نوشته شده توسط : سعید

با ترکیبات گیاهی و روش‌های طبیعی نمی‌توان یک‌شبه جای جوش‌ها را از بین برد. راه‌هایی برای از بین بردن سریع و دائمی جای جوش وجود دارد. این روش‌ها فقط در کلینیک و توسط متخصص پوست قابل انجام است و برخلاف روش‌هایی که تاکنون ذکر شد، نمی‌توانید آنها را خودتان در خانه انجام بدهید.

۱. لیزر

برای این کار از اشعه‌ی متمرکز نور لیزر استفاده می‌شود تا نقاط تیره‌ی به‌جا مانده از جای جوش یا آکنه را از بین ببرد. این عمل در کلینیک انجام می‌شود و جای جوش را بلافاصله از بین می‌برد. عمل لیزر برای درمان جای جوش، ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

با توجه به عمق لکه‌های تیره‌ی به‌جا مانده بر پوست، طی یک تا سه جلسه درمان، جای جوش‌ها کاملا برطرف می‌شوند. در هر صورت، نتیجه‌ی لیزر را بلافاصله می‌توانید ببینید و با مقایسه‌ی عکس‌های قبل و بعد از لیزر می‌توانید به این تغییرات پی ببرید.

۲. میکرودرم (لایه‌برداری پوست)

اگر جای جوش‌ها زیاد عمیق نباشند می‌توان با روش میکرودرم، بلافاصله آنها را از بین برد. این عمل از طریق تراشیدن لایه‌های پوست، لایه‌هایی که دارای لکه‌های تیره‌ی جای جوش هستند را از بین می‌برد. (این لکه‌ها حاصل از لخته‌ی خونی است که از فشار دادن جوش به‌وجود آمده‌اند) این روش غیر تهاجمی درمان جای جوش، از روش درمان با لیزر کم‌هزینه‌تر است.

۳. ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی

ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده‌ی گسترده‌ای دارند. اگر پوست‌تان دچار چروک یا جای جوش شده است، این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این نشانه‌های پیری به‌سرعت خلاص کنید.

متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، ماسکی آماده می‌کند که لایه‌ای از پوست شما را جدا خواهد کرد. همراه با این لایه، تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا می‌شوند و شما بلافاصله پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. ماسک‌های لایه‌بردار از سریع‌ترین روش‌های درمان جای جوش هستند.

صابون‌های مورد استفاده برای از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی

صورت، پیشانی، دست‌ها و چانه مستعد جوش و آکنه هستند و در صورتی که این جوش‌ها به‌درستی درمان نشوند ممکن است حتی در پشت کمر و قفسه‌ی سینه نیز لکه‌های تیره‌ای روی پوست بر جای بگذارند. بعضی از صابون‌ها که برای روشن کردن پوست به‌کار می‌روند می‌توانند به از بین بردن این لکه‌های تیره کمک کنند.

کِرِم‌هایی که برای از بین بردن جای جوش به‌کار می‌روند

کرم‌های موضعی برای از بین بردن جای جوش ممکن است کمی گران باشند اما نسبت به درمان‌های طبیعی سریع‌تر عمل می‌کنند. برای انتخاب بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش به دنبال ترکیبات زیر در آن باشید:

  • کوجیک اسید؛
  • ویتامین C یا ویتامین E؛
  • رتینول یا ویتامین A؛
  • کرم‌هایی بر پایه‌ی کورتیزون.

دلایل اصلی به‌وجود آمدن جای جوش

وقتی جوش به‌وجود می‌آید، تا عمق پوست نفوذ می‌کند و علاوه بر پوست، به بافت‌های زیر آن هم آسیب می‌زند. بعد از اینکه جوش برطرف می‌شود، بدن شروع به تلاش برای اصلاح آسیب‌های حاصل از آن می‌کند. بدن برای این کار، دست به تولید کلاژن می‌زند. کلاژن در اصل ماده‌ای است که از پوست پشتیبانی می‌کند. در صورتی که بدن مقدار بیش از حد کم یا زیاد از این ماده تولید کند شما متوجه ایجاد جای زخم می‌شوید. نوع زخمی که مشاهده می‌کنید بستگی به میزان کلاژنی دارد که بدن شما تولید کرده است.

 

التهاب جای جوش فرورفته

 

اگر میزان کلاژنی که بدن شما تولید می‌کند بیش از حد کم باشد، پس از بهبودی پوست، سستی یا فرورفتگی ایجاد می‌شود.

 

التهاب جای جوش متورم

 

در برخی موارد وقتی بدن در حال تلاش برای بازسازی پوست و بافت پایه‌ای آن است، کلاژن زیادی تولید می‌کند. در این صورت جای جوش متورم می‌شود. این نوع جوش در افراد رنگین‌پوست مانند نژادهای آفریقایی‌، آسیایی و اسپانیایی رایج‌تر است.

 

بهترین راه برای از بین بردن جای جوش صورت و نجات پیدا کردن از انواع جای جوش، استفاده از درمان‌های طبیعی است چون این درمان‌ها عوارض جانبی ندارند. در صورتی که از این روش‌ها استفاده کنید می‌توانید در مدتی کوتاه، خودتان را از شر لکه‌های به‌جا مانده از جوش خلاص کنید.

 

برای از بین بردن جای جوش روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید از بین درمان‌‌های خانگی و طبیعی و کرم‌های تبلیغاتی کدام‌یک برای از بین بردن دائمی جوش‌ها مؤثرتر هستند، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چند نکته‌ی دیگر برای از بین بردن جای جوش

آیا جای جوش خودش از بین می‌رود؟ اگر جای جوش بماند معمولا از بین رفتن آن آن‌قدر طول می‌کشد که یادتان می‌رود زمانی در آن نقطه جوش زده بود. در هر صورت از بین بردن جای جوش کار آسانی نیست بنابراین در این جا به چند نکته اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند از همان ابتدا از به‌جا ماندن جای جوش جلوگیری کنید. حتما شما هم شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است، پس برای پیشگیری از ایجاد جای جوش، این نکات را رعایت کنید:

  • جوش و آکنه را نکَنید. این کار باعث خون‌ریزی آنها می‌شود و در ترمیم آنها اختلال ایجاد می‌کند.
  • حتی اگر جوش، احساس خارش و سوزش داشت آن را فشار ندهید و دست‌کاری نکنید. این کار باعث تخریب پوست و ایجاد زخم می‌شود.
  • آب و مایعات زیادی بنوشید. مصرف میوه هم باعث می‌شود پوست زودتر ترمیم شود.
  • هنگامی که جوش‌هایی هر چند کوچک روی پوست‌تان دارید از خراشیدن آنها پرهیز نکنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تیره‌ای شود که به‌سختی از بین می‌روند.

 

 

شورت لینک: yun.ir/y2a02g

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

فروش عمده شی باتر - دکاموند شیمی

کره شی باتر (shea butter):

کره شی یا شی باتر، یا همان کره شی باتر (shea butter)، نوعی روغن است که از بذر درخت آفریقایی استخراج می شود. در زبان بومی آفریقا به آن Vitellaria paradoxa می گویند، اما کلمه انگلیسی (shea) از نام درختی در بامبارا آمده است. دانه های خام درخت شی به رنگ عاج فیل هستند.

کاربرد شی بارت در زندگی روز مره:

شی باتر یک ضد باکتری و ضد قارچ قوی است!

خاصیت ضد باکتریایی شی باتر در سال 2012 اثبات شده است. از این خاصیت می‌توان در درمان آکنه و جوش های باکتریایی استفاده کرد. از طرفی از آن جایی که این روغن جذب سریع اپیدرم می‌شود، لایه خارجی پوست را قفل می‌کند. بنابراین پوست خشک نمی‌شود و تعادلی بین چربی های پوست ایجاد می‌کند. به همین دلیل از ورود باکتری‌هایی که منجر به آکنه در پوست می‌شوند، جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن در درمان عفونت های قارچی پوست قدرتمند است. اگرچه نمی‌توان تمام عفونت های قارچی را با شی باتر از بین برد، اما می‌توان قارچ هایی که معمولا ورزشکاران در پوستشان ایجاد می‌شوند را درمان کرد.

تقویت کننده کلاژن های پوست است!

چه چیزی بهتر از این که فرایند تخریب کلاژن سازی پوست متوقف شود؟ شی باتر حاوی تری ترپن است و این ماده، به طور طبیعی باعث توقف تخریب فیبر کلاژن می‌شود. این روغن گیاهی با نگهداری رشته های کلاژنی، باعث کاهش ایجاد چین و چروک در پوست می‌شوند.

بازسازی سریعتر سلول های پوست با شی باتر

یکی دیگر از فواید شی باتر، بازسازی سلول‌های پوست است. بدن به طور روزانه بین 30 تا 40 هزار سلول مرده دارد که از آن خلاص می‌شود. اگر سرعت خلاص شدن از این سلول‌ها زیاد باشد و رطوبت کافی در پوست نباشد، پوست خشک می‌شود. اگر سرعت خلاص شدن از این سلول‌های مرده کم باشد، پوست کدر و مرده دیده می‌شود. شی باتر با خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی که دارد، به بازسازی سریعتر سلول‌های پوست کمک می‌کند. بدین ترتیب زمانی که سلول‌های مرده ریزش پیدا کردند، سلول‌های تازه جایگزین آن‌ها می‌شوند.

درمان اسکار و زخم با شی باتر

درمان زخم و آسکار همیشه یک معظل مهم برای بیماران است. به ویژه اگر این زخم ردی از خود به جای بگذارد. به نظر می‌رسد که شی باتر از تولید فیبروبلاست های کلوئید و ایجاد بافت اسکار پیشگیری می‌کند. این روغن سلول‌های سالمی که در حال رشد هستند را به جای اصلی خود هدایت می‌کند.

شی باتر شوره سر را درمان می‌کند!

 

یکی از بهترین روشهای درمان شوره سر، بازگرداندن رطوبت به پوست خشک سر است. پوست خشک سر به علت تحریکات ایجاد شده، شوره می‌زند. در سال 2018 یک منبع معتبر درباره شی باتر اعلام کرد که اگرخرید کره  شی باتر با سایر مرطوب کننده‌های مناسب در پوست سر استفاده شود، پوسته شوره سر کاهش می‌یابد. با این حال هنوز اثرات استفاده انفرادی از این روغن در درمان شوره سر به اثبات نرسیده است.

شی باتر شکستگی مو را درمان می‌کند!

از آن جایی که شی باتر یک رطوبت رسان فوق العاده است، مانع از شکستگی موها می‌شود. این روغن مقاومت قابل توجهی در برابر شکستگی موها ایجاد می‌کند.

شی باتر در تسکین نیش زنبور و حشرات

طبق تجربیات، استفاده از شی باتر در درمان و کاهش تورم ناشی از گزش حشرات به ویژه نیش زنبور کاربرد دارد. البته برای این موضوع هیچ تحقیقات بالینی انجام نشده و تنها با توجه به شواهد، استفاده از این روغن برای چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود. در هنگام گزش حشرات به خاطر داشته باشید که اولویت مراجعه شما به پزشک است. تنها پزشک می‌تواند نوع گزش را تشخیص دهد. برخی از گزش‌ها سمی هستند و نباید با درمان‌های خانگی، اقدام به رفع اثرات آن کرد.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()