برای از بین بردن ناخن های اکریلیک روش سنتی فایل و مته است.

"یک تکنسین ناخن می تواند از انبر ناخن برای بلند کردن اکریلیک از بستر ناخن استفاده کند و از یک مته برای کمک به کاهش اکریلیک ضخیم و نه حل کردن آن استفاده کند. با این حال ، این می تواند یک روش نیمه دردناک برای از بین بردن ناخن های کاذب باشد زیرا مته می تواند کمی احساس سوزش در ناخن واقعی ایجاد کند. نه برای افراد ضعیف! " او به مامامیا گفت.

نحوه حذف Shellac بدون استون.
"Shellac بسیار نازک تر از اکریلیک است و می توان آن را از طریق پوست ، مته یا گاو پاک کرد. محصولات غیر استونی را می توان برای حذف موفقیت آمیز نیز استفاده کرد "، شریریپا گفت.

وی افزود: تمام آنچه شما باید انجام دهید این است كه یك پنبه را در یك محصول غیر استونی خیسانده و آن را به دور لاك شلك بپیچید. روی آن را با فویل بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه خیس بخورد. سپس ، شلاک را بایگانی یا سوراخ کنید و کارتان تمام شد. "

نکته جانبی - برای کمک به به حداقل رساندن آسیب ، از بین هر چند مانیکور برای تقویت ناخن ها از یک محصول تقویت کننده ناخن استفاده کنید.

نحوه حذف ناخن های SNS بدون استون.
Schirripa گفت ناخن های SNS همچنین می توانند با یک فرآیند خیساندن غیر استون مشابه برداشته شوند ، اما از آنجا که SNS ضخیم تر از پوسته است ، کمی بیشتر طول می کشد.

”برای از بین بردن SNS ، ناخن ها را به مدت 30 دقیقه در پاک کننده بدون استون خیس کنید و یا تا زمانی که ژل شروع به ذوب شدن کند. پس از احساس شل شدن ناخن ، به آرامی با موچین آن را بیرون بیاورید. سپس ، می توانید یک تقویت کننده ناخن یا ناخن شفاف را تشکیل دهید ، شکل دهید و اضافه کنید.

حرف آخر در مورد سلامت استون و ناخن
بعد از همه اینها ، در اینجا افکار نهایی دکتر آیزمن آمده است:

"استون هنوز هم موثرترین و کمترین ضربه برای از بین بردن لاک ناخن است و در این مرحله به نظر سمی نیست و خطرات سلامتی ندارد. هر ماده ای را که انتخاب کردید ، بدون استون یا استون ، مطمئن شوید که پس از پاک کردن لاک ، دست ها و ناخن های خود را مرطوب کنید. "

 

لینک کوتاه: https://is.gd/BpAuNE



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()