نوشته شده توسط : سعید

روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجودی که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد، پیدا کردن نوع خالص و با کیفیت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان یکی از گرانترین ترین روغن های طبیعی نیز می کند.
این خرید روغن آرگان گران‌بها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه می‌شود که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است، اما امروزه از آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

روغن آرگان چیست؟ بهترین روغن آرگان برای موهای شما

اگر به زمانی که روغن موها برای اولین بار در صحنه ظاهر ظاهر شده اند فکر کنید ، احتمالاً روغن آرگان را به عنوان کلاسیک فوری به یاد می آورید که دنیای زیبایی را طوفان کرد. اما روغن آرگان چیست و آیا روغن آرگان برای موهای شما مفید است؟ در این راهنمای مفید ، ما این ماده اصلی زیبایی را حذف می کنیم ، توضیح می دهیم که روغن آرگان برای موها مفید است و نحوه استفاده از روغن آرگان برای موها را به شما نشان می دهیم.

روغن آرگان چیست؟
روغن آرگان از مراکش تهیه می شود و از مغز درخت آرگان بومی این کشور شمال آفریقا تهیه می شود. این میوه روغنی توسط مردم محلی مراکش برای تغذیه و مرطوب کردن پوست و موهای خشک استفاده می شود - به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب و ویتامین E ، روغن آرگان یک راه عالی برای مرطوب کردن پوست و محافظت از آن در برابر آفتاب است. اما آیا روغن آرگان برای موهای شما مفید است؟ بخوانید تا متوجه شوید!

آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟
روغن آرگان به طرق مختلف روی موها جادو می کند. سرشار از مواد مفید از جمله اسیدهای چرب و ویتامین E است که آن را به یک ماده عالی برای استفاده در مو و پوست تبدیل می کند. در اینجا برخی از خواص روغن آرگان برای موها ذکر شده است:

1. به مبارزه با شوره سر کمک می کند
خشکی پوست سر نه تنها باعث تحریک می شود بلکه ممکن است منجر به ایجاد پوسته های سفید در موهای شما شود. روغن آرگان با مرطوب کردن ملایم پوست سر به مقابله با این مشکل کمک می کند ، بنابراین می توانید با شوره سر خداحافظی کنید و با یک پوست سر شادتر سلام کنید!

2. به مبارزه با وز شدن کمک می کند
اگر می خواهید موهای فر را مهار کنید ، روغن آرگان را بهترین دوست جدید خود کنید! استفاده از روغن آرگان روی موها باعث می شود موهای مزاحم مزاحم تحت کنترل درآمده و همچنین باعث درخشندگی و درخشندگی موهای شما شود.

3. موها را از آسیب محافظت می کند
از ابزارهای حالت دهنده داغ گرفته تا آلودگی روزمره ، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند به موهای ما آسیب برساند. روغن آرگان یک راه عالی برای مقابله با این مشکل است. روغن آرگان به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی غنی ، به خنثی کردن آسیب مو و همچنین تامین رطوبت مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب ، شکستگی و شکستگی در آینده کمک می کند.

4. به درخشندگی بیشتر کمک می کند
روغن آرگان با محتوای بالای آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E ، به افزایش کشسانی مو کمک می کند و به طور مداوم درخشش را به موهای کدر و بی روح باز می گرداند.

بنابراین ، آیا هدف شما حفظ کیفیت و سلامت رشته های بکر است یا بیشترین تلاش برای ترمیم قفل های آسیب دیده و شکسته ، روغن آرگان تقریباً برای همه ضروری است. اکنون می دانید که روغن آرگان چگونه برای موها مفید است ، بیایید نحوه استفاده از روغن آرگان برای موها را برای بهترین نتایج توضیح دهیم!

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو
فکر می کنید موهای شما می تواند از روغن آرگان سود ببرد؟ خوب ، خوشبختانه برای شما ، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را در رژیم مراقبت از مو خود قرار دهید! در اینجا بهترین روش های استفاده از روغن آرگان آمده است:

1. شامپو و نرم کننده
برای رطوبت شدید و محافظت از حمام ، محصولات معمولی خود را برای شامپو و نرم کننده آغشته به روغن آرگان تغییر دهید. ما روغن آرگان و اسطوخودوس ما را توصیه می کنیم. روغن آرگان به تغذیه موهای شما کمک می کند در حالی که اسطوخودوس بوی زیبایی می دهد. اگر این به اندازه کافی خوب نبود ، شامپوها و نرم کننده های ما نیز بدون ظلم و فاقد رنگ ، سیلیکون ، پارابن و سولفات هستند. در مورد فواید شامپو بدون سولفات در راهنمای مفید ما بیشتر بخوانید.

2. ماسک مو یا نرم کننده مرطوب کننده
استفاده از ماسک مو یا نرم کننده حاوی روغن آرگان به موها اجازه می دهد تا موها به طور کامل از مزایای آن استفاده کرده و تمام ویتامین ها را جذب کنند. چرا نمی توانید با امتحان کردن کرم اسموتی روغن آرگان و اسطوخودوس که به طور خاص برای کاهش موخوره و موهای زیبا و شگفت انگیز طراحی شده است ، ببینید موهای شما چگونه می تواند مفید باشد.

3. روغن مو
تکنیک خود را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید و از روغن آرگان به عنوان روغن معمولی مو استفاده کنید. هر زمان که به دنبال کمی رطوبت ، محافظت یا کنترل موهای فر هستید ، روی موهای خیس یا خشک بمالید.

4. درمان پوست سر
همانطور که در بالا توضیح دادیم ، روغن آرگان یک راه عالی برای کمک به آرام کردن و مرطوب کردن پوست سر است. به سادگی روغن را در ریشه موهای خود در امتداد پوست سر ماساژ دهید تا شوره ، التهاب یا خارش عمومی برطرف شود.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی 

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

بهترین روال روزانه مراقبت از مو برای به دست آوردن استحکامات طولانی ، شاداب و سالم

چه کسی موهای بلند ، براق و فوق العاده سالم نمی خواهد؟ آرزوی هر دختری این است که موهای ضخیمی روی سرش داشته باشد. اما رسیدن به این هدف همیشه آسان نیست. عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم ، آلودگی ، شیوه زندگی و استفاده نادرست از محصولات مراقبت از مو ، همه می توانند منجر به ایجاد تارهای کسل کننده و کم رنگ شوند. اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید ، اولین چیزی که باید تغییر دهید روال روزانه مراقبت از مو است.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، نگران نباشید ، ما از متخصص پوست ، دکتر Mrunal Shah Modi (@dr.mrunalmodi) از کلینیک شاین - پوست ، مو و لیزر در بمبئی خواسته ایم تا به شما در یافتن یک ایده آل کمک کند. مراقبت روزانه از موها ، صرف نظر از نوع موی شما.

ماساژ روغن

- تمیز کردن

- وضعیت

- ترمیم با ماسک مو

- با سرم مو درمان کنید

- با نرم کننده مرطوب محافظت کنید


مرحله 1: ماساژ روغن
ماساژ دادن موهای خود با کمی روغن واقعا به خوبی موها را مرطوب و حالت می دهد. اگر موهای خشک و وز دارید ، این تمرین به ویژه در برنامه روزانه مراقبت از مو بسیار مهم است. دکتر مودی می گوید: «روغن کوتیکول خارجی را چرب می کند ، موها را مرطوب می کند و موها را کاهش می دهد. ماساژ ملایم با روغن گردش خون را افزایش می دهد و باعث رشد مو می شود. برخی روغن ها دارای مواد مغذی ضروری هستند که از ریزش مو و سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند. اگر پوست سرتان خشک و خارش دارد ، در چنین مواردی معجزه می کند. اما اگر شوره سر شدید و سایر عفونت های پوست سر دارید ، نباید روغن را تا زمانی که درمان شده است بمالید. "


مرحله 2: تمیز کردن
گام بعدی این است که موهای خود را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن موهای خود ، استفاده از شامپویی که مخصوص نوع موهای شما باشد ، بسیار مهم است. دکتر مودی می گوید: "موها و پوست سر خود را با پاک کننده ملایم بدون سولفات دو تا سه بار در هفته بشویید. این امر برای تمیز نگه داشتن پوست سر بسیار مهم است. علاوه بر این ، دمای آب نیز نقش مهمی دارد. اطمینان حاصل کنید که آب نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم زیرا رطوبت را از بین می برد و موها را خشک می کند. "


مرحله 3: شرایط
صرف نظر از نوع موی شما ، حالت دادن به موها واقعا مهم است. حالت دادن به موها به کاهش موخوره کمک می کند ، با خشکی مقابله می کند و پس از خشک شدن موهای شما را بسیار قابل کنترل تر می کند. علاوه بر این ، موهای خوش حالت آنقدر پیچیده نمی شوند و بنابراین ، حالت دهی به خوبی برای کاهش شکستگی و حفظ موهای سالم عمل می کند. "نرم کننده را فقط به انتهای مو بمالید و نه به پوست سر. بگذارید حداقل چهار تا پنج دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. استفاده از نرم کننده روی پوست سر منجر به تجمع محصول و وزن موها می شود. دلیل مهم این است که آن را با آب سرد بشویید این است که به بستن کوتیکول کمک کرده و درخشندگی می بخشد.


مرحله 4: تعمیر کنید
هر دو تا سه هفته یک بار ، بسیار مهم است که نرم کننده خود را با ماسک مو عوض کنید تا موهای زائد را کاهش داده ، درخشندگی را جبران کرده و آسیب را ترمیم کند. به گفته دکتر مودی ، "آلودگی و گرما باعث می شود موهای شما واقعا خشک و وز شده به نظر برسد. درمان موهای خود با ماسک مو به بازیابی رطوبت کمک می کند و موها را نرم تر و براق تر می کند. ماسک ها همچنین موها را مرطوب و تغذیه می کنند و همچنین استحکام آنها را افزایش می دهند. ماسک های خریداری شده بسیار مفیدتر هستند ، اما استفاده منظم از ماسک های موی خانگی حدود دو تا سه بار نیز مفید خواهد بود. "


مرحله 5: درمان کنید
برای موهای واقعاً سالم که درخشان هستند و ظاهری مویی ندارند ، استفاده از سرم مو بعد از هر بار شستشو بسیار مهم است. همانطور که سرم های قوی برای پوست شما وجود دارد ، سرم مو نیز با مواد فعال غنی شده است که وقتی با بافت سبک سرم همراه می شوند ، برای محافظت ، درمان و ترمیم تارهای شما به عمق موها و پوست سر نفوذ می کنند.


مرحله 6: محافظت کنید
آخرین ، اما بسیار مهم در روال روزانه مراقبت از مو ، محافظت است. موهای ما در طول روز به دلیل آلودگی ، عوامل محیطی ، ابزارهای گرمایشی ، رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی کلی آسیب های زیادی می بیند و باعث کدر شدن و وز شدن موها می شود. و یک راه ساده و در عین حال م toثر برای جلوگیری از این آسیب ، استفاده از نرم کننده مرطوب کننده است. این محصول برای جلوگیری از آسیب های محیطی به ایجاد یک لایه محافظ بر روی تارهای شما کمک می کند و آنها را براق و زیبا نشان می دهد.

برخی از مواد اولیه برای موهای خشک و وز شده چیست؟
مراقبت از موهای خشک ، آسیب دیده و وز شده گاهی ممکن است کمی مشکل باشد زیرا این نوع موها به راحتی مستعد شکستن هستند. بنابراین ، استفاده از مواد خاص به حداقل رساندن این مسئله کمک می کند. به گفته دکتر مودی ، "روغن زیتون ، تخم مرغ ، موز ، آلوئه ورا ، شنبلیله و ماست همه موادی هستند که نه تنها سرشار از آب رسانی نیستند بلکه منبع غنی ویتامین E و آنتی اکسیدان ها نیز هستند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین K ، ویتامین B6 و فیبر هستند که همه آنها خشکی را درمان کرده و موها را نرم و نرم می کند. "


اصول یک روال خوب مراقبت از مو

همیشه اجازه دهید موهای شما با هوا خشک شوند و سپس آنها را با حوله خشک کنید. در هر بار شستن موها از گرما برای خشک کردن آن خودداری کنید. فقط زمانی که موهای شما کاملاً خشک شد از ابزارهای حرارتی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده از هر نوع ابزار گرمایشی از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

- از یک شانه دندان پهن یا انگشتان خود برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.

- از سرم مرطوب کننده مناسب برای موها استفاده کنید.

- برای جلوگیری از شکستگی انتهای مو و آسیب دیدن موها ، مرتب تریم کنید.

- اگر مشکلاتی مانند شوره سر ، خارش سر ، ریزش مو و غیره ادامه یافت ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

- برای موهای سالم مکمل مصرف کنید.

 

لینک کوتاه: yun.ir/dig53f



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. خرید روغن بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

کوچک ، قدرتمند و بسیار قدرتمند. این سه صفت فقط آخرین iPhone را توصیف نمی کند. آنها همچنین برای توصیف بادام عالی هستند.

به هر حال ، بادام یکی از سالم ترین غذاها برای خوردن است ، می توان از آن برای تهیه یک شیر خوشمزه و بدون لبنیات استفاده کرد و روغن بادام شیرین می تواند روی پوست شما معجزه کند. به طور جدی ، آنها چه کاری نمی توانند انجام دهند؟

فواید روغن بادام شیرین بسیار است. زمان آن رسیده است که دیگر از بادام به عنوان یک غذای مفید برای ماست خودداری کنید. دریابید که چگونه پوست شما می تواند از مزایای روغن بادام شیرین بیشترین استفاده را ببرد.

روغن بادام شیرین چیست و چرا به طرز مضحکی برای پوست شما مفید است؟
اولین چیزها - شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا ما در مورد روغن بادام شیرین صحبت می کنیم. این به این دلیل است که روغن بادام تلخ نیز وجود دارد. روغن بادام تلخ معمولاً برای ایجاد عطر و طعم استفاده می شود ، در حالی که روغن بادام شیرین BFF پوست است.

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E ، ویتامین A ، اسیدهای چرب تک اشباع ، پروتئین ، پتاسیم و روی است. یادتان هست وقتی بادام را کوچک و در عین حال قدرتمند می نامیدیم؟ شوخی نمی کردیم

ویتامین E یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است. استرس اکسیداتیو (A.K.A. هنگامی که بدن شما آنتی اکسیدان کافی برای مبارزه با رادیکال های آزاد ندارد) یکی از عوامل اصلی وخیم شدن لایه کلاژن پوست شما است. از آنجایی که کلاژن پوست شما را انعطاف پذیر و بدون چین و چروک نگه می دارد ، می خواهید استرس اکسیداتیو را با آنتی اکسیدان ها دفع کنید. آنجاست که روغن بادام شیرین وارد می شود.

روغن بادام شیرین به لطف ویتامین E ، سلول های پوست شما را سالم نگه می دارد ، از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و به پوست شما صاف ، نرم و عاری از خطوط ریز کمک می کند.

اسیدهای چرب به پوست شما در حفظ رطوبت کمک می کند و می تواند پوست ترک خورده و تحریک شده را التیام بخشد.

به علاوه ، ویتامین A می تواند به کاهش آکنه کمک کند. از آنجا که روغن به راحتی به پوست نفوذ می کند ، برای پاکسازی آلودگی ها و چربی بسیار مناسب است و در منافذ پوست تجمع می یابد. این فرآیند می تواند از ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه جلوگیری کند.

از آنجا که سرشار از این ویتامین ها و مواد مغذی است ، روغن بادام شیرین یک ابرقدرت طبیعی مراقبت از پوست است. اگر نگران استفاده از روغن روی پوست خود هستید - مخصوصاً اگر پوست چربی دارید - نیازی به استرس نیست. روغن بادام شیرین عمدتا غیر کومدوژنیک است ، به این معنی که بعید است منافذ پوست شما مسدود شود.

افرادی که دارای پوست چرب ، خشک و حساس هستند می توانند از مزایای روغن بادام شیرین قدردانی کنند.

مزایای روغن بادام شیرین
ما هنوز جشن گرفتن شایستگی های یکی از روغن های مورد علاقه خود را به پایان نرسانده ایم. (نگران نباشید ، ما نیز روغن آووکادو را دوست داریم.) در اینجا برخی از مزایای مراقبت از پوست که ما دوست داریم ، آورده شده است.

می تواند حلقه های تیره زیر چشم را روشن کند
این می تواند قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، اگزما و بثورات را تسکین دهد
این یک پاک کننده آرایش طبیعی فوق العاده است
روی موجود در روغن بادام شیرین برای درمان ناخن های شکننده عالی است
از آنجا که بسیاری از محصولات مراقبت از مو روغن طبیعی موهای شما را از بین می برد ، روغن بادام شیرین می تواند به بازگرداندن این سد محافظ کمک کند

 

ویژگی ها و خواص :

این روغن، خواص و کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

  • سرشار از چربی های مفید، مواد معدنی، ویتامین ها است.
  • دارای مقادیر زیادی فیبر و فیتوکمیکال است.
  • روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۶، یکی از بهترین منابع برای منیزیم، مس و پتاسیم است. به همین دلیل برای پوست و مو بسیارمفید و پرکاربرد است.
  • سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد.
  • در افزایش میزان کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد موثر است.
  • مصرف خوراکی آن، باعث تقویت حافظه می شود.
  • با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های سرطان و قلبی می شود. همچنین التهابات در بدن را کاهش می دهد.

 

کاربردهای روغن مغز بادام شیرین برای پوست :

یکی از پرطرفدارترین روغن های چندمنظوره پوست است.

  • روغن مغز بادام شیرین یک روان کننده عالی است و برای پوست های حساس و خشک مفید است.
  • اغلب در ماساژ درمانی استفاده می شود.
  • متخصصان پوست، معمولا روغن بادام شیرین را برای بیماران پوستی تجویز می کنند زیرا براحتی جذب پوست می شود.
  • این روغن در درجه اول از اولئین تشکیل می شود. همچنین حاوی اسید لینولئیک و گلوکوزیدها است. و با داشتن پروتئین ها و مواد معدنی بسیارزیاد، پوست را تغذیه و احیا می کند.
  • از آن بعنوان روغن حامل در سرم ضدپیری برای صورت استفاده می شود.
  • برای بهبود بریدگی های سطح پوست، زخم ها و نرمی پوست استفاده می شود.
  • برای درمان برخی مشکلات حاد پوستی مانند پسوزیازیس و اگزما کاربرد دارد.
  • یک امولسیون و آب رسان طبیعی پوست است.
  • دارای ویتامین A و خواص آنتی باکتریال دارد. به همین دلیل به درمان جوش و آکنه کمک می کند.
  • در درمان آفتاب سوختگی موثر است.
  • باعث کم رنگ شدن جای زخم می شود.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

همه راه های ویتامین B برای پوست بسیار خوب است

فواید ویتامین B برای پوست
در حالی که همه این ویتامین های گروه B با آنزیم ها به طرق مختلف از عملکرد بدن شما حمایت می کنند - از انتقال مواد مغذی به سراسر بدن گرفته تا آزادسازی انرژی از کربوهیدرات ها و چربی ها - هر کدام به تنهایی دارای مزایایی هستند.

ویتامین B1 (تیامین): تیامین برای پوستهای قرمز ، تحریک شده ، مستعد آکنه یا خشک مفید است. همچنین ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشد.
ویتامین B2 (ریبوفلاوین): B2 می تواند به بهبود رنگ پوست ، درخشندگی بیشتر پوست و متعادل سازی روغن های طبیعی کمک کند و این ویتامین های عالی را برای خشکی پوست یا آکنه ایجاد می کند.
ویتامین B3 (نیکوتینیک اسید یا نیاسینامید): ویتامین B3 از دفاع طبیعی پوست شما پشتیبانی می کند. به محافظت در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک می کند و ظاهر و احساس پوست بالغ ، خشک و حساس را بهبود می بخشد.
ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): مبارزه با خشکی پوست ، تیرگی یا از دست دادن قابلیت ارتجاعی؟ B5 یک گزینه عالی برای حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست است. پانتوتنیک اسید همچنین پوست را متعادل کرده و ظاهر قرمزی و التهاب را آرام می کند.
ویتامین B6 (پیریدوکسین): این ویتامین B به کاهش اثرات عدم تعادل هورمونی ، که می تواند منجر به بروز آکنه شود ، کمک می کند. از B6 برای درمان آکنه هورمونی ، التهاب و قرمزی استفاده کنید.
ویتامین B7 (بیوتین): بیوتین ظاهری طبیعی به پوست می بخشد و آن را برای پوست های کدر و پیری مناسب می کند.
ویتامین B9 (اسید فولیک یا فولات): B9 به پوست احساس پاکیزه می دهد. اگر آکنه یا احتقان مکرر دارید ، آن را امتحان کنید.
ویتامین B12 (کوبالامین): B12 درخشندگی پوست کدر و بالغ را افزایش می دهد. این ویتامین B همچنین به کاهش ظاهر لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک می کند.
ویتامین های B که بیشتر در مراقبت از پوست استفاده می شوند نیاسین ، پانتنول و بیوتین هستند. نیاسین اغلب به شکل دیگر خود ، معروف به نیاسینامید ، در ماسک ها و کرم های صورت ظاهر می شود تا ظاهر منافذ بزرگ شده ، خطوط ریز و تیرگی را بهبود بخشد. احتمالاً پانتنول را که از اسید پانتوتنیک تهیه شده است ، روی برچسب مراقبت از مو دیده اید ، اما این ماده در مراقبت از پوست برای مرطوب کردن پوست خشک و پوسته پوسته نیز استفاده می شود. بیوتین در بسیاری از محصولات زیبایی برای مو ، ناخن و پوست ظاهر می شود.

غذاهای حاوی ویتامین B برای پوست

ماهی قزل آلا و مارچوبه کبابی
انواع ویتامین های B از منابع مختلف تهیه می شوند و ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. با این حال ، ترکیبات مختلف اغلب در کنار برخی غذاها و مکمل ها وجود دارد. وقتی مکمل حاوی هر هشت ترکیب باشد ، B-complex در نظر گرفته می شود.

B1 در لیست طولانی غذاها از جمله برنج سفید ، ماهی تن و تخمه آفتابگردان یافت می شود. B2 را در جو دوسر ، ماست و لوبیا اضافه می کنید. نیاسین خود را از مرغ ، عدس و موز تهیه کنید و قارچ شیتاکه ، نخود و کلم را در رژیم غذایی خود برای B5 قرار دهید. B6 از بلغور ، آجیل و کشمش تهیه می شود. غذاهای غنی از بیوتین B7 شامل تخم مرغ ، اسفناج و شیر است ، در حالی که فولات را می توان در مارچوبه ، رومی و نخود فرنگی یافت. برای تکمیل لیست - و بشقاب خود - سطح بالایی از B12 در ماهی ، مرغ و شیر وجود دارد.

یک رژیم غذایی کامل از غذاهای سالم کامل باید مزایای کافی ویتامین B را تأمین کند. اما چقدر کافی است ، و زمان مکمل چه زمانی فرا رسیده است؟

اگر احساس می کنید مقدار توصیه شده روزانه هر یک از ترکیبات B را دریافت نمی کنید ، ممکن است زمان مکمل B-complex فرا رسیده باشد. در حالی که کارشناسان می گویند بهتر است ویتامین B خود را از منابع غذایی دریافت کنید ، اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی شامل نمی شود یا در یکی از ویتامین های B کمبود دارید ، مکمل می تواند یک گزینه منطقی باشد. همیشه قبل از شروع مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید کرده اید.

چه کسی می دانست همه آن B ها راهی برای پوست A+ هستند؟ دفعه بعد که می پرسید چه بخورید ، لیستی از غذاهای غنی از ویتامین B را تهیه کنید تا سلامت و پوست شما تغذیه شود.

ویتامین B12 نقش مهمی در سنتز DNA دارد. کمبود آن با تظاهرات هماتولوژیک ، عصبی ، روانی ، گوارشی ، درماتولوژیک و قلب و عروق همراه است. کمبود ویتامین B12 یکی از علل شایع کم خونی مگالوبلاستیک و پانسیتوپنی است. این به عنوان علت نوروپاتی محیطی ، انحطاط ترکیبی تحت حاد نخاع ، آتاکسی ، آتروفی بینایی ، روان پریشی ، افسردگی و زوال عقل دخیل است. 1 این یک عامل خطر احتمالی برای ترومبوز ، سکته قلبی و سکته مغزی است

تظاهرات پوستی مرتبط با کمبود ویتامین B12 شامل هایپرپیگمانتاسیون پوست ، ویتیلیگو ، استوماتیت زاویه ای و تغییرات مو است. تشخیص کمبود ویتامین B12 اغلب در مراحل اولیه نادیده گرفته می شود زیرا این علائم فقط مختص کمبود ویتامین B12 نیست. تعداد کمی از موارد گزارش شده از کمبود ویتامین B12 وجود دارد که در آن ضایعات مخاطی جلویی از تظاهرات دیگر است.

در این گزارش موردی ، ما 2 مورد از کمبود ویتامین B12 را ارائه می دهیم که ضایعات پوستی تنها علائم بالینی بودند ، و موارد زیر را برجسته می کند:

در بیمارانی که درگیر چند سیستم هستند ، ضایعات مخاطی می تواند سرنخ تشخیص زودهنگام کمبود ویتامین B12 باشد.

 لینک کوتاه: https://b2n.ir/y19113

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای از برگهای درخت چای گرفته می شود. این درخت چای توسط دریانوردان قرن هجدهم نامگذاری شد ، آنها از برگهای درختی که در سواحل باتلاقی جنوب شرقی استرالیا رشد می کرد ، چای بوی جوز هندی درست می کردند. درخت چای را با گیاه چای معمولی غیرمرتبط که برای تهیه چای های سیاه و سبز استفاده می شود اشتباه نگیرید.

 

 

روغن درخت چای دراثر عفونت هایی مانند آکنه ، عفونت های قارچی ناخن ( اونیکومایکوزیس ) ، شپش ، گال ، پای ورزشکار و کرم حلقوی به پوست زده می شود . همچنین به عنوان ضد عفونی کننده موضعی برای بریدگی و خراش پوست ، برای سوختگی ، گزش و نیش حشرات ، جوش ، عفونت های واژن ، بواسیر ، تب مکرر ، دندان درد ، عفونت های دهان و بینی ، گلودرد و گوش استفاده می شود.عفونت ها روغن درخت چای برای جلوگیری و درمان عفونت توسط برخی از باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها و بثورات پوستی در اثر تماس با نیکل استفاده می شود . همچنین برای از بین بردن موهای زائد بدن ( هیرسوتیسم ) در زنان روی پوست قرار می گیرد. روی پلک ها برای عفونت کنه در پایه پلک ها استفاده می شود. در مو از آن برای شوره سر استفاده می شود . در دهان از آن برای پلاک و بیماری های لثه و همچنین بوی بد دهان استفاده می شود. برخی از افراد برای درمان سرفه ، گرفتگی برونش و التهاب ریوی آن را به آب حمام اضافه می کنند .

 

 
Big picture
 

خواص روغن درخت چای

  • آکنه خفیف تا متوسط . به نظر می رسد استفاده از ژل روغن درخت چای 5٪ به اندازه 5٪ بنزوئیل پراکسید ( اکسی -5 ، بنزاک AC و سایر موارد) برای درمان آکنه موثر باشد. روغن درخت چای ممکن است کندتر از بنزوئیل پراکسید عمل کند ، اما به نظر می رسد کمتر تحریک کننده پوست صورت است. وقتی روغن درخت چای دو بار در روز و به مدت 45 روز استفاده می شود ، علائم آکنه از جمله شدت آکنه را کاهش می دهد. اما روغن درخت چای ممکن است نسبت به محصول دیگری که با تخمیر نوعی سرو با پروبیوتیک لاکتوباسیلوس تهیه می شود ، اثر کمتری داشته باشد .
  • آلوده شدن مژه به نوعی کنه (دمودیکوز چشمی) . تعدادی از مطالعات اولیه نشان می دهد که که روغن درخت چای ممکن است درمان این مشترک پلک عفونت و کاهش علائم مربوط، از جمله چشم التهاب و از دست دادن بینایی.

 

عفونت های قارچی ناخن ها (اونیكومایكوز) . استفاده از محلول روغن درخت چای 100٪ دو بار در روز و به مدت 6 ماه می تواند عفونت قارچی ناخن انگشتان پا را در حدود 18٪ افرادی که آن را امتحان می کنند ، درمان کند. همچنین می تواند باعث بهبود ظاهر و علائم ناخن در حدود 56٪ بیماران پس از 3 ماه و 60٪ بیماران بعد از 6 ماه درمان شود. به نظر می رسد قابل مقایسه با دو بار استفاده روزانه از محلول کلوتریمازول 1٪ (Fungoid ، Lotrimin ، Lotrimin AF) است. به نظر نمی رسد غلظت های کمتر روغن درخت چای آنچنان م effectiveثر باشد. به عنوان مثال ، برخی شواهد نشان می دهد که یک کرم روغن درخت چای 5٪ که روزانه 3 بار به مدت 2 ماه استفاده می شود هیچ فایده ای ندارد.

 

پای ورزشکار (tinea pedis) . استفاده موضعی از یک کرم روغن درخت چای 10٪ در مورد و همچنین کرم تولنفتات 1٪ (Genaspor ، Tinactin ، Ting و غیره) برای تسکین علائم پای ورزشکار ، از جمله جرم گیری ، التهاب ، خارش و سوزش م worksثر است . با این حال به نظر نمی رسد کرم روغن درخت چای 10٪ عفونت را درمان کند. با این حال ، به نظر می رسد استفاده از محلول روغن درخت چای قوی تر (25٪ یا 50٪) هم علائم را تسکین می دهد و هم عفونت را در نیمی از افرادی که به مدت 4 هفته آن را امتحان می کنند ، پاک می کند. با این حال ، به نظر نمی رسد 25٪ یا 50٪ روغن درخت چای برای بهبود عفونت به اندازه داروهایی مانند کلوتریمازول یا تربینافین موثر باشد.

 
Big picture
 

شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای ...

عفونت باکتریایی واژن (واژینوز باکتریایی) . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است به نفع افراد مبتلا به واژینوز باکتریایی باشد.

 

شوره سر . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از شامپوی روغن درخت چای 5٪ به مدت سه هفته در روز و به مدت چهار هفته ضایعات پوست سر ، خارش پوست سر و چربی را در افراد مبتلا به شوره سر کاهش می دهد.

 

پلاک دندان . نتایج حاصل از تحقیق در مورد بررسی اثرات روغن درخت چای بر پلاک دندان متناقض است. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها با ژل روغن درخت چای 5/2٪ دو بار در روز و به مدت 8 هفته خونریزی لثه را کاهش می دهد اما پلاک را در افرادی که التهاب لثه ناشی از پلاک دارند ، کاهش می دهد . همچنین استفاده از دهانشویه حاوی روغن درخت چای پس از تمیزکاری حرفه ای دندان ها به نظر نمی رسد که باعث کاهش تشکیل پلاک شود. با این وجود به نظر می رسد شستشو با یک محصول خاص (Tebodont) حاوی روغن درخت چای و ماده شیمیایی به نام زایلیتول باعث کاهش پلاک می شود. همچنین به نظر می رسد شستشو با محصول دیگری که حاوی روغن درخت چای ، میخک و ریحان است باعث کاهش پلاک می شود.

 

التهاب لثه . نتایج حاصل از تحقیق در مورد بررسی اثرات روغن درخت چای بر روی التهاب لثه متناقض است. برخی تحقیقات نشان می دهد که اوایل مسواک زدن با یک ژل روغن درخت چای 2.5٪ دو بار در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش خونریزی لثه اما آدامس کلی را بهبود نمی بخشد سلامت در افرادی که التهاب لثه پلاک ایجاد می شود. با این حال به نظر می رسد شستشو با یک محصول خاص (Tebodont) حاوی روغن درخت چای و ماده شیمیایی به نام زایلیتول باعث کاهش التهاب لثه می شود. همچنین به نظر می رسد شستشو با محصول دیگری که حاوی روغن درخت چای ، میخک و ریحان است ، التهاب لثه را کاهش می دهد.

 

بوی بد دهان . تحقیقات اولیه نشان می دهد که افزودن روغن درخت چای به مخلوط اسانس حاوی روغن نعناع و لیمو می تواند بوی بد دهان را کاهش دهد ، در صورت استفاده به عنوان بخشی از تمیز کردن دهانی 3 دقیقه ای .

 

هموروئید . برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ژل حاوی روغن درخت چای ، اسید هیالورونیک و متیل سولفونیل متان علائم بواسیر را از جمله درد ، التهاب و خارش در کودکان کاهش می دهد .

 

زخم های سرد (تبخال لب) . تحقیقات تاکنون حاکی از آن است که استفاده از 6٪ ژل روغن درخت چای در روز 5 بار باعث بهبودی زخم های سرد نمی شود.

 

موهای زائد بدن در زنان (هیرسوتیسم) . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از اسپری حاوی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای دو بار در روز و به مدت 3 ماه رشد مو را در بعضی از مناطق در زنان مبتلا به هیرسوتیسم کمی کاهش می دهد.

 

شپش . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است شپش ها را دفع کند. همچنین استفاده از ترکیبی از روغن اسطوخودوس و درخت چای باعث از بین رفتن تخمهای شپش و کاهش تعداد شپشهای زنده می شود. مشخص نیست که این عوارض فقط به دلیل روغن درخت چای یا ترکیب اسطوخودوس و روغن درخت چای است.

 

عفونت استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مقاوم به متی سیلین . شواهد در مورد اثرات روغن درخت چای بر روی عفونت MRSA مشخص نیست. به نظر نمی رسد وقتی فقط با درمان استاندارد MRSA مقایسه می شود ، افزودن روغن درخت چای باعث بهبود ترشحات کلی MRSA یا جلوگیری از عفونت می شود. همچنین ، به نظر نمی رسد استفاده از محلول روغن درخت چای هنگام تمیز کردن زخم ها باعث بهبود ترشح MRSA شود. با این حال ، یک مطالعه اولیه نشان می دهد که استفاده از پماد بینی روغن چای 4٪ به علاوه شستشوی بدن روغن روغن چای 5٪ همراه با سایر درمان های استاندارد ممکن است فواید کمی داشته باشد. به نظر نمی رسد روغن درخت چای از ابتلا به MRSA جلوگیری کند.

 

واکنش های آلرژیک پوستی به نیکل . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای رقیق نشده ممکن است باعث کاهش ناحیه و قرمزی واکنش های پوستی در افرادی شود که به تماس با نیکل حساسیت دارند. همچنین برخی شواهد اولیه نشان می دهد که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نیکل ، واکنش های پوستی را در افراد حساس به نیکل کاهش می دهد.

 

عفونت مخمر در دهان و گلو (برفک ؛ همچنین به نام کاندیدیازیس حفره حلقی شناخته می شود) . از آنجا که افراد مبتلا به ایدز سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، گاهی اوقات با عفونت های "فرصت طلب" مانند برفک کاهش می یابد . برخی شواهد نشان می دهد که روغن درخت چای در بیماران مبتلا به HIV / AIDS که برفک آنها به داروهای ضد قارچ معمول مانند فلوکونازول پاسخ نمی دهد ، مفید است . به نظر می رسد که تعویض و دفع محلول روغن درخت چای به مدت 2-4 هفته باعث بهبود علائم می شود. همچنین شواهد اولیه وجود دارد که استفاده از روغن درخت چای به عنوان بخشی از مخلوط روغن ضروری ممکن است باعث بهبود راحتی دهان در سرطان شودبیماران. با این حال ، افزودن 1 میلی لیتر روغن درخت چای به یک درمان استاندارد با نرم کننده ، عفونت و التهاب را در افرادی که دندان مصنوعی دارند کاهش نمی دهد.

 

عفونت پوستی ناشی از ویروس خاصی . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ترکیبی از روغن درخت چای و ید روی پوست کودکان به مدت 30 روز به پاک شدن برجستگی های پوستی ناشی از ویروس poxvirus کمک می کند تا فقط روغن درخت چای یا ید به تنهایی.

 

عفونت واژن به نام تریکومونیازیس . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای افرادی که نوعی عفونت واژن به نام تریکومونیاز دارند مفید باشد.

 

عفونت واژن به نام کاندیدیازیس واژن . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای افراد مبتلا به نوعی عفونت واژن به نام کاندیدیازیس واژن مفید باشد.

 

ازدحام .

 

سرفه .

 

عفونت گوش .

 

جلوگیری از عفونت در محل بریدگی ،

 

خراش ،

 

سوختگی ،

 

گزش و نیش حشرات و جوش .

 

عفونت قارچی .

 

گال .

 

گلو درد .

 

دیگر شرایط .

 

برای ارزیابی روغن درخت چای برای این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

 

لینک منبع: smore.com



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

هپاتیت C بیشترین تاثیر را بر کبد شما می گذارد ، اما می تواند مشکلات دیگر اعضای بدن ، از جمله پوست شما را نیز ایجاد کند. برآمدگی ، بثورات و نقاط خارش دار ممکن است اولین نشانه هایی باشد که متوجه این عفونت می شوید.

 

اکثر افرادی که به ویروس هپاتیت C آلوده شده اند مدت ها قبل از اطلاع از ابتلا به آن می روند. این به این دلیل است که معمولاً سالها هیچ علامتی وجود ندارد. وقتی متوجه تغییرات روی پوست خود می شوید ، این نشانه این است که ویروس قبلاً به کبد شما آسیب رسانده است.

 

زن مبتلا به زردی

 

در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات پوستی ، به پزشک خود مراجعه کنید. مصرف دارو برای درمان ویروس ممکن است پوست شما را پاک کرده و از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند. اگر قبلاً تشخیص داده شده اید که هپاتیت C وجود دارد ، پزشک باید از مشکلات سلامتی ویروس یا درمان های آن مطلع شود.

 

آسیت

آسیت یک تجمع مایع در شکم شما است که با زخم های بد کبد به نام سیروز همراه است. آسیب به کبد منجر به فشار خون بالا در رگهای کبد همراه با افزایش سریع وزن ، مشکل در تنفس و کبودی آسان می شود.

 

احتمالاً پزشک به شما می گوید رژیم کم نمک را امتحان کنید و داروهایی به نام دیورتیک تجویز کنید که به بدن شما کمک می کند آب را دفع کند. اگر این کمک نکرد ، روشهایی برای حذف مایع وجود دارد. اگر هیچ چیز کمک نکرد ، ممکن است به پیوند کبد نیاز داشته باشید. یک ویدیو در مورد علائم و درمان آسیت مشاهده کنید.

 

خونریزی و کبودی آسان

کبد شما چیزهایی می سازد که به لخته شدن خون شما کمک می کند. وقتی آسیب دیده باشد ، نمی تواند به اندازه کافی بسازد. ممکن است به راحتی خونریزی کنید و در توقف آن دچار مشکل شوید. یا ممکن است به راحتی کبود شوید.

 

قبل از انجام هرگونه عمل پزشکی به دندانپزشک یا سایر پزشکان خود اطلاع دهید. بریدگی ها را با باندهای فشاری درمان کنید و فوراً به پزشک مراجعه کنید. در مواقع اضطراری ، پلاکت ها برای جایگزینی آنچه از دست داده اید و ویتامین K برای کمک به لخته شدن خون دریافت خواهید کرد. نمایش اسلاید در زمینه اصول کبودی

 

 

ادم

تجمع مایعات در بدن شما همچنین می تواند باعث تورم پاها ، پاها یا مچ پا شود. احتمال آن کمتر است ، اما دست و صورت شما نیز ممکن است متورم شود.

 

مانند آسیت ، پزشک احتمالاً به شما می گوید رژیم کم نمک را امتحان کنید و از داروهایی به نام دیورتیک استفاده کنید که به بدن شما در دفع آب کمک می کند. درباره علل ، علائم و درمان ادم بیشتر بدانید.

 

احتمالاً پزشک به شما می گوید رژیم کم نمک را امتحان کنید و داروهایی به نام دیورتیک تجویز کنید که به بدن شما کمک می کند آب را دفع کند. اگر این کمک نکرد ، روشهایی برای حذف مایع وجود دارد. اگر هیچ چیز کمک نکرد ، ممکن است به پیوند کبد نیاز داشته باشید. یک ویدیو در مورد علائم و درمان آسیت مشاهده کنید.

 

خونریزی و کبودی آسان

کبد شما چیزهایی می سازد که به لخته شدن خون شما کمک می کند. وقتی آسیب دیده باشد ، نمی تواند به اندازه کافی بسازد. ممکن است به راحتی خونریزی کنید و در توقف آن دچار مشکل شوید. یا ممکن است به راحتی کبود شوید.

 

قبل از انجام هرگونه عمل پزشکی به دندانپزشک یا سایر پزشکان خود اطلاع دهید. بریدگی ها را با باندهای فشاری درمان کنید و فوراً به پزشک مراجعه کنید. در مواقع اضطراری ، پلاکت ها برای جایگزینی آنچه از دست داده اید و ویتامین K برای کمک به لخته شدن خون دریافت خواهید کرد. نمایش اسلاید در زمینه اصول کبودی

 

 

ادم

تجمع مایعات در بدن شما همچنین می تواند باعث تورم پاها ، پاها یا مچ پا شود. احتمال آن کمتر است ، اما دست و صورت شما نیز ممکن است متورم شود.

 

مانند آسیت ، پزشک احتمالاً به شما می گوید رژیم کم نمک را امتحان کنید و از داروهایی به نام دیورتیک استفاده کنید که به بدن شما در دفع آب کمک می کند. درباره علل ، علائم و درمان ادم بیشتر بدانید.

 

درمان شامل:

 

استروئیدها برای کاهش تورم و قرمزی

در صورت خارش آنتی هیستامین ها

نور درمانی (PUVA) برای کمک به پاکسازی پوست

پماد یا قرص اسید رتینوئیک

برخی از کرم ها و پمادهایی که اگزما را درمان می کنند

اگر آن را در دهان خود دارید ، از مواردی که می تواند باعث بدتر شدن آن شود ، از جمله تنباکو ، مرکبات و گوجه فرنگی اجتناب کنید. دوبار در روز مسواک بزنید و روزانه نخ دندان بکشید. حداقل سالی یکبار از نظر سرطان دهان معاینه شوید. اطلاعات بیشتر در مورد لیکن پلان دهانی دریافت کنید.

 

اریتم آکرال نکرولیتیک (NAE)

این بیماری نادر پوستی ممکن است نشانه اولیه عفونت هپاتیت C باشد. باعث ایجاد لکه های پوستی در پا یا دست ها می شود که شبیه پسوریازیس است. علت روشن نیست ، اما به نظر می رسد مکمل های روی آن را به سرعت از بین می برند.

 

Porphyria Cutanea Tarda (PCT)

این وضعیت باعث ایجاد تاول های دردناک و پوست شکننده می شود که در آفتاب بدتر می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که پروتئین هایی به نام پورفیرین در کبد تجمع کرده ، سپس وارد جریان خون شده و به پوست شما راه پیدا می کند.

 

همچنین باعث می شود:

 

تیره شدن یا روشن شدن پوست شما

زخم

موهای زائد صورت

ریزش مو

درمانها عبارتند از:

 

روشهای منظم برنامه ریزی شده برای خارج کردن خون از بدن به نام فلبوتومی. این می تواند سطح آهن و پورفیرین شما را به حالت عادی برساند.

دارویی برای دفع پورفیرین ها از کبد و دفع ادرار

با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید و تا جایی که ممکن است از نور خورشید دور بمانید

در مورد انواع پورفیری و علل آن بیشتر بدانید.

 

پورپورا (لکه های خون)

 

 

این لکه های قرمز یا بنفش می توانند به اندازه یک سر سنجاق یا به اندازه نیم اینچ بزرگ باشند. آنها می توانند درد یا خارش داشته باشند. برای افراد مبتلا به هپاتیت C ، بثورات معمولاً علامت کرایوگلوبولینمی است. این مشکل عروق خونی است که زمانی اتفاق می افتد که پروتئین های خون شما در هوای سرد به هم می چسبند. توده ها در عروق کوچک و متوسط ​​ایجاد می شوند که جریان خون را مسدود می کنند.

داروهایی که ویروس هپاتیت C را مورد هدف قرار می دهند می توانند از این مشکل مراقبت کنند. اگر پورپورا یا سایر مشکلات ناشی از کرایوگلوبولینمی دارید ، پزشک ممکن است داروهای استروئیدی نیز به شما بدهد.

در مورد کرایوگلوبولینمی و سایر بیماری های مرتبط با هپاتیت C اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

پدیده رینود

 

 

اگر انگشتان شما در سرما سفید یا آبی می شوند ، نشانه این است که شما به این بیماری مبتلا هستید. انگشتان پا ، بینی یا گوش شما نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. زمانی اتفاق می افتد که عروق خونی در سرما اسپاسم می کنند و جریان خون کند می شود. ممکن است احساس درد ، بی حسی و سوزن سوزن شدن داشته باشید.

اگر می توانید از سرما دوری کنید. اگر دست یا پای شما سرد شد ، آنها را در اسرع وقت گرم کنید. سیگار را ترک کنید و سعی کنید از استرس دوری کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا دارو می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. داروهای اختلال نعوظ سیلدنافیل (ویاگرا) و تادالافیل (سیالیس) می توانند کمک کنند.

 

آنژیوم عنکبوتی

به این گروه از رگهای خونی متسع در نزدیکی سطح پوست شما خال خالی عنکبوت نیز گفته می شود. آنها می توانند در هر نقطه از بدن شما ظاهر شوند ، اما اغلب در صورت و تنه شما ظاهر می شوند. وقتی آنها را فشار می دهید ناپدید می شوند و وقتی متوقف می شوید دوباره برمی گردند.

 

آنها مضر نیستند و نیازی به درمان ندارند. عکسی از آنژیوم عنکبوتی را ببینید.

 

ناخن های تری

این وضعیت ، که در آن ناخن های شما سفید مات می شوند و خطوط صورتی یا قهوه ای مایل به قرمز در بالا دارند ، در میان سایر بیماری ها با سیروز نیز ارتباط دارد. بدانید چگونه تغییرات ناخن ها را که می تواند به معنی بیماری باشد تشخیص دهید.

 

کهیر

این خارش های ناشی از خارش ، که به آن کهیر نیز گفته می شود ، اغلب با هپاتیت خود را نشان می دهند. برخلاف واکنش آلرژیک ، ممکن است بیش از چند ساعت طول بکشد و لکه قهوه ای پشت سر خود باقی بگذارد.

 

پزشکان کهیر را با آنتی هیستامین ها درمان می کنند. درباره علل و درمان کهیر بیشتر بدانید.

 

مشکلات ناشی از داروهای هپاتیت C

مانند سایر داروها ، برخی از درمان های هپاتیت C می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. شایع ترین عوارض جانبی پوست عبارتند از:

 

راش. بثورات خشک و خارش دار روی دست و پای شما. پزشک شما آن را خارش می نامد.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/k61448

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. خرید روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

فواید روغن بادام تلخ برای بدن بی شمار است و یکی از مفیدترین روغن های طبیعی محسوب می شود. فواید روغن بادام به طور کلی از درخت بادام که در غرب آسیا و شمال آفریقا کشت می شود استخراج می شود و امروزه این درخت به طور گسترده در اسپانیا ، ترکیه ، مراکش ، تونس و مصر کشت می شود و بادام قابل برداشت و استفاده است ، در حالی که روغن اسانس همچنین می تواند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد ، مزایای بسیاری از روغن بادام تلخ برای سلامتی وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.

فواید روغن بادام تلخ را می توان به خواص آن نسبت داد و از جمله مزایای آن این است که می توان از آن به عنوان یک ضد باکتری ، ضد قارچ ، آرام بخش ، بیهوش کننده ، ادرارآور ، ضد سرطان ، ضد اسپاسم و بسیاری مزایای دیگر استفاده کرد. مواردی که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.

 

 

مواد تشکیل دهنده روغن بادام تلخ:
50 درصد روغن فشرده از بادام تلخ حاوی سه ماده اساسی است: بنزالدهید ، ماگدالن گلیکوزید و هیدروژن سیانید (که به اسید هیدروسیانیک یا اسید بروسئیک نیز معروف است) در حالی که پنجاه درصد دیگر حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع تک و سایر اجزای مشابه آنها هستند. در روغن بادام شیرین یافت می شود و تشخیص بادام تلخ از روغن بادام شیرین در ظاهر بسیار دشوار است ، اما مغز بادام تلخ پهن تر و کوتاه تر از مغز بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ حاوی برخی از سموم کشنده است و بنابراین باید با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرد و بیشتر مصارف دارویی به موارد خارجی محدود می شود و مصارف داخلی فقط در مواقع نیاز است و این در دوزهای بسیار کم انجام می شود.

فواید روغن بادام تلخ:
1. از رشد قارچ ها جلوگیری می کند:
از زمان های قدیم ، عناصر تلخ (مانند کینین) همیشه به عنوان القا کننده مورد استفاده قرار می گرفته اند و دلیل این امر این است که همه عناصر تلخ حاوی ترکیبات قلیایی هستند و ماهیتی کم و بیش سمی دارند و این سمیت و تلخی به طور موثر از عفونت های ناشی از باکتری ها ، انگل ها یا ویروس ها. در بدن ، این باعث کاهش تب می شود ، به همین دلیل است که روغن بادام تلخ در دوزهای بسیار کم برای درمان تب های مزمن استفاده می شود و این برنامه ها اگرچه در کاهش تب مفید هستند ، اما می توانند اثرات منفی ، به ویژه بر بدن داشته باشند.

استفاده از این روغن می تواند باعث جلوگیری از عفونت قارچی شود و این راه حل مناسبی برای جلوگیری از قارچ در پوست ، به ویژه در ناحیه پا است. بنابراین ، با استفاده از این روغن ، به از بین بردن قارچ ها در منطقه آسیب دیده کمک می کند.

2. کرم ها را می کشد:
تلخی شدید و خاصیت سمی روغن بادام تلخ در از بین بردن کرم های روده بسیار مثر است ، اما باز هم باید با احتیاط از آن استفاده کرد زیرا اثربخشی آن بسیار کم است و مقدار کمی از روغن در کشتن کرم های روده ای مفید خواهد بود ، اما باید با احتیاط استفاده شود

3. تشنج را درمان می کند:
برخی مطالعات نشان داده اند که روغن بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است.

4- باکتری ها را از بین می برد:
دو جزء روغن بادام تلخ (هیدروژن ، سیانید و بنزالدهید) ، برای زندگی حیوانات و همچنین برای باکتری ها ، میکروب ها ، قارچ ها و ویروس ها بسیار سمی هستند ، بنابراین می توان از آن به عنوان یک باکتری کش ، ضد ویروس و قارچ استفاده کرد. می توان از آن در درمان عفونت های مربوط به ویروس ها ، میکروب ها و قارچ ها استفاده کرد.

این اسانس ضد باکتری است ، که برای از بین بردن میکروب بسیار مفید است و می تواند به جلوگیری از عفونت باکتریایی کمک کند ، علاوه بر این می تواند با از بین بردن بیماریهای ناشی از باکتری در بدن ، سلامت بدن را حفظ کند و با استفاده خارجی از آن می تواند دوش گرفتن با صابون ضد باکتری Dettol از مزایای سلامتی برخوردار است.

5. اثر آرام بخشی دارد:
ترکیب نیمه گلیکوزید آمیگدالین ، که در روغن بادام تلخ یافت می شود ، بر اعصاب تأثیر می گذارد و آنها را نسبت به هرگونه احساس ، حتی درد حساس نمی کند ، زیرا این امر منجر به بی حسی و بیهوشی می شود ، اما باید از آن به منظور بی حسی موضعی استفاده کرد. ، و باید به منظور بیهوشی عمومی اجتناب شود. قاتل بودن

6. ضد عفونی کننده:
روغن بادام تلخ از نظر طبیعت سمی نمی تواند قورت داده شود ، زیرا اگر بلعیده شود باعث حرکت شل مکرر در روده و استفراغ می شود و بنابراین در صورت بلعیدن سموم و نیاز به دریافت آن ، به عنوان ضدعفونی کننده م andثر مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم استفاده می شود. آنها را از طریق استفراغ خلاص کنید. با این حال ، دوز مورد استفاده باید بسیار کم و سبک باشد یا ممکن است عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

7. دیورتیک:
بدن تمایل طبیعی برای دفع مواد سمی موجود در بدن از طریق عرق ، ادرار و فضولات دارد ، بنابراین هنگامی که روغن بادام تلخ در مقادیر بسیار کمی بلعیده می شود ، بدن تمایل دارد که آن را از طریق ادرار مکرر دفع کند و این تکرر ادرار به شما کمک می کند. وزن خود را کاهش داده و بدن را آرام می کند و هنگامی که با اثرات مخدر و آرام بخش این روغن ترکیب شود ، باعث کاهش فشار خون می شود.

8. ضد سرطان:
تحقیقات اخیر نشان داده است که سمیت روغن بادام تلخ (به دلیل وجود هیدروژن سیانور یا هیدروسیانیک اسید) برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در انواع خاصی از سرطان مفید است.

روغن بادام تلخ می تواند به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کند و علاوه بر این باعث تحریک سلول های خوب برای جایگزینی سلول سرطانی می شود.

9. داروهای ضد افسردگی:
روغن بادام تلخ بدن را در اندام های مختلف حسی حیاتی می کند ، که به تقویت و تقویت بدن کمک می کند و علاوه بر این از استرس که ممکن است منجر به افسردگی شود ، جلوگیری می کند.

10. حفظ سلامت پوست:
می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده و ملین موثر استفاده کرد و با استفاده از آن می توان میزان پیری را کاهش داد و از ترک خوردن پوست جلوگیری کرد ، بنابراین به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

11. حفظ سلامت مو:
روغن بادام تلخ به طور گسترده ای در اجزای محصولات مو استفاده می شود ، زیرا به تقویت مو کمک می کند و علاوه بر این برای درخشندگی مو مفید است ، بنابراین استفاده از روغن بادام به عنوان نرم کننده مو یا مقوی مو معمول است.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

جوش یک برآمدگی دردناک و پر از چرک است که وقتی باکتری ها یک یا چند فولیکول مو را آلوده و ملتهب می کنند ، زیر پوست شما ایجاد می شود. کربونکل خوشه ای از جوش است که یک ناحیه متصل به عفونت را در زیر پوست ایجاد می کند.

جوش ها (furuncles) معمولاً به صورت برجستگی های قرمز و حساس شروع می شوند. برآمدگی ها به سرعت با چرک پر می شوند ، بزرگتر و دردناک تر می شوند تا زمانی که پاره و تخلیه شوند. مناطقی که به احتمال زیاد تحت تأثیر قرار می گیرند عبارتند از صورت ، پشت گردن ، زیر بغل ، ران و باسن.

معمولاً می توانید از یک جوش در خانه مراقبت کنید. اما سعی نکنید آن را بکشید یا فشار دهید - ممکن است عفونت را گسترش دهد.
علائم
جوش می آورد
جوش می تواند در هر نقطه ای از پوست شما رخ دهد ، اما عمدتا در صورت ، پشت گردن ، زیر بغل ، ران و باسن ظاهر می شود-مناطقی که موهای شما در آن عرق می کند یا اصطکاک را تجربه می کنید. علائم و نشانه های جوش معمولاً شامل موارد زیر است:

برآمدگی دردناک و قرمز که از کوچک شروع می شود و می تواند تا بیش از 2 اینچ (5 سانتی متر) بزرگ شود.
پوست قرمز و متورم در اطراف برجستگی
افزایش اندازه برآمدگی طی چند روز با پر شدن چرک
ایجاد یک نوک زرد سفید که در نهایت پاره می شود و اجازه می دهد چرک خارج شود
Carbuncles
کربونکل خوشه ای از جوش است که یک ناحیه متصل به عفونت را تشکیل می دهد. در مقایسه با جوش های منفرد ، کربونکل ها باعث عفونت عمیق تر و شدیدتری می شوند و به احتمال زیاد جای زخم باقی می ماند. افرادی که دارای کربونکل هستند اغلب به طور کلی احساس ناخوشی می کنند و ممکن است تب و لرز را تجربه کنند.

زمان مراجعه به پزشک
شما معمولاً می توانید از یک جوش کوچک و کوچک خود مراقبت کنید. اما اگر بیش از یک بار جوش داشتید یا جوش داشتید به پزشک مراجعه کنید:

روی صورت شما ظاهر می شود یا بر بینایی شما تأثیر می گذارد
به سرعت بدتر می شود یا بسیار دردناک است
باعث تب می شود
با وجود مراقبت از خود بزرگتر می شود
دو هفته است که بهبود نیافته است
تکرار می شود
علل
بیشتر جوش ها توسط استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می شوند ، نوعی باکتری که معمولاً در پوست و داخل بینی یافت می شود. با جمع شدن چرک در زیر پوست ، برآمدگی ایجاد می شود. گاهی جوش در مناطقی ایجاد می شود که پوست در اثر یک جراحت کوچک یا نیش حشرات شکسته شده است ، که به راحتی به باکتری ها اجازه ورود می دهد.

عوامل خطر
اگرچه هر کسی - از جمله افراد سالم - می تواند دچار جوش یا کربنکل شود ، عوامل زیر می تواند خطر شما را افزایش دهد:

تماس نزدیک با فردی که عفونت استاف دارد. اگر با فردی زندگی می کنید که جوش یا کربنکل دارد ، احتمال ابتلا به عفونت بیشتر است.
دیابت. این بیماری می تواند مبارزه با عفونت از جمله عفونت های باکتریایی پوست را برای بدن شما دشوارتر کند.
سایر بیماریهای پوستی. از آنجا که آنها به سد محافظ پوست شما آسیب می رسانند ، مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما شما را مستعد ابتلا به جوش و کاربونکول می کند.
مصونیت به خطر افتاده. اگر سیستم دفاعی بدن شما به هر دلیلی ضعیف شده است ، بیشتر مستعد جوش و جوش هستید.
عوارض
به ندرت ، باکتری های ناشی از جوش یا کربنکول می توانند وارد جریان خون شده و به سایر نقاط بدن شما حرکت کنند. عفونت در حال گسترش ، که معمولاً به عنوان مسمومیت خون (سپسیس) شناخته می شود ، می تواند منجر به عفونت هایی در اعماق بدن شما شود ، مانند قلب (اندوکاردیت) و استخوان (استئومیلیت).

جلوگیری
همیشه نمی توان از جوش جلوگیری کرد ، به ویژه اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است. اما اقدامات زیر ممکن است به شما در جلوگیری از عفونت های استاف کمک کند:

دستان خود را مرتباً با صابون ملایم بشویید. یا اغلب از یک دستمال حاوی الکل استفاده کنید. شستشوی دقیق دست بهترین راه دفاع در برابر میکروب ها است.
زخم ها را پوشانده نگه دارید. برش ها و ساییدگی ها را تمیز نگه دارید و با بانداژهای خشک و استریل پوشانده تا بهبود یابد.
از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خودداری کنید. حوله ، ملحفه ، تیغ ، لباس ، تجهیزات ورزشی و سایر وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید. عفونت های استافی می توانند از طریق اشیاء و همچنین از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. اگر زخم یا بریدگی دارید ، حوله ها و ملحفه های خود را با استفاده از مواد شوینده و آب داغ با سفید کننده اضافه بشویید و آنها را در خشک کن داغ خشک کنید.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/O9WGlC



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()