نوشته شده توسط : سعید

خاصیت ضد میکروبی موجود در روغن درخت چای، برخی باکتریها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. درواقع، با افزایش فعالیت گلبول های سفید، با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی مبارزه می کند. این خاصیت مهم باعث می شود خرید روغن درخت چای برای معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست استفاده شود و از بروز عفونت جلوگیری کند.

وقتی صحبت از مبارزان آکنه می شود ، معمولاً این مواد دارویی سنگین ، داروهای سنگین و ضربه زننده در جهان هستند که تمام توجه را به خود جلب می کنند. (می دانید ، اسیدهای سالیسیلیک و پراکسیدهای بنزوئیل در جهان.) اما این تنها گزینه ها نیستند. نمی توان انکار کرد که مواد طبیعی یک لحظه مهم زیبایی را سپری می کنند ، گزینه های بیشتری وجود دارد که بیش از هر زمان دیگری توانایی انجام هر کار و هر کاری را دارند ، از آبرسانی تا صاف کردن چین و چروک ها. مهم است که همه این ادعاها را با یک نمک دریافت کنید - بررسی های علمی و یافته های اثبات شده را بررسی کنید - اما گزینه های بسیار زیادی وجود دارد.

در واقع ، شما می توانید لکه های ضرب و شتم را نیز به آن لیست اضافه کنید ، زیرا معلوم شد که روغن درخت چای یک ماده طبیعی است که به لحاظ علمی ثابت شده است که به درمان انواع جوش ها کمک می کند. در اینجا ، متخصص پوست و زیبایی، متخصص پوست ، از در شهر نیویورک ، متخصص پوست مشهور مستقر در شیکاگو ، جوردن کارکوویل ، MD ، و راشل نظاریان ، متخصص پوست ، از گروه پوست  در شهر نیویورک وزن دارند دقیقاً در مورد آنچه که باعث می شود این سوپراستار یک انتخاب خوب در نبرد با لکه ها باشد ، نحوه کار را توضیح دهید و برخی از محصولات مورد علاقه درخت چای را به اشتراک بگذارید.

روغن درخت چای چیست؟
چانگ می گوید: "روغن درخت چای یک روغن اساسی است که به طور عمده از گیاهی بومی استرالیا معروف به است." مانند بسیاری دیگر از مواد طبیعی و گیاهی ، این ماده سابقه ای دیرینه دارد. این یک داروی سنتی است که قرن ها توسط بومیان بومی مورد استفاده قرار می گرفت و آنها از روغن درخت چای برای درمان سرفه استشمام می کردند و حدس می زدید آن را به صورت موضعی برای بهبود پوست استفاده می کردند. تقریباً 100 ترکیب در روغن وجود دارد که یکی از اصلی ترین آنها ترکیبی است که به l معروف است. چانگ ، بدون پیچیدگی بیش از حد ، نتیجه این است که این ترکیب دارای همه مواد خوب است ، یعنی اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی قوی.

نازاریان اضافه می کند و این خواصی است که دقیقاً باعث می شود روغن درخت چای برای پوست مستعد آکنه بسیار مناسب باشد. 1 (نا گفته نماند که ، برخلاف بسیاری از روغنهای اساسی دیگر ، غیر است و منافذ پوست را مسدود نمی کند ، اضافه می کند  گویا همه اینها کافی نیست ، روغن درخت چای همچنین دارای برخی از خواص آنتی اکسیدانی است.


روغن درخت چای برای آکنه
باکتری ها را از بین می برد: آکنه واقعی به دلیل وجود باکتری  روی پوست ایجاد می شود. روغن چای دارای طیف وسیعی از فعالیت ضد میکروبی است ، نت ها Chang ، از جمله موثر بودن حتی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و بله ،  نیز. این حتی در مطالعه ای که در سال 2020 در مجله علوم زیست شناختی عربستان منتشر شد ، از نظر علمی نیز اثبات شده است. 2 "ترپینن-4-اول ماده موثره در روغن درخت چای است که سلول باکتری را بی ثبات می کند و اساساً آن را از بین می برد". کارکویل

ضد التهاب: همزمان ، آبشارهای التهابی را که باعث تحریک التهاب و قرمزی می شوند ، کاهش می دهد ، یک مزیت عمده برای پوست مبتلا به آکنه. دانش وجود دارد تا همه اینها را نیز پشتیبانی کند. در یک مطالعه ، مشخص شد که غلظت پنج درصد روغن درخت چای یک درمان موثر برای آکنه خفیف تا متوسط ​​است
طیف وسیعی از آکنه را درمان می کند: این نکته خوب دیگر است: این می تواند بر روی آکنه های کومدونال (جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، لکه های کوچکتر) و آکنه های التهابی (جوش های بزرگ ، قرمز ، عصبانی) تأثیر بگذارد. در حالی که اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی آن را برای گزینه دوم کمی بهتر می کند ، "روغن درخت چای باعث بهبود آکنه التهابی کومدونال و خفیف تا متوسط ​​می شود ، تعداد ضایعات آکنه و همچنین شدت این ضایعات را کاهش می دهد" کارکویل می گوید. به حدی که حتی سر به سر با یک ضد آکنه ضد باکتری دیگر ، بنزوئیل پراکسید مقایسه شده است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی استرالیا اثرات مستقیم غلظت پنج درصد روغن درخت چای در مقابل پنج درصد بنزوئیل پراکسید را بررسی کرده است. هر دو روش درمانی به طور م ثر آکنه های کومدونال و التهابی را برطرف کردند. نازاریان می گوید ، روغن درخت چای کمی کندتر عمل می کند ، اما وقتی که عوارض جانبی کمرنگی همراه با آن به وجود آمد ، برنده شد. چرا می پرسی؟  توضیح می دهد: "روغن درخت چای مرطوب کننده است که آن را از بنزوئیل پراکسید موضعی و رتینوئیدها که معمولاً در حال خشک شدن هستند متمایز می کند. در این مطالعه مقایسه ای ، آن دسته از بیمارانی که از روغن درخت چای استفاده می کردند ، عوارض جانبی خشکی و تحریک آنها به طور قابل توجهی کمتر بود."

سایر مزایای پوست
ضد ویروس و ضد قارچ است: نازاریان می افزاید: روغن درخت چای نه تنها در برابر باکتری ها موثر است بلکه به کاهش قارچ ها و ویروس های سطح پوست نیز کمک می کند. این باعث می شود که به عنوان یک سلاح در برابر  (قارچ) و تبخال (ویروسی) رقیب قدرتمند باشد .5
شوره سر را کاهش می دهد: چانگ توضیح می دهد: "با توجه به پتانسیل ضد التهابی و ضد قارچی ، استفاده از آن در مقابله با شوره سر یا درماتیت سبورئیک پیشنهاد شده است."
بریدگی ها و خراش های جزئی را بهبود می بخشد: طبق یک مطالعه در سال 2006 ، روغن درخت چای به از بین بردن ، نوعی باکتری که می تواند باعث ایجاد عفونت در زخم های باز شود ، کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن درخت چای

چانگ می گوید: "روغن درخت چای را می توان در فرمولاسیون های مختلف ، از جمله تونر ، مرطوب کننده ، شستشو و درمان لک پیدا کرد ، اگرچه برای شروع فواید باید دو بار در روز به مدت شش تا 12 هفته استفاده شود." می توانید یکی از آن محصولات را تحویل بگیرید (برای برخی از موارد مورد علاقه پوست ، به مطالعه ادامه دهید) ، یا می توانید از روغن درخت چای مستقیم استفاده کنید. در این حالت ، کاركویل پیشنهاد می كند كه می توانید آن را مستقیماً روی لكه ها بمالید و یا چند قطره را با مرطوب كننده مخلوط كنید تا در مناطق وسیع تری پخش شود. همچنین نیازی به استفاده از آن به تنهایی نیست ، بلکه به عنوان همراهی با سایر روش های درمان آکنه است که ممکن است از قبل استفاده کنید. "روغن درخت چای را می توان با سایر داروهای موضعی و خوراکی آکنه برای افزایش کارایی استفاده کرد. با توجه به افزایش میزان مقاومت ضد میکروبی در آکنه ، فشار به استفاده از محصولات غیر آنتی بیوتیکی مانند روغن درخت چای ، و همچنین ترکیبی از محصولات ضد آکنه با هم ، "می گوید چانگ. کارکویل موافقت می کند که آن را "یک رویکرد عالی و غیر آنتی بیوتیکی برای درمان آکنه" توصیف کند. در هر صورت ، هنگامی که پوست شما شفاف شد ،  پیشنهاد می کند که به استفاده از آن ادامه دهید تا هم نتایج را حفظ کنید و هم از پیشرفت های بعدی جلوگیری کنید.

همچنین لازم به ذکر است که روغن درخت چای نباید فقط برای برنامه مراقبت از پوست شما باشد. می تواند برای پوست سر و موهای شما نیز مفید باشد.  توضیح می دهد: "با توجه به پتانسیل ضد التهابی و ضد قارچی ، استفاده از آن در مقابله با شوره سر یا درماتیت سبورئیک پیشنهاد شده است."

اثرات جانبی
در حالی که روغن درخت چای به طور کلی توسط اکثر افراد تحمل می شود ،خاطرنشان می کند که می تواند برای برخی واکنش آلرژیک واقعی ایجاد کند .9 او پیشنهاد می کند اگر حساسیت به پوست دارید یا پوست فوق العاده حساس دارید ، آن را برای یک تست آزمایشی استفاده کنید و در صورت ایجاد تحریک ، قرمزی ، تورم یا خارش ، استفاده از آن را قطع کنید. شرط خوب دیگه؟ اگر نگران واکنش پوست هستید ، به فرمهای رقیق یا محصولاتی که از قبل با مقدار کمی فرموله شده اند بچسبید.

 

لینک منبع : دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

چگونه می توان تشخیص داد که آیا پوست شکم چربی دارم یا شل شده ام

آیا اطراف وسط جیغله اضافی دارید؟ خبر خوب و خبر بد این است که شما تنها نیستید: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گویند داشتن چاقی حدود 93.3 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که تشخیص دادید با پوستی شل یا چربی دست و پنجه نرم می کنید ، می توانید اقدام معنی داری انجام دهید.

آیا می توانید یک اینچ خرج کنید؟
شما تمام ابزارهایی را دارید که می توانید تفاوت بین پوست اضافی و چربی آویزان در وسط خود را تشخیص دهید. کوچکترین خرج پوست را که می توانید در قسمت خارجی مچ دست یا حتی با دقت پشت دست خود بگیرید. اگر انگشتان خرچنگ را به هم فشار دهید ، ماده بسیار کمی در بین پوست وجود دارد. همین امر در مورد نیشگون گرفتن پوست شل در هر نقطه از بدن شما صادق است. دست گرفتن یا مچ دست شما راحت تر است.

اکنون ، ببینید آیا می توانید در اطراف میانه خود "یک اینچ خرج کنید". اگر بیش از یک اینچ به دست آوردید نگران نباشید. تقریباً همه ، حتی سوپرمدل ها و ورزشکاران ، هنگام نشستن نوعی غلتک ایجاد می کنند. احتمالاً متوجه خواهید شد که انگشتان شما به اندازه زمانی که پوست را از پشت دست یا مچ خود فشار می دهید ، به هم نزدیک نیستند.

لایه بالایی از چربی زیر پوستی که زیر پوست شما زندگی می کند ، "لایه زیر" است. این نشان دهنده انرژی ذخیره شده است و در حالی که برای سالم ماندن به مقدار مشخصی چربی نیاز دارید ، داشتن بیش از حد آن - یعنی اضافه وزن یا چاقی - نشان دهنده یک خطر جدی برای سلامتی است.

چربی احشایی ممکن است در کمین باشد
حتی اگر نتوانید مقدار زیادی رول را دور شکم خود بگیرید ، این احتمال وجود دارد که هنوز چربی شکم داشته باشید. شما قبلاً ایده چربی زیر پوستی زیر پوست را که در سراسر بدن ، از جمله شکم شما وجود دارد ، درک کرده اید. اما نوع دیگری از چربی شکم معروف به چربی احشایی وجود دارد که در عمق حفره شکم شما قرار دارد و فضای بین اندام های داخلی شما را پر می کند. باز هم ، داشتن مقدار مشخصی از این چربی عملکرد مهمی را ایفا می کند - اندام های شما به آن بالشتک نیاز دارند.

اما همانطور که انتشارات بهداشت هاروارد توضیح می دهد ، داشتن چربی احشایی بیش از حد چربی زیر پوستی با خطرات سلامتی همراه است ، اگرچه سازوکار این خطرات کاملاً مشخص نیست. آنها این نظریه را مطرح می كنند كه این افزایش خطر تا حدی ناشی از مواد شیمیایی سیستم ایمنی بدن است كه از طریق چربی احشایی تولید می شود و محل قرارگیری چربی احشایی در نزدیك ورید پورت كه خون را از روده ها به كبد می رساند.

مقادیر بالای چربی احشایی به ویژه با شکل بدن "سیب" مرتبط است ، که از دور باسن بزرگتر از لگن است - بنابراین این ممکن است در مورد شما صدق کند یا نه. اما چربی احشایی هنوز چیزی است که باید از آن آگاهی داشته باشید ، خصوصاً از آنجا که موقعیت داخلی و عمیق آن می تواند شکمی متسع بیش از چربی چربی زیر پوست ایجاد کند که از چربی زیر پوستی آشنا تر دریافت می کنید.

اندازه گیری دور کمر یک روش آسان و ارزان برای بررسی اینکه آیا در معرض افزایش مشکلات سلامتی از چربی اضافی شکم هستید یا خیر. همانطور که در راتگرز توضیح داده شد ، دور کمر بیشتر از 35 اینچ برای زنان یا بیش از 40 اینچ برای مردان نشان دهنده افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 است. دور کمر را با پیچیدن یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر در وسط خود ، درست بالای استخوان های ران اندازه بگیرید. مطمئن شوید که نوار افقی است - مایل نیست - و اندازه گیری را دقیقاً پس از تنفس انجام دهید.

درباره پوست شل
همانطور که قبلاً از آن آزمایش خرج کردن اینچ مشاهده کردید ، اگر چربی بدن اضافی در وسط دارید ، کاملاً واضح است. پوست شل نیز کاملاً واضح است: ممکن است به خودی خود آویزان یا پارچه بزند ، گویی اگر اینچ را برای همیشه فشار دهید حتی اگر دستتان نباشد. اگر چند چین یا چروک پوست شل دارید ، هنوز هم می تواند درگیر چربی زیر جلدی باشد - اما پوست اضافی به وضوح قابل مشاهده است.

این پوست اضافی در وسط شما چه کار می کند؟ احتمال خوب این است که این امر به دلیل کاهش وزن ناگهانی یا شدید ، یا هر تغییر عمده دیگری در فرم بدن - شامل بارداری باشد. اگرچه چند کار وجود دارد که می توانید برای از بین بردن شل شدن پوست یا کنترل حضور آن انجام دهید ، اما در موارد شدید ممکن است به جراحی شل شدن پوست یا به اصطلاح معروف تر ، روش کانتورینگ بدن نیاز داشته باشید. با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید آیا این روش می تواند برای شما مفید باشد یا خیر.

اندازه گیری چربی بدن شما
اگر می خواهید چیزی کمی بیشتر از آزمایش "خرج کردن یک اینچ" باشد ، چند روش دیگر برای تخمین میزان چربی بدن وجود دارد. تنها آزمایشی که به میانه مقطع شما اختصاص دارد ، آزمایش دور کمر است که قبلاً توضیح داده شد ، اما داشتن اطلاعات مربوط به کل بدن در مورد چربی بدن به دو دلیل مفید است.

اول ، شما نمی توانید هر بار فقط از یک قسمت از بدن چربی کم کنید. هنگام افزایش یا کاهش وزن ، این اتفاق در کل بدن شما رخ می دهد ، که توسط تعدادی از فاکتورها از جمله مشخصات ژنتیکی ، نوع بدن و سطح هورمون ها تعیین می شود. و دوم ، گرچه چربی اضافی شکم با افزایش خطرات سلامتی همراه است ، داشتن بیش از حد چربی زیر جلدی بدن نیز می تواند خطرناک باشد. حتی اگر میان بری شما بخشی از بدن باشد که در آینه بیشتر به سمت شما می پرد ، کل بدن شما مهم است.

خوشبختانه ، همانطور که ائتلاف اقدام به چاقی توضیح می دهد ، از دست دادن حتی 5 تا 10 درصد از وزن بدن می تواند یک پیشرفت چشمگیر در سلامت کلی شما ایجاد کند. روش های زیر می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا باید لاغر شوید یا خیر ، سپس پیشرفت را در طول مسیر کاهش وزن خود پیگیری کنید.

اندازه گیری دور بدن. این موارد تقریباً مشابه تست دور کمر فوق الذکر است ، اما شما در سایر نقاط مورد علاقه از جمله باسن ، سینه ، بازوها ، ران ها و ساق پا اندازه گیری می کنید. مگر اینکه بدنساز بسیار کوشا باشید ، چون درصد چربی بدن شما پایین می آید ، اندازه گیری ها نیز کاهش می یابد. اندازه گیری های خود را ثبت کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

محاسبه آنلاین BMI. این گزینه چندان دقیق نیست و به خصوص در قسمت های آخر مقیاس نادرست است. اما ماشین حساب های آنلاین BMI یک روش خشن ، آماده و کاملاً رایگان برای دیدن اینکه آیا وزن بدن در مقایسه با قد شما سالم است ، وجود دارد.

تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی: این روش جریان الکتریکی ضعیفی را از بدن شما عبور می دهد ، سپس با استفاده از زمان عبور جریان برای تخمین نسبت توده بدن بدون چربی به بافت چربی (چربی) استفاده می شود. شما می توانید تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک یا مکانیسم های BIA را در برخی از مقیاس های حمام ، یا در دستگاه های دستی ساخته شده با هدف مشاهده کنید.

اندازه گیری پوسته پوسته: این روش به کمک شخص دیگری و مجموعه ای خاص از کولیس برای اندازه گیری ضخامت چین های پوست در نقاط خاص بدن شما نیاز دارد. برای نتایج دقیق ، شخصی که اندازه گیری می کند باید آموزش خاصی در این روش داشته باشد ، بنابراین بهتر است با کمک یک مربی شخصی یا سایر متخصصان تناسب اندام انجام شود. برای دستیابی به بهترین دقت ، از همان مربی بخواهید که هر بار اندازه گیری های پوستی خود را انجام دهد.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/s67477



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

12 نکته ضروری برای مراقبت از پوست برای دنبال کردن در این تابستان
تابستان یک زمان تلاش برای پوست شما است. آفتاب سوزان و گرمای سوزان به ویژه برای پوست شما قابل گذشت نیست. آلودگی و سایر آلودگی های محیطی درخشندگی طبیعی پوست شما را از بین می برد و آن را چرب ، مات و لکه دار می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید تابستان چگونه کیفیت پوست شما را تغییر می دهد و چه کاری می توانید انجام دهید تا آن پوست درخشان و سالم را حفظ کنید.

تابستان چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد؟
افزایش دما در ماه های تابستان ، همراه با رطوبت و گرما ، می تواند فعالیت غدد چربی را افزایش دهد. این باعث می شود پوست چرب چرب تر و پوست خشک خشن و تکه تکه به نظر برسد. شدت اشعه خورشید نیز با تولید رنگدانه های بیشتر ملانین باعث برنزه شدن می شود. در حالی که همه می دانند که مقدار بیشتر ملانین به معنای پوست تیره است ، تعداد کمی پوست آفتاب سوختگی را با پیری و سرطان مرتبط می دانند. گرما همچنین می تواند باعث باز شدن منافذ بیشتر شود ، که می تواند آلوده به خاک و روغن شود ، باکتری ها را به دام بیندازد ، باعث ایجاد آکنه ، جوش و لک صورت می شود.

1. در هنگام شستشوی صورت تغییراتی را در نظر بگیرید
همانطور که از زمستان به تابستان می روید ، باید به یاد داشته باشید که روشویی برای تغییر چهره شما باید تغییر کند. در حالی که در زمستان ها ، یک شستشوی صورت مغذی به خوبی کار می کند ، در تابستان ها به یک شستشوی صورت نیاز دارید که می تواند روغن اضافی پوست شما را بیرون بکشد. اگر پوست خشکی دارید ، استفاده از پاک کننده بدون کف را در نظر بگیرید. این برای پوستهای مختلط نیز ایده آل خواهد بود. در طول روز بارها صورت خود را بشویید تا پوست تمیز و شاداب بماند.

2. آنتی اکسیدان ها را در برنامه مراقبت از پوست صورت خود قرار دهید
در طول تابستان روی یک سرم آنتی اکسیدانی خوب سرمایه گذاری کنید. یک سرم آنتی اکسیدان نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند ، بلکه می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند. این ماده به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و باعث جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد می شود. این یک نکته عالی در مورد نحوه مراقبت از پوست ترکیبی و همچنین پوست طبیعی تا چربی در طول تابستان است. به یاد داشته باشید که می توانید با افزودن آن به رژیم غذایی خود ، آنتی اکسیدان ها را نیز در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید. از مرکبات ، سبزیجات سبز و برگ ، چای سبز ، آجیل و غلات سبوس دار تهیه کنید تا پوستی جوان تر داشته باشید.

3. پوست خود را مرطوب نگه دارید
به یاد داشته باشید که تابستان زمانی است که پوست شما به رطوبت و همچنین آبرسانی نیاز دارد. در یک ماسک مرطوب کننده خوب که چند بار در هفته استفاده می کنید سرمایه گذاری کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و ماسک را طبق دستور شبانه برای ترمیم ، آبرسانی و تسکین پوست استفاده کنید. یک ماسک می تواند شرایط خاص پوستی مانند خشکی ، آکنه ، روغن و غیره را درمان کند. ماسک مناسب را انتخاب کرده و 10 دقیقه اضافی را برای از بین بردن استرس ، خستگی و لکه های پوست خود صرف کنید.

4- به طور مرتب برای پوست نرم و نرم لایه برداری کنید
لایه برداری کلید روشن و صاف شدن پوست است. بقایای پوست کدر کننده را از بین برد و سلولهای مرده را انباشته کرد. این آوار از تنفس پوست جلوگیری کرده و می تواند پوست را متراکم کند. لایه برداری را با یک داروی خانگی طبیعی ، مانند زمین قهوه مخلوط با روغن و نمک دریا. به یاد داشته باشید که لایه برداری برای کل بدن و نه فقط صورت شما لازم است. با این حال ، باید هنگام لایه برداری از پوست خود ، ملایم باشید. بیش از حد لایه برداری نکنید زیرا پوست شما کبود می شود و در نهایت ممکن است بثورات پوستی ایجاد کنید. افرادی که پوست حساس دارند باید لایه بردارهای ملایم و لطیف روی پوست را انتخاب کنند.


5. ضد آفتاب بزنید
ضد آفتاب باید بهترین دوست شما در تابستان ها باشد. یکی را انتخاب کنید که دارای طیف ماورا بنفش گسترده باشد (بین 30-50 SPF و اشعه UVA و UVB را پوشش دهد). اگر تمام روز را زیر آفتاب می گذرانید هر سه ساعت دوباره اقدام کنید. حتماً دست ها ، پاها ، شانه ها و گردن خود را نیز بپوشانید.

6. آرایش را کاهش دهید
تابستان به این معنی است که شما باید آرایش خود را راحت کنید. حداقل آرایش صورت را انجام دهید تا پوست بتواند بهتر نفس بکشد. رطوبت و گرما توانایی تنفس پوست را سرکوب می کند و باعث استرس آن می شود. از هرگونه چیز سنگین در صورت خودداری کنید. در تابستان از مرطوب کننده رنگی ، مرهم لب رنگ و کجال ارگانیک استفاده کنید تا به پوست شما کمی استراحت دهد.

7. از یک تونر تازه کننده استفاده کنید
استفاده از یک تونر خوب به شما کمک می کند منافذ باز پوست را ببندید. این امر در تابستان برای جلوگیری از تجمع روغن در منافذ باز ضروری است. ناحیه t صورت بیشترین غلظت غدد سباسه را دارد و در ماههای تابستان نرم و لطیف به نظر می رسد. هنگام تون کردن صورت به این ناحیه توجه کنید. از تونر خیار یا آلوئه ورا استفاده کنید که سبک و گوارا باشد.

8. مرطوب کننده خود را تغییر دهید
تابستان بیایید ، شما باید آن کرم های سرد و مرطوب کننده های مملو از کره روغن شی را برای مرطوب کننده سبک تر رها کنید. دچار این سو تفاهم نشوید که پوست شما در تابستان به رطوبت نیاز ندارد. مراقبت از پوست در تابستان کالای سبک و غیر چربی متناسب با آب و هوا را می طلبد.

9. آب زیادی بنوشید
آب مهمترین ماده تشکیل دهنده بافت سالم پوست است. پوست شما را لطیف ، نرم و درخشان نگه می دارد. به یاد داشته باشید که هر جایی که می روید آب حمل کنید و حداقل 2-3 لیتر در روز بنوشید. همچنین آب برای دفع سموم از طریق عرق و ادرار در پوست بسیار مهم است.

10. به یاد داشته باشید که از پا مراقبت کنید
بیشتر تمرکز ما روی مراقبت از صورت است زیرا این همان چیزی است که همه در ابتدا می بینند. اما فراموش نکنید که پاهای شما تمام روز شما را تحمل می کنند و آنها نیز به مراقبت نیاز دارند. پوست پای خود را به طور مرتب لایه برداری کنید. اگر قصد پوشیدن کفش باز را دارید از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پاها استفاده کنید.

11. از ناحیه چشم مراقبت ویژه کنید
در حالی که مرطوب کننده ها و تونرها را برای صورت خود انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که پوست اطراف چشم شما نسبت به بقیه صورت بسیار نازک و لطیف است. یک ژل کم رنگ مناسب که اسید هیالورونیک ، خیار یا حتی عسل دارد انتخاب کنید. این مواد پوست دور چشم را مرطوب نگه می دارند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنند.

12. ارزش داروهای طبیعی را به خاطر بسپارید
محصولات انحصاری مراقبت از پوست در بازار برای بسیاری از افراد به خوبی کار می کند. اما خوب است به یاد داشته باشید که آشپزخانه شما می تواند محلی برای بهترین پاک کننده ها ، تونرها و مرطوب کننده های صورت باشد. مواد معمول آشپزخانه بهترین داروهای خانگی را در تابستان ایجاد می کنند. متوجه خواهید شد که از بلغور جو دوسر ، فلفل قهوه ، خیار رنده شده ، ماست ساده و نمک دریا می توانید به عنوان محصولات مراقبت از پوست در تابستان استفاده کنید.

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/vek6z



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید


پنیر منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است ، اما همچنین می تواند سرشار از چربی های اشباع و سدیم باشد. آیا باید پنیر بیشتری بخوریم یا کمتر؟

در 50 سال گذشته محبوبیت پنیر در ایالات متحده (ایالات متحده) افزایش یافته است. آمارها نشان می دهد که مصرف از 1970 تا 2009 سه برابر شده است.

طیف پنیرهای موجود و تعداد پنیر سازان متخصص در ایالات متحده نیز در سال های اخیر رشد کرده است.

برخی از افراد به دلیل حساسیت به شیر یا عدم تحمل لاکتوز ، از پنیر لبنی اجتناب می کنند ، زیرا در رژیم لاغری یا به عنوان بخشی از رژیم وگان قرار دارند.

پنیر تعدادی از فواید سلامتی را به همراه دارد که برخی از آنها تعجب آور است. اینکه یک انتخاب سالم باشد یا نه به خود فرد و نوع و مقدار پنیر مصرفی بستگی دارد.

حقایق سریع درباره پنیر:
هزاران نوع پنیر وجود دارد. غذای "با طعم پنیر" یکی از آنها محسوب نمی شود.
بسیاری از پنیرها سرشار از سدیم و چربی هستند ، اما مزایای آن بیشتر از مضرات آن است.
پنیر طبیعی ، کم چرب و کم سدیم می تواند علاوه بر رژیم های غذایی ، یک رژیم غذایی مفید اضافه کند.
هر فردی که به لاکتوز حساسیت دارد ، نباید هیچ نوع پنیری بخورد ، اما برخی از انواع آن ممکن است برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند مناسب باشد.
پنیر یک ترکیب استاندارد برای غذاهای محبوب مانند برگر ، پیتزا ، غذاهای مکزیکی ، سالاد و ساندویچ است.

به تنهایی می تواند یک میان وعده یا پیش غذا باشد. می توان آن را به سس ها ، سوپ ها ، شیرینی ها و بسیاری از غذاهای دیگر اضافه کرد.

هزاران نوع پنیر وجود دارد ، از طعم ملایم تا بالغ ، و دارای ترکیب کم تا پرچرب. می توان آن را از شیر گاو ، گوسفند ، بز و سایر حیوانات تهیه کرد.

پنیر شیر کامل حاوی 6 تا 10 گرم (گرم) چربی در هر اونس (28 گرم) است. از این مقدار ، 4 گرم تا 6 گرم چربی اشباع است.

پنیر کم چرب یا کم چرب با 2 درصد شیر تهیه می شود. پنیر بدون چربی با 0 درصد یا شیر بدون چربی درست می شود.

پنیرهای تازه پنیرهایی هستند که کهنه نشده یا بالغ نشده اند. آنها معمولاً از رطوبت بالاتر ، بافت نرم و طعم ملایم تری نسبت به پنیرهای پیر برخوردار هستند. به عنوان مثال ریکوتا ، پنیر خامه ای ، پنیر دلمه و ماسکارپونه.

پنیرهای پیر یا بالغ دارای بافت سفت تری هستند و تمایل دارند برای 6 ماه یا بیشتر پیر شوند. هر چه روند پیری طولانی تر شود ، طعم آن غلیظ یا تندتر می شود. پنیرهای چدار ، سوئیس ، پارمسان و گرویر نمونه هایی از پنیرهای پیر هستند.

پنیرهای فرآوری شده ، مانند پخش پنیر ، پنیر آمریکایی ، "غذای پنیر" و محصولات "با طعم پنیر" را نمی توان در دسته پنیر دسته بندی کرد و برچسب باید این را منعکس کند. اینها محصولات پایدار در قفسه هستند که حاوی مواد اضافه شده مانند تقویت کننده های طعم و امولسیون کننده ها هستند.

پنیرهای غیر لبنی مانند پنیر سویا و دایا برای افرادی که محصولات لبنی مصرف نمی کنند مناسب است اما فرآوری بالایی دارند.

تغذیه
پنیر منبع خوبی از کلسیم ، ماده مغذی اصلی برای سلامت استخوان ها و دندان ها ، لخته شدن خون ، ترمیم زخم ها و حفظ فشار خون طبیعی است.

مردان و زنان از 19 تا 50 سال باید روزانه 1000 میلی گرم منبع مطمئن کلسیم مصرف کنند. یک اونس پنیر چدار 20 درصد از این نیاز روزانه را تأمین می کند.

با این حال ، پنیر همچنین می تواند کالری زیادی ، سدیم و چربی اشباع داشته باشد. تجزیه عناصر مغذی در هر پنیر بسته به نوع آن می تواند بسیار متفاوت باشد.

یک اونس (28 گرم) یک مارک پنیر خامه ای چدار حاوی منبع معتبر:

80 کالری
7 گرم چربی ، از جمله 5 گرم اسیدهای چرب اشباع شده
1 گرم کربوهیدرات
0 گرم پروتئین
150 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم
750 واحد بین المللی (IU) ویتامین A
15 میلی گرم کلسترول
380 میلی گرم سدیم
یک اونس (28 گرم) از یک مارک پنیر چدار حاوی منبع معتبر:

120 کالری
10 گرم چربی ، از جمله 6 گرم اسیدهای چرب اشباع شده
0 گرم کربوهیدرات
7 گرم پروتئین
200 میلی گرم کلسیم
400 واحد بین المللی (IU) ویتامین A
30 میلی گرم کلسترول
190 میلی گرم سدیم
محصولات با طعم پنیر ارزش غذایی یکسانی ندارند و به احتمال زیاد سرشار از سدیم هستند.
8 مزایای سلامتی
محصولات لبنی یکی از بهترین منابع غذایی کلسیم و سایر مواد مغذی در رژیم غذایی است. در اینجا هشت راهی وجود دارد که پنیر ممکن است سالم باشد.

1. سلامت استخوان
مقدار کلسیم ، پروتئین ، منیزیم ، روی و ویتامین های A ، D و K پنیر به این معنی است که می تواند به رشد سالم استخوان در کودکان و بزرگسالان و پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

برخی از نظریه ها منبع معتبر را پیشنهاد کرده اند که خوردن محصولات لبنی منجر به افزایش سطح اسید در بدن می شود و این می تواند به جای تشویق استخوان های سالم ، تخریب کند. اما شواهد علمی این نظر را تأیید نمی کند.

2. بهداشت دندان
پنیر می تواند سلامت دندان ها را افزایش دهد. کلسیم در تشکیل دندان نقش مهمی دارد و پنیر منبع خوبی از کلسیم است. علاوه بر این ، حداقل یک مطالعه نشان داده است که خوردن پنیر می تواند با افزایش سطح PH در پلاک های دندانی ، محافظتی در برابر حفره های دندانی ایجاد کند.

به نظر می رسد شیر و ماست بدون قند اثر یکسانی ندارند.

3. فشار خون
آمار نشان می دهد ، افرادی که پنیر بیشتری می خورند ، با وجود غنی بودن برخی از پنیرها از چربی و سدیم ، فشار خون پایین تری دارند.

کلسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. پنیرهای کم چرب و کم سدیم توصیه می شود.

یک پنیر کم سدیم مناسب پنیر سوئیسی طبیعی کم چرب یا کم چرب خواهد بود.

از دیگر پنیرهای کم چرب می توان به پنیر دلمه ، پنیر ریکوتا ، پارمسان ، فتا و پنیر بز و پنیر خامه ای کم چرب اشاره کرد.

بسیاری از پنیرها هم اکنون در نسخه های "ساده" مانند چدار ، بری ، هاواری و فتا در دسترس هستند. اطلاعات تغذیه ای را بررسی کنید ، زیرا برخی از پنیرهای کم چربی سدیم اضافه کرده اند.

به دلیل فرآوری زیاد ، پنیرهای بدون چربی به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی ، حتی برای کسانی که بدنبال کاهش کالری یا چربی هستند توصیه نمی شود.

4. عروق خونی سالم
برخی از پنیرها حاوی مقادیر بالایی از کلسترول و سدیم هستند که نشان می دهد می توانند منجر به مشکلات قلبی عروقی شوند.

با این حال ، در سال 2014 ، محققان نتیجه گرفتند که محصولات لبنی می توانند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ، گلوتاتیون باشند. این آنتی اکسیدان برای سلامت مغز و جلوگیری از تخریب عصبی مرتبط با سن بسیار مهم است.

در سال 2016 ، دانشمندان همچنین دریافتند که خواص آنتی اکسیدانی پنیر ممکن است حداقل در کوتاه مدت از اثرات منفی سدیم محافظت کند.

در این مطالعه ، رگهای خونی شرکت کنندگان در مصرف پنیر لبنی عملکرد بهتری نسبت به رگهای خون کسانی که از چوب شور یا پنیر سویا استفاده می کردند ، داشتند.

5. میکروبیوتای روده و کلسترول
پنیر به عنوان یک ماده غذایی تخمیر شده می تواند به تقویت باکتری های سالم روده کمک کند. طبق یک مطالعه کوچک که در سال 2015 منتشر شد ، این می تواند بر میزان کلسترول خون تأثیر مثبت بگذارد.

6. یک وزن سالم
مطالعات نشان می دهد که فردی با شاخص توده بدنی (BMI) به احتمال زیاد منبع کلسیم کم است. از آنجا که پنیر منبع خوبی از کلسیم است ، ممکن است فوایدی برای افرادی که رژیم لاغری دارند داشته باشد.

7. اسیدهای چرب امگا 3
این موارد در برخی از انواع پنیر و بخصوص انواع تهیه شده از شیر تولید شده توسط گاوهایی که علف های آلپ می خورند ، یافت شده است. اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب امگا 3 به نفع منبع معتبر سیستم قلبی عروقی و مغز هستند.

8. سلولهای سالم
سلول ها برای ساخت و ترمیم به پروتئین نیاز دارند. یک اونس پنیر چدار می تواند 7 گرم پروتئین ارائه دهد. میزان پروتئین توصیه شده برای هر شخص به سن ، اندازه و سطح فعالیت وی بستگی دارد. با استفاده از این ماشین حساب میزان پروتئین مورد نیاز خود را پیدا کنید.
خطرات
رژیم غذایی سرشار از سدیم و چربی اشباع احتمالاً خطر فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

چربی اشباع شده: گزارش کمیته مشاوره رژیم های غذایی (DGAC) در سال 2015 ، مصرف چربی را به 20 تا 35 درصد کالری روزانه و چربی اشباع شده را به کمتر از 10 درصد کل کالری محدود کنید. این بدان معناست که فردی که از رژیم 1800 کالری پیروی می کند ، باید روزانه کمتر از 18 گرم چربی اشباع مصرف کند.

یک اونس پنیر چدار حاوی منبع مطمئن حدود 120 کالری و 6 گرم چربی اشباع است.

مصرف زیاد چربی اشباع می تواند خطر ابتلا به دیابت ، چاقی و مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد.

برخی مطالعات نشان می دهد که چربی اشباع شده از غذاهای لبنی ممکن است از چربی اشباع شده از منابع دیگر کمتر مضر باشد.

سدیم: همراه با چربی ، سدیم در برخی از پنیرها ، به ویژه پنیرهای فرآوری شده و محصولات با طعم پنیر ، می تواند زیاد باشد.

هورمون ها: نگرانی هایی در مورد وجود استروژن و سایر هورمون های استروئیدی در محصولات لبنی مطرح شده است. این می تواند منبع اعتماد سیستم غدد درون ریز را مختل کرده و به طور بالقوه خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهد.

آلرژی ، عدم تحمل ، حساسیت و فعل و انفعالات
عدم تحمل لاکتوز: فرد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز فاقد آنزیم مورد نیاز برای تجزیه و هضم قند موجود در شیر است. مصرف شیر و محصولات لبنی ممکن است منجر به نفخ ، نفخ شکم یا اسهال شود.

سطح تحمل به فرد بستگی دارد. یک نفر ممکن است لبنیات پیر با مقادیر کم لاکتوز ، مانند ماست و پنیرهای سخت را تحمل کند ، در حالی که دیگران حتی نسبت به مقدار کمی از محصولات لبنی واکنش نشان می دهند.

پنیرهای نرم و تازه ، مانند موزارلا ، ممکن است در یک فرد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز واکنش ایجاد کنند. با این حال ، پنیرهای سفت تر ، مانند چدار و پارمزان ، سطح لاکتوز کمتری دارند. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ممکن است دریابند که مقدار کمی از این پنیرها را می توان با خیال راحت مصرف کرد.

آلرژی به دلیل واکنش ایمونولوژیک غیرطبیعی به برخی عوامل محرک مانند پروتئین شیر ، چه کازئین یا آب پنیر رخ می دهد. سیستم ایمنی بدن هنگام قرار گرفتن در معرض ماشه ، آنتی بادی آلرژیک ، آنتی بادی ایمونوگلوبولین E (IgE) تولید می کند.

علائم آلرژی شامل قطره بعد از بینی ، خس خس سینه ، اسهال و استفراغ است. در موارد شدیدتر ، ممکن است فرد دچار آسم ، اگزما ، خونریزی ، ذات الریه و آنافیلاکسی یا شوک شود. این می تواند جدی و حتی تهدید کننده زندگی باشد.

هرکسی که به شیر حساسیت دارد باید از مصرف تمام محصولات لبنی از جمله پنیر خودداری کند.

حساسیت به کازئین ، پروتئین موجود در شیر ، می تواند باعث التهاب در بدن شود و علائمی مانند احتقان سینوس ، جوش های آکنه ، بثورات پوستی و میگرن ایجاد کند.

هر کسی که این نوع علائم را تجربه کند می تواند از یک متخصص تغذیه بخواهد که آنها را از طریق رژیم حذف حذف راهنمایی کرده یا آزمایش حساسیت غذایی را انجام دهد تا دریابد آیا رژیم بدون لبنیات می تواند کمک کند یا خیر.

فسفر در بعضی از پنیرها به مقدار زیاد وجود دارد. این ممکن است برای کسانی که اختلال کلیوی دارند مضر باشد. اگر کلیه ها نتوانند فسفر اضافی را از خون خارج کنند ، این می تواند کشنده باشد.

مصرف زیاد کلسیم در برخی مطالعات با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط بوده است ، اما تحقیقات دیگر هیچ ارتباطی بین این دو پیدا نکرده است.

یبوست به طور مکرر در کودکان خردسال مشاهده می شود که هنگام خوردن یک رژیم غذایی با پردازش کم فیبر ، لبنیات زیادی مصرف می کنند.

بازدارنده های مونوآمین اکسیداز (MAOI) داروهایی هستند که برای درمان افسردگی و بیماری پارکینسون استفاده می شوند. افرادی که از این داروها استفاده می کنند ممکن است لازم باشد از مصرف غذاهایی با مقادیر زیاد آمینو اسید تیرامین که به طور طبیعی در پنیرهای پیر ، گوشت های پخته شده ، غذاهای ترشی ، آبجو و شراب یافت می شود خودداری کنند. هرچه غذا بیشتر پیر شود ، محتوای تیرامین بیشتر می شود.

میگرن و سردرد نیز با غذاهای حاوی تیرامین در ارتباط است. یک یادداشت غذایی ممکن است به شما کمک کند غذاهای حاوی تیرامین باعث ایجاد علائم می شوند یا خیر.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/2JV3L2



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

23 استفاده از پوست موز برای مراقبت از پوست ، سلامت مو ، کمک های اولیه و موارد دیگر

موز یک غذای خوشمزه و سالم است که حاوی فیبر ، مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است.

هنگام خوردن موز ، بیشتر افراد پوست آن را دور می اندازند. با این حال ، شما ممکن است در این اقدام که ادعا می کند پوست موز کاربردهای مختلفی دارد:

مراقبت از پوست
سلامت مو
سفید کردن دندان ها
کمک های اولیه
نظافت منزل
باغبانی
پوست موز برای مراقبت از پوست
طرفداران پوست موز برای مراقبت از پوست پیشنهاد می کنند:

مالیدن پوست موز روی صورت برای روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک پوست
قرار دادن پوست موز روی چشم های بسته برای کاهش پف
استفاده از پوست موز به عنوان مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست
مالیدن پوست روی جای زخم های آکنه برای کمرنگ شدن آنها
درمان پسوریازیس با استفاده از پوست موز در ناحیه مبتلا به پسوریازیس برای مرطوب سازی و رفع خارش
از بین بردن یک زگیل با ضربه زدن به یک تکه پوست موز رسیده روی آن و گذاشتن آن یک شب در آنجا
این موارد پیشنهادی توسط تحقیقات بالینی پشتیبانی نمی شوند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که پوست موز دارای تعدادی از اجزای سازنده مزایای احتمالی است:

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که پوست موز غنی از فنولیک است که دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است و با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است.
طبق مقاله 2011 Trust Source ، پوست موز دارای تعدادی ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است.
مطالعه ای در سال 2012 نشان داد عصاره های پوست موز دارای خواص ضد التهابی هستند.
پوست موز برای سلامت مو
طرفداران محصولات طبیعی برای سلامتی و آرایشی پیشنهاد می کنند از پوست موز به عنوان ماده ای برای ماسک مو استفاده کنید. آنها می گویند این باعث می شود موهای شما نرم و براق شود.

یکی از روش های حمایت از این ادعا توجه به آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز است. آنها پیشنهاد می کنند این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند تا مو را قوی و سالم نگه دارند.

پوست موز برای سفید شدن دندان ها
طبق یک مطالعه 2015 معتبر ، پوست موز فعالیت ضد باکتریایی در برابر A. actinomycetemcomitans و P. gingivalis نشان داده است. این باکتری ها در بیماری های پریودنتال مانند التهاب لثه و پریودنتیت نقش دارند.

اگرچه این مطالعه و مطالعات دیگر بر روی استفاده مستقیم از پوست موز بر روی دندان ها متمرکز نبوده است ، اما متخصصان درمان طبیعی ادعا می کنند مالیدن پوست موز بر روی دندان ها برای دندان ها و لثه های شما مفید است.

آنها همچنین پیشنهاد می کنند که اگر هر روز به مدت یک هفته این کار را انجام دهید ، ممکن است دندان های شما را سفید کند.

خبرنامه خط سلامت
برای نکات و ترفندهای تغذیه روزانه ثبت نام کنید
غذای سالم نباید دردسر ساز شود. ما نکات مبتنی بر شواهد در مورد برنامه ریزی غذا و تغذیه را برای شما ارسال خواهیم کرد

پوست موز برای کمک های اولیه
خواص ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در پوست موز برخی از طرفداران طب عامیانه را به این پیشنهاد سوق می دهد:

فشار دادن پوست در برابر آفتاب سوختگی ، بثورات پیچک سمی ، یا گزش اشکال برای تسکین خارش
کاهش درد سردرد با قرار دادن یک پوست موز یخ زده روی پیشانی و یک پوست موز یخ زده در پشت گردن
قرار دادن پوست موز روی ترکش پوست به مدت 15 دقیقه برای کمک به کشیدن آن به سطح پوست
پوست موز برای نظافت منزل
به جای قرار دادن مستقیم آنها در سطل زباله یا کمپوست شما ، بسیاری از مردم استفاده های خانگی برای پوست موز پیدا کرده اند ، از جمله استفاده از آنها برای صیقل دادن و روشن کردن:

برگهای گیاهان خانگی
کفشهای چرمی
ظروف نقره ای
پوست موز برای باغبانی
بسیاری از باغبانان ارگانیک توصیه می کنند پوست موز را به جای هدر دادن ، برای استفاده در باغ استفاده کنند. آنها پیشنهاد می کنند:

اضافه کردن آنها به خاک به عنوان غذای کرم
مخلوط کردن آنها با آب برای تولید کود گیاهی
قرار دادن آنها در زیر بوته های گل رز به عنوان بازدارنده شته ها
استفاده از آنها برای جذب پروانه ها
آنها را کمپوست کنید
خوردن پوست موز
بله ، افرادی هستند که پوست و همچنین میوه موز را می خورند. توصیه ها شامل موارد زیر است:

جوشاندن پوست موز در آب برای تهیه چای
با استفاده از پوست موز به عنوان ماده ای در چتنی
پختن پوست موز با آب و شکر برای آب نبات
پوست موز را با اسموتی میوه مخلوط کنید
غذای آماده
تحقیقات نشان می دهد که پوست موز ممکن است خواص مفیدی برای استفاده در صنایع دارویی و غذایی داشته باشد. با این حال ، بسیاری از روش ها بر اساس اطلاعات حکایت یا درمان های مردمی است.

اگر در فکر استفاده از پوست موز برای اهداف بهداشتی یا آرایشی هستید ، در مورد آن با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بحث کنید. آنها ممکن است راه حلهای طبیعی اضافی داشته باشند که می توانید امتحان کنید.

 

لینک کوتاه: yun.ir/yrsyoc



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید


اگر می دانید که چه می کنید - و این می تواند نسبتاً عظیم باشد - یخچال شما می تواند دستورالعمل های بسیار چشمگیری برای مراقبت از پوست تهیه کند. پس از همه ، فقط به همه ویتامین ها و مواد معدنی مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات فکر کنید. بیایید ببینیم: ویتامین C در لیمو و پرتقال ، ویتامین E و A در آووکادو ، کلسیم و پتاسیم در موز وجود دارد ... تصویر را می گیرید. با دانستن این موضوع ، ما این آزادی را داشتیم که بخش محصولات را مورد مطالعه قرار دهیم و با متخصصان مراقبت از پوست صحبت کنیم ، و آنها با مهربانی به ما کمک کردند ایده های عالی بسیار خوبی برای ماسک های صورت ارائه دهیم. مهم نیست که مراقبت از پوست شما چیست ، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

پیش رو ، هشت معجون مورد تأیید متخصص پوست پیدا کنید که پوست شما (و بینی شما) آن را دوست داشته باشد.

Allure را در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید یا برای خبرهای زیبایی روزانه که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شوند ، در خبرنامه Allure مشترک شوید.

برای پوست مستعد آکنه: موز
عناصر:

1 موز له شده
1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
اگر آکنه خفیف تا متوسط ​​دارید ، ممکن است بخواهید این ماسک را در برنامه عادی خود بگنجانید. زایچنر می گوید: "موز مملو از ویتامین A است که باعث گردش سلول های پوستی شده و به تمیز ماندن منافذ پوست کمک می کند." و در حالی که پودر زردچوبه باکتری های ایجاد کننده آکنه را دفع می کند ، جوش شیرین روغن اضافی پوست شما را جذب می کند.


کدو تنبل کدو سبز 1 قاشق غذاخوری عسل 2 قطره روغن درخت چای روی یک قاشق
8/2
عناصر:

1 کدو تنبل کره ای ، که در یک غذاساز پوره شده است
1 قاشق غذاخوری عسل
2 قطره روغن درخت چای
این ماسک یک مشت بزرگ ضد آکنه با کمک کدو برای تقویت تولید کلاژن ، روغن درخت چای برای مبارزه با لکه ها و عسل برای روشن شدن پوست بسته بندی می کند. آن را هفته ای یک بار برای چهره ای براق و یکدست استفاده کنید.

تبلیغات
یک آووکادو و سه قاشق با ماست عسل و روغن
حسن نیت ارائه میدهد از مارک
8/3
برای پوست خشک: آووکادو
عناصر:

1 آووکادو
2 قاشق غذاخوری ماست ساده
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری عسل
با استفاده از این ماسک مرطوب کننده ، آبرسانی را به پوست خشن و خشک اضافه کنید. جوشوا زایکنر ، مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: "اسیدهای چرب امگا موجود در آووکادو و روغن زیتون به مهر و موم شدن شکاف بین سلول های پوست کمک می کند." و به لطف مواد تسکین دهنده ، مانند عسل و ماست ، پوست شما بسیار نرم و نرم می شود - اگر کمی چسبناک نباشد. فقط مطمئن شوید که اطراف خط مو را خوب بشویید.

 

یک پاپایا یک قاشق عسل و یک تخم مرغ
8/4
عناصر:

1/2 فنجان پاپایای له شده
1 قاشق چای خوری عسل
1 سفید تخم مرغ زده شده
اگر بدنبال چهره ای درخشان و درخشان هستید - و چرا اینگونه نیستید؟ - این کودک را امتحان کنید. آنزیم های موجود در پاپایا یک لایه بردار طبیعی است ، بنابراین آنها به کار می روند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند ، در حالی که عسل و سفید تخم مرغ ماسک را به هم متصل می کنند.

یک خیار 14 فنجان شیر یک قاشق عسل و یک قاشق شکر قهوه ای
حسن نیت ارائه می دهد از جذابیت
8/5
برای پوست خشن: خیار
عناصر:

2/1 خیار ، پور شده در غذاساز
1/4 فنجان شیر
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
خنک کننده است ، قرمزی را کاهش می دهد و بوی آن بسیار خوبی است که احساس می کنید - برای لحظه ای - مانند اینکه در آبگرم هستید ، نه آشپزخانه خود. این ماسک به آرامی لایه برداری می کند و پس از فقط یک بار استفاده از پوست ، به طور محسوسی نرم می شود.

1 لیمو 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
حسن نیت ارائه می دهد از جذابیت
8/6
برای پوست خسته: لیمو
عناصر:

آب 1 لیمو
2 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
شبنم ، سرحال و آرام. این چیزی است که ما در اینجا به دنبال آن هستیم. شکر و لیمو با هم کار می کنند تا سلول های مرده پوست را لایه برداری کنند ، در حالی که روغن زیتون آبرسانی می کند و پوست شما را به مکانی سالم ، شاداب و شاد ترمیم می کند.

سه قاشق با عسل ماست و پودر کاکائو روی آنها
حسن نیت ارائه می دهد از جذابیت
7/8
برای پوست حساس: ماست
عناصر:

ماست 1 قاشق غذاخوری
1 قاشق چای خوری عسل
1 قاشق چایخوری پودر کاکائو
برای انواع پوست های حساس که قرمزی دارند ، ماست بهترین پایه برای ماسک صورت است: سرشار از پروبیوتیک و پروتئین های تسکین دهنده پوست است. فلاوانول ها (مانند آنهایی که به صورت پودر کاکائو اضافه می کنید) تحریک را آرام می کنند ، در حالی که عسل پوست را سفت می کند. این یک سه گانه ملایم و در عین حال قدرتمند است.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/0mcwOO



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()