نوشته شده توسط : سعید

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که باعث تجمع سریع سلول های پوستی می شود. این تجمع سلول ها باعث پوسته پوسته شدن سطح پوست می شود.

التهاب و قرمزی در اطراف پوسته نسبتاً شایع است. مقیاس های معمولی پسوریازیس به رنگ نقره ای مایل به سفید هستند و در تکه های ضخیم و قرمز رنگ رشد می کنند. گاهی اوقات ، این وصله ها ترک خورده و خونریزی می کنند.

پسوریازیس نتیجه روند تولید پوست با سرعت بالا است. به طور معمول ، سلول های پوست در اعماق پوست رشد می کنند و به آرامی به سطح بالا می روند. در نهایت ، آنها سقوط می کنند. چرخه زندگی معمول سلولهای پوستی یک ماه است.

در افراد مبتلا به پسوریازیس ، این روند تولید ممکن است فقط در طی چند روز اتفاق بیفتد. به همین دلیل ، سلول های پوستی فرصت ندارند از بین بروند. این تولید بیش از حد سریع منجر به تجمع سلول های پوستی می شود.

فلس به طور معمول در مفاصل ، از جمله آرنج و زانو ایجاد می شود. آنها ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شوند ، از جمله:

دست ها
پا
گردن
پوست سر
صورت
انواع کمتر شایع پسوریازیس بر ناخن ها ، دهان و اطراف دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه ، حدود 7.4 میلیون آمریکایی به پسوریازیس مبتلا هستند. این معمولا با چندین شرایط دیگر همراه است ، از جمله:

دیابت نوع 2
بیماری التهابی روده
بیماری قلبی
آرتروز پسوریازیس
اضطراب
افسردگی
انواع مختلف پسوریازیس چیست؟
پنج نوع پسوریازیس وجود دارد:

پسوریازیس پلاکی
پسوریازیس پلاک متداول ترین نوع پسوریازیس است.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) تخمین می زند که حدود 80 درصد افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس پلاک دارند. باعث ایجاد لکه های قرمز و ملتهبی می شود که مناطقی از پوست را می پوشاند. این تکه ها غالباً با مقیاس یا پلاکهای نقره ای مایل به سفید پوشانده می شوند. این پلاک ها معمولاً در آرنج ، زانو و پوست سر دیده می شوند.

پسوریازیس گوتات
پسوریازیس گوتات در کودکی شایع است. این نوع پسوریازیس باعث ایجاد لکه های کوچک صورتی می شود. شایعترین مکانهای پسوریازیس گوتات شامل تنه ، بازوها و پاها است. این لکه ها به ندرت مانند پسوریازیس پلاک ضخیم یا برجسته هستند.

پسوریازیس پوسچولار
پسوریازیس پوسچولار در بزرگسالان بیشتر دیده می شود. باعث ایجاد تاول های سفید و چرکی و نواحی وسیعی از پوست قرمز و ملتهب می شود. پسوریازیس پوسچولار به طور معمول در نواحی کوچکتری از بدن مانند دست ها یا پاها قرار دارد ، اما می تواند به طور گسترده ای گسترش یابد.

پسوریازیس معکوس
پسوریازیس معکوس باعث ایجاد مناطق روشن پوست قرمز ، براق و ملتهب می شود. تکه های پسوریازیس معکوس در زیر بغل یا سینه ها ، در کشاله ران یا اطراف چین و چروک در اندام تناسلی ایجاد می شوند.

پسوریازیس اریتودرمیک
پسوریازیس اریتودرمیک نوعی پسوریازیس شدید و بسیار نادر است.

این فرم غالباً قسمتهای بزرگی از بدن را همزمان در بر می گیرد. پوست تقریباً آفتاب سوخته به نظر می رسد. ترازوهایی که اغلب در مقاطع یا ورقهای بزرگ رشد می کنند. غیر معمول نیست که فردی مبتلا به این نوع پسوریازیس تب کند یا خیلی بیمار شود.

این نوع می تواند زندگی را تهدید کند ، بنابراین افراد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

تصاویری از انواع مختلف پسوریازیس را بررسی کنید.

علائم چیست؟
علائم پسوریازیس در افراد مختلف متفاوت است و به نوع پسوریازیس بستگی دارد. نواحی پسوریازیس می توانند به اندازه چند پوسته پوست سر یا آرنج باشند ، یا قسمت اعظم بدن را بپوشانند.

شایعترین علائم پسوریازیس پلاک عبارتند از:

لکه های قرمز ، برجسته ، ملتهب پوست
ترازوها یا پلاک های نقره ای مایل به سفید روی تکه های قرمز
پوست خشک که ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند
درد در اطراف تکه ها
احساس خارش و سوزش در اطراف تکه ها
ناخن های ضخیم و حفره دار
مفاصل دردناک و متورم
همه افراد همه این علائم را تجربه نخواهند کرد. برخی از افراد اگر نوع پسوریازیس کمتری داشته باشند علائم کاملاً متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

بیشتر افراد مبتلا به پسوریازیس "چرخه" علائمی را پشت سر می گذارند. این بیماری ممکن است علائم شدیدی را برای چند روز یا چند هفته ایجاد کند و سپس علائم برطرف شده و تقریباً قابل مشاهده نیستند. پس از آن ، در عرض چند هفته یا اگر با یک ماشه معمول پسوریازیس بدتر شود ، شرایط ممکن است دوباره شعله ور شود. بعضی اوقات ، علائم پسوریازیس کاملاً از بین می رود.

هنگامی که علائم فعال بیماری ندارید ، ممکن است در "بهبودی" به سر ببرید. این بدان معنا نیست که پسوریازیس برطرف نخواهد شد ، اما در حال حاضر بدون علامت هستید.

آیا پسوریازیس مسری است؟
پسوریازیس مسری نیست. نمی توانید بیماری پوستی را از فردی به فرد دیگر منتقل کنید. لمس ضایعه پسوریازیس به شخص دیگر باعث ایجاد این بیماری نمی شود.

مهم است که تحت این شرایط آموزش ببینیم ، زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند پسوریازیس مسری است.

طراحی شده توسط پروژه Rubicon
علت پسوریازیس چیست؟
پزشکان در مورد علت پسوریازیس مشخص نیستند. با این حال ، به لطف دهه ها تحقیق ، آنها ایده کلی دو عامل اساسی دارند: ژنتیک و سیستم ایمنی بدن.

سیستم ایمنی
پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است. شرایط خود ایمنی نتیجه حمله بدن به خود است. در مورد پسوریازیس ، گلبول های سفید خون معروف به سلول های T به اشتباه سلول های پوست را مورد حمله قرار می دهند.

در یک بدن معمولی ، گلبول های سفید برای حمله و از بین بردن باکتری های مهاجم و مبارزه با عفونت ها مستقر می شوند. این حمله اشتباه باعث می شود روند تولید سلول های پوستی بیش از حد به مصرف برسد. تولید سلولهای پوستی با سرعت بالا باعث رشد سریع سلولهای جدید پوست می شود. آنها به سطح پوست رانده می شوند ، در آنجا جمع می شوند.

این منجر به پلاک هایی می شود که بیشتر با پسوریازیس مرتبط هستند. حملات به سلولهای پوست همچنین باعث ایجاد مناطق قرمز و ملتهب پوست می شود.

ژنتیک
برخی از افراد ژن هایی را به ارث می برند که احتمال ابتلا به پسوریازیس را در آنها بیشتر می کند. اگر یکی از اعضای خانواده فوری شما مبتلا به بیماری پوستی باشد ، خطر ابتلا به پسوریازیس بیشتر است. با این وجود ، درصدی از افراد مبتلا به پسوریازیس و استعداد ژنتیکی اندک است. طبق بنیاد ملی پسوریازیس (NPF) تقریباً 2 تا 3 درصد از افراد مبتلا به این ژن دچار این بیماری می شوند.

درباره دلایل پسوریازیس بیشتر بخوانید.

تشخیص پسوریازیس
برای تشخیص پسوریازیس ممکن است دو آزمایش یا معاینه لازم باشد.

معاینهی جسمی
اکثر پزشکان با یک معاینه بدنی ساده قادر به تشخیص هستند. علائم پسوریازیس به طور معمول مشهود است و از سایر بیماری ها که ممکن است علائم مشابه ایجاد کند ، تشخیص داده می شود.

در طی این معاینه ، حتماً تمام زمینه های نگرانی را به پزشک خود نشان دهید. علاوه بر این ، اگر اعضای خانواده این بیماری را دارند ، به پزشک خود اطلاع دهید.

نمونه برداری
اگر علائم مشخص نیست یا اگر پزشک می خواهد تشخیص مشکوک آنها را تأیید کند ، ممکن است نمونه کوچکی از پوست را بگیرد. این به عنوان نمونه برداری شناخته می شود.

پوست به آزمایشگاه ارسال می شود و در آنجا با میکروسکوپ بررسی می شود. این معاینه می تواند نوع پسوریازیس شما را تشخیص دهد. همچنین می تواند سایر اختلالات یا عفونت های احتمالی را رد کند.

بیشتر نمونه برداری ها در روز ملاقات شما در مطب پزشک انجام می شود. پزشک شما احتمالاً داروی بی حس کننده محلی تزریق می کند تا بیوپسی درد کمتری داشته باشد. سپس آنها نمونه برداری را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه می فرستند.

هنگامی که نتایج برمی گردد ، ممکن است پزشک برای تعیین یافته ها و گزینه های درمانی با شما قرار ملاقات بگذارد.

پسوریازیس باعث: استرس ، الکل و موارد دیگر می شود
"عوامل محرک" خارجی ممکن است یک دوره جدید پسوریازیس را شروع کند. این عوامل برای همه یکسان نیست. همچنین ممکن است با گذشت زمان برای شما تغییر کند.

متداول ترین عوامل ایجاد کننده پسوریازیس عبارتند از:

فشار
استرس غیرمعمول ممکن است شعله ور شود. اگر یاد بگیرید که استرس خود را کاهش داده و مدیریت کنید ، می توانید شعله ور شدن را کاهش داده و از آن جلوگیری کنید.

الکل
مصرف زیاد الکل می تواند باعث شعله ور شدن پسوریازیس شود. اگر بیش از حد از الکل استفاده می کنید ، شیوع پسوریازیس ممکن است بیشتر باشد. کاهش مصرف الکل علاوه بر پوست شما نیز هوشمندانه است. در صورت نیاز به کمک ، پزشک می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای برای ترک مشروبات الکلی ایجاد کنید.

جراحت
یک حادثه ، برش یا خراش ممکن است شعله ور شود. عکسبرداری ، واکسن و آفتاب سوختگی نیز می تواند شیوع جدیدی ایجاد کند.

داروها
برخی از داروها محرک پسوریازیس محسوب می شوند. این داروها عبارتند از:

لیتیوم
داروهای ضد مالاریا
داروهای فشار خون بالا
عفونت
پسوریازیس ، حداقل تا حدی ، در اثر حمله اشتباه سیستم ایمنی به سلولهای سالم پوست ایجاد می شود. اگر بیمار هستید یا با عفونت دست و پنجه نرم می کنید ، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت بیش از حد رانده می شود. این ممکن است شعله ور شدن دیگری از پسوریازیس را شروع کند. گلودرد یک ماشه مشترک است.

در اینجا 10 عامل دیگر پسوریازیس وجود دارد که می توانید از آنها جلوگیری کنید.

گزینه های درمان پسوریازیس
پسوریازیس هیچ درمانی ندارد. هدف از درمان ها کاهش التهاب و مقیاس ها ، کاهش رشد سلول های پوستی و از بین بردن پلاک ها است. درمان های پسوریازیس به سه دسته تقسیم می شوند:

درمان های موضعی
کرم ها و پمادهایی که مستقیماً روی پوست قرار می گیرند می توانند برای کاهش پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​مفید باشند.

درمان های موضعی پسوریازیس شامل موارد زیر است:

کورتیکواستروئیدهای موضعی
رتینوئیدهای موضعی
آنترالین
آنالوگ های ویتامین D
اسید سالیسیلیک
مرطوب کننده
داروهای سیستمیک
افرادی که به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید مبتلا هستند و کسانی که به سایر روش های درمانی پاسخ خوبی نداده اند ، ممکن است نیاز به استفاده از داروهای خوراکی یا تزریقی داشته باشند. بسیاری از این داروها عوارض جانبی شدیدی دارند. پزشکان معمولاً آنها را برای مدت کوتاهی تجویز می کنند.

این داروها عبارتند از:

متوترکسات
سیکلوسپورین (Sandimmune)
زیست شناسی
رتینوئیدها
نور درمانی
در این درمان پسوریازیس از نور ماوراio بنفش (UV) یا نور طبیعی استفاده می شود. نور خورشید باعث از بین رفتن گلبولهای سفید خون بیش از حد فعال می شود که به سلولهای سالم پوست حمله می کنند و باعث رشد سریع سلول ها می شوند. نور UVA و UVB ممکن است در کاهش علائم پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​مفید باشند.

بیشتر افراد مبتلا به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید از ترکیبی از روش های درمانی بهره مند می شوند. در این نوع درمان بیش از یکی از انواع درمان برای کاهش علائم استفاده می شود. برخی از افراد ممکن است در کل زندگی خود از همان درمان استفاده کنند. اگر پوست آنها دیگر به آنچه استفاده می کنند پاسخ ندهد ، ممکن است لازم باشد که بعضی اوقات گاهی اوقات درمان را تغییر دهند.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/tXzeW4



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

درماتیت تماسی آلرژیک یک واکنش حساسیت تاخیری است (واکنش به ماده آلرژی زا 48-72 ساعت پس از مواجهه رخ می دهد). متداول ترین مواد آلرژی زا که باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شوند ، اغلب با گذشت زمان تغییر می کنند ، زیرا مواد شیمیایی خاصی در تولید محصولاتی که در تماس با پوست هستند وارد یا خارج می شوند. اخیراً ، علل شایع درماتیت تماسی آلرژیک شامل نیکل ، کرومات ها ، مواد شیمیایی لاستیکی و پماد ها و کرم های آنتی بیوتیکی موضعی است. حساسیت های مکرر در جمعیت عمومی نیز شامل عطر ، فرمالدئید ، لانولین (چربی پشمی است که در پماد ها و مواد آرایشی یافت می شود) و سایر مواد شیمیایی رایج محیطی نیز وجود دارد.

نیکل در جواهرات ، سگک های کمربند ، بسته شدن فلز روی لباس و برخی تلفن های همراه یافت می شود.
از كرومات ها در فرآیند دباغی چرم برای كفش و سیمان استفاده می شود ، بنابراین می توانند بر كارگران ساختمانی كه در تماس با سیمان هستند تأثیر بگذارد.
مواد شیمیایی لاستیکی در دستکش ، بادکنک ، الاستیک در لباس ، بالشتک ماوس و عینک شنا یافت می شود.
نئومایسین در پمادهای کمک های اولیه آنتی بیوتیکی سه گانه مانند نئوسپورین® (و نسخه های عمومی نئوسپورین) و همچنین سایر داروهای ترکیبی با داروهای ضد باکتری دیگر (به عنوان مثال ، پولیسپورین) معمول است. همچنین ممکن است در آماده سازی چشم و قطره گوش وجود داشته باشد. باسیتراسین یک ماده رایج در پماد ها و کرم های آنتی بیوتیکی است و همچنین می تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود.
محصولات رایج حاوی آلرژن شامل مواد آرایشی ، صابون ، رنگ و جواهرات است.
پیچک سمی یک علت مکرر است و به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.
چه کسی در معرض خطر است؟
درماتیت تماسی آلرژیک می تواند در هر سنی در افراد از هر نژاد ایجاد شود. افراد مبتلا به بیماری پوستی (مانند درماتیت استازیس ، اوتیت خارجی یا خارش داخلی) که نیاز به استفاده مکرر از عوامل موضعی دارند ، می توانند به مرور دچار درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

علائم و نشانه ها
درماتیت تماسی آلرژیک ممکن است در هر مکانی از بدن ایجاد شود.

نواحی پوسته پوسته شده به رنگ قرمز تا صورتی پوست (پاپول و پلاک) و تاول (وزیکول) دیده می شود. ضایعات فردی مرزهای مشخصی دارند و اغلب دارای شکل هندسی با لبه های مستقیم و زاویه های تیز هستند.
وقتی ماده حساسیت زا ناخودآگاه از انگشت به درب منتقل می شود ، تورم پلک به طور مکرر مشاهده می شود. مناطق مبتلا به طور معمول خارش شدیدی دارند.
هنگامی که درماتیت طولانی مدت است ، مناطق ارتفاع ضخیم می شوند و عفونت باکتریایی ثانویه امکان پذیر است.
رهنمودهای مراقبت از خود
از عامل متخلف اجتناب کنید.
ممکن است مفید باشد که از عوامل محرک معمول مانند عطر ، لانولین ، نیکل و غیره جلوگیری کنید.

چه موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
برای یک بثورات مداوم یا مکرر با منشا ناشناخته به دنبال ارزیابی پزشکی باشید. پزشک شما ممکن است آزمایش پچ را انجام دهد تا حساسیت های احتمالی را ارزیابی کند. برای تأیید تشخیص ، گاهی از بیوپسی پوست استفاده می شود.

درمان هایی که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند
هدف از درمان جلوگیری از تماس با ماده حساسیت زا است.

کنترل علامتی خارش ممکن است شامل داروهای آنتی هیستامین خوراکی باشد.
استروئیدهای موضعی با قدرت متوسط و بالا ممکن است برای بثورات رخ داده در اندام ها یا تنه تجویز شوند.
استروئیدهای موضعی با قدرت خفیف ممکن است برای نازک تر شدن پوست صورت و نواحی چین دار پوست تجویز شود.
در موارد شدید شامل مناطق بزرگ بدن ، ممکن است دوره استروئید خوراکی (پردنیزون) تجویز شود.

علل
درماتیت تماسی ناشی از ماده ای است که در معرض آن قرار دارید و باعث تحریک پوست یا ایجاد واکنش آلرژیک می شود. این ماده می تواند یکی از هزاران ماده حساسیت زا و محرک شناخته شده باشد. برخی از این مواد ممکن است باعث درماتیت تماسی تحریک کننده و یا درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

درماتیت تماسی تحریک کننده رایج ترین نوع است. این واکنش پوستی غیر آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که ماده ای به لایه محافظ خارجی پوست شما آسیب برساند.

برخی از افراد پس از یک بار تماس در برابر تحریک کننده های شدید واکنش نشان می دهند. دیگران ممکن است پس از مواجهه مکرر با حتی تحریک کننده های خفیف ، علائم و نشانه هایی پیدا کنند. و بعضی از افراد به مرور زمان تحمل این ماده را دارند.

تحریک کننده های رایج عبارتند از:

حلالها
مالیدن الکل
سفید کننده و مواد شوینده
شامپوها ، محلول های موج دائمی
مواد منتقل شده در هوا ، مانند خاک اره یا گرد و غبار پشم
گیاهان
کودها و سموم دفع آفات
درماتیت تماسی آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که ماده ای که به آن حساس هستید (ماده حساسیت زا) واکنش ایمنی را در پوست شما ایجاد کند. معمولاً فقط در ناحیه ای که با ماده حساسیت زا تماس پیدا کرده است تأثیر می گذارد. اما ممکن است توسط چیزی وارد بدن شما شود که از طریق غذاها ، طعم دهنده ها ، دارو یا اقدامات پزشکی یا دندانپزشکی (درماتیت تماسی سیستمیک) وارد بدن شما شود.

ممکن است پس از یک بار تماس با یک ماده حساسیت زای قوی مانند پیچک سمی حساس شوید. آلرژن های ضعیف ممکن است برای چندین سال در معرض قرار گرفتن در معرض چند برابر قرار بگیرند. هنگامی که به ماده ای حساسیت پیدا کردید ، حتی مقدار کمی از آن می تواند واکنش ایجاد کند.

آلرژن های رایج عبارتند از:

نیکل ، که در جواهرات ، سگک و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود
داروهایی مانند کرم های آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین های خوراکی
بالز پرو ، که در بسیاری از محصولات مانند عطر ، مواد آرایشی ، دهانشویه و طعم دهنده ها استفاده می شود.
فرمالدئید که در مواد نگهدارنده ، ضد عفونی کننده ها و لباس ها وجود دارد
محصولات مراقبت شخصی مانند دئودورانت ، شستشوی بدن ، رنگ مو ، مواد آرایشی و لاک ناخن
گیاهانی مانند پیچک سمی و انبه که حاوی ماده ای بسیار حساسیت زا به نام اوروشیول هستند
مواد منتقل شده در هوا ، مانند گرده گیاهان گل محمدی و حشره کش های اسپری
محصولاتی که هنگام آفتاب خوردن واکنش نشان می دهند (درماتیت تماسی فوتوالرژیک) مانند برخی ضد آفتاب ها و داروهای خوراکی
کودکان از طریق مجرمین معمول و همچنین قرار گرفتن در معرض پوشک ، دستمال مرطوب کودک ، ضد آفتاب ، لباس با مواد ناخوشایند یا رنگ و غیره به این بیماری مبتلا می شوند.

عوامل خطر
برخی از مشاغل و سرگرمی ها شما را در معرض خطر بیشتری از درماتیت تماسی قرار می دهند. مثالها عبارتند از:

کارکنان بهداشت و درمان و دندانپزشکی
فلزکاران
کارگران ساختمانی
آرایشگران و متخصصان زیبایی
مکانیک خودرو
غواصان یا شناگران ، به دلیل لاستیک موجود در ماسک های صورت یا عینک
تمیز کننده ها
باغداران و کارگران کشاورزی
آشپزها و سایر افرادی که با غذا کار می کنند
عوارض
اگر مرتباً ناحیه آسیب دیده را خراشیده و باعث خیس شدن و ترشح پوستی شوید ، درماتیت تماسی می تواند منجر به عفونت شود. این مکان خوبی برای رشد باکتری ها یا قارچ ها ایجاد می کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

جلوگیری
مراحل پیشگیری عمومی شامل موارد زیر است:

از تحریک کننده ها و مواد حساسیت زا خودداری کنید. سعی کنید موادی را که باعث تحریک پوست شما یا ایجاد واکنش آلرژیک می شوند ، شناسایی و از آنها اجتناب کنید.
پوست خود را بشویید. اگر پوست خود را بلافاصله پس از تماس با آن بشویید ، ممکن است بتوانید بیشتر مواد ایجاد کننده بثورات را از بین ببرید. از یک صابون ملایم و بدون عطر و آب گرم استفاده کنید. کاملاً بشویید. همچنین هرگونه لباس یا سایر وسایلی را که ممکن است با ماده حساسیت زای گیاهی تماس داشته باشد مانند پیچک سمی بشویید.
از لباس یا دستکش محافظ استفاده کنید. ماسک صورت ، عینک ، دستکش و سایر وسایل محافظتی می تواند شما را در برابر مواد تحریک کننده ، از جمله پاک کننده های خانگی محافظت کند.
برای پوشاندن اتصال دهنده های فلزی کنار پوست خود ، وصله ای اتو دار بزنید. به عنوان مثال ، این می تواند به شما کمک کند تا از عکس العمل در برابر جین جلوگیری کنید.
کرم یا ژل مانع کننده بزنید. این محصولات می توانند یک لایه محافظ برای پوست شما ایجاد کنند. به عنوان مثال ، یک کرم بدون نسخه پزشک حاوی بنتوکواتام (IvyBlock) ممکن است از واکنش پوست شما در برابر پیچک سمی جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد.
از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده منظم از لوسیون های مرطوب کننده می تواند به بازسازی لایه بیرونی پوست و لطافت پوست کمک کند.
مراقب حیوانات خانگی باشید. آلرژن های موجود در گیاهان مانند پیچک سمی می توانند به حیوانات خانگی بچسبند و سپس به افراد سرایت کنند.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/978ve2



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

فواید پوست سبزیجات
اگر می خواهید تغذیه سبزیجات خود را به حداکثر برسانید ، پوست کن را در قرعه کشی رها کنید و خلاقیت به خرج دهید! احتمالاً می دانید که می توانید پوست خیار و هویج را بخورید ، اما در اینجا چند روش هوشمندانه برای استفاده بیشتر از سبزیجات مورد علاقه خود آورده شده است.

بادمجان
رنگ بنفش بادمجان از یک آنتی اکسیدان قدرتمند به نام ناسونین گرفته می شود ، که می تواند به مبارزه با پیری کمک کند. پوست همچنین غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بادمجان ها در سمت کوچکتر معمولاً لطیف ترین پوست را دارند.

کلم بروکلی

ساقه کلم بروکلی سرشار از کلسیم ، آهن ، ویتامین A ، پتاسیم و منیزیم است و با خواص ترد و آبدار آن ، برای تفت دادن ، ساطور کردن یا افزودن مواد غذایی به سالاد مناسب است. سختی پوست ساقه در هر قطعه کلم بروکلی متفاوت خواهد بود ، بنابراین یک لقمه به آن بدهید و سپس تعیین کنید که آیا باید پوست آن را بگیرید یا خیر.

پیاز
قسمت خارجی پوست پیاز حاوی کوئرستین است که به دلیل خاصیت ضد التهاب و آنتی هیستامین محبوب است. اگرچه پوست به طور مستقیم قابل خوردن نیست ، اما می توانید با افزودن آن به مواد غذایی ، برخی از آن مواد مغذی را بیرون بیاورید.

سیب زمینی
پوست سیب زمینی می تواند پتاسیم و آهن برای ما فراهم کند. توجه داشته باشید که برخی از روش های پخت و پز مانند سرخ کردن ، باعث خنثی شدن پوست پوست سیب زمینی می شوند ، بنابراین به راحتی پوست سیب زمینی را در روغن بدون روغن بپزید تا چیپس های خوشمزه و سالم درست کنید. و دفعه دیگر که یک سیب زمینی پختید ، پوست را برای کمی تردی اضافی بگذارید.

کدو تنبل
آنتی اکسیدان بتاکاروتن را می توان در پوست کدو تنبل یافت. هنگام تفت دادن کدو تنبل ، پوست یک ترد لذت بخش ارائه می دهد. روش دیگر این است که شما می توانید پوست را بپزید و چیپس درست کنید ، یا پوست را به یک سبزیجات اضافه کنید.


پرتقال ها
(از نظر فنی یک سبزی نیست ، اما یک افزودنی عالی برای سالاد است!)

پوست بسته های پرتقال دو برابر ویتامین C موجود در داخل ویتامین C است. خوردن پوست تلخ یا پرتقال احتمالاً خیلی جذاب نیست ، بلکه پوست آنرا رنده کرده و روی سالاد بپاشید یا آن را با سس مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا می دانید؟ وقتی نوبت به آووکادو می رسد ، نزدیکترین گوشت پوست به پوست سرشار از فیبر ، پتاسیم ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B12 و E است. مقوی ترین و آسان ترین راه برای خوردن آووکادو این است که آووکادو را از وسط نصف کنید ، سنگ آنرا بردارید ، نصف آنرا به چهار چهارم برش دهید و سپس قسمتها را پوست بگیرید.

مزیت بزرگ خوردن سبزیجات و میوه های بدون پوست فیبر نامحلول موجود در آنها است - نه تنها این کار رفتن به دستشویی را آسان می کند ، بلکه به کاهش جذب کلسترول کمک می کند و ما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.
بنابراین به یاد داشته باشید که مواد مغذی را حفظ کنید. فیبر را حفظ کنید ، در وقت صرفه جویی کنید. فقط قبل از خوردن سبزیجات ، یک شستشوی خوب انجام دهید.

گردو
گردو ویژگی های بسیاری دارد که آنها را به غذایی عالی برای داشتن پوست سالم تبدیل می کند.

آنها منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند که چربی هایی هستند که بدن شما نمی تواند خودش آنها را بسازد.

در حقیقت ، آنها از نظر سایر مغزها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر هستند 

رژیم غذایی حاوی چربی های زیاد امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود ، از جمله شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس.

از طرف دیگر ، چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن شما می شوند - از جمله در پوست 

در حالی که اسیدهای چرب امگا 6 به وفور در رژیم غذایی غربی وجود دارد ، منابع اسیدهای چرب امگا 3 نادر است.

از آنجا که گردو حاوی نسبت مناسبی از این اسیدهای چرب است ، ممکن است به شما در مبارزه با پاسخ احتمالی التهاب به مقدار زیاد امگا 6 کمک کند.

علاوه بر این ، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم بودن به آن نیاز دارد.

یک اونس (28 گرم) گردو حاوی 8٪ DV برای روی است.

روی برای عملکرد مناسب پوست شما به عنوان یک مانع ضروری است. همچنین برای ترمیم زخم و مبارزه با باکتری و التهاب ضروری است 

گردو همچنین مقدار کمی آنتی اکسیدان ویتامین E و سلنیوم ، علاوه بر 5-5 گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) فراهم می کند.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/t37260



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

1.مرطوب کننده بدن

از آنجا که روغن نارگیل نسبتاً کمدوژنیک است ، بسیاری از متخصصان پوست آن را برای استفاده در صورت توصیه نمی کنند - خصوصاً اگر پوست شما به طور طبیعی مستعد لک است - اما بدن بازی خوبی است، متخصص پوست ، دارای مجوز از هیئت مدیره می گوید: "به جای استفاده از آن برای مرطوب کردن صورت ، که می تواند باعث شکستگی شود ، می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده بدن استفاده کنید زیرا سرشار از اسیدهای چرب است و هم خاصیت ضد باکتری و هم ضد التهاب دارد." .

2. تسکین اگزما

کلمه کلیدی در اینجا "تسکین" است. همانطور که اشاره کردیم ، روغن نارگیل هیچ درمانی را درمان نمی کند - از جمله اگزما - اما آنچه که می تواند انجام دهد کمک به کاهش برخی از علائم مانند خشکی و خارش است. در حقیقت ، یک مطالعه نشان می دهد که روغن نارگیل بکر می تواند اگزما را بهتر از روغن معدنی تسکین دهد.."

 3. پاک کننده آرایش

 پارک می گوید: " روغن نارگیل یک پاک کننده عالی برای آرایش است زیرا ناخالصی های محلول در چربی مانند آرایش و همچنین سبوم را که مسئول پوست چرب است از بین می برد." "اگر آرایش زیادی دارید یا نوع پوست چربی بیشتری دارید ، می توانید از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده اولیه استفاده کنید ، اما پس از آن باید این کار را با یک شستشوی ملایم بر پایه آب دنبال کنید تا پس از تمیز کردن کامل تر."

 فینی موافقت می کند و به Allure می گوید ، "روغن نارگیل می تواند در از بین بردن آلودگی و جمع شدن روغن که در طول روز اتفاق می افتد کار نسبتاً خوبی انجام دهد ، اما اغلب اوقات یک بقایای روغنی به جا می گذارد که می تواند منجر به شکستگی شود ، بنابراین اگر آکنه دارید پوست مستعد و هنوز هم می خواهید این روش را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که پس از آن از پاک کننده ملایم استفاده کنید تا چربی اضافی شما پاک شود. "

 4. نرم کننده عمیق

مبارزه با موهای خشک و شکننده آسیب دیده و مستعد شکستن ؟ فینی پیشنهاد می کند از روغن نارگیل به عنوان درمان ترک استفاده کنید . وی توضیح می دهد: "روغن نارگیل می تواند برای بهبود آسیب هایی که از رنگ آمیزی ، گرما و آفتاب به ساقه های مو شما وارد می شود ، شرطی شدن یا رها کردن آن باشد."


حتی می توانید از روغن نارگیل گرم به عنوان یک روش درمانی قبل از شامپو برای تسکین موهای خشک قبل از شامپو و حالت دهی استفاده کنید. بگذارید حداقل یک ساعت داخل آن بماند تا واقعاً غرق شود و به رشته های شما نفوذ کند.


5. اسکراب بدن

اگر اندام شما کسل کننده به نظر می رسد - و احساس می کنید مانند کاغذ سنباده - می توانید از روغن نارگیل برای مالیدن اسکراب بدن DIY خود استفاده کنید تا با آن پوست روشن و نرم تری لایه برداری کند. فینی می گوید: "هیچ آسیبی به آن نمی رساند و روغن نارگیل در واقع می تواند به شما کمک کند تا تحریک حاصل از لایه برداری را خنثی کند" ، این می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند ، یک آزمایش ایده آل برای آزمایش لایه برداری باشد. اگرچه برای اطمینان از اینکه پوست از پس آن برمی آید ، توصیه می کند این کار را بیش از یک بار در هفته انجام ندهید.


6. تمیز کننده برس

شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان اولین مرحله در یک روش تمیز کردن مضاعف برای برس های آرایش خود استفاده کنید. پری رومانوفسکی ، شیمی دان محصولات آرایشی و بهداشتی توصیه می کند که ابتدا روغن نارگیل را به برس های خود بمالید تا آرایش شکسته شود و سپس قبل از شستشو با آب و صابون ، آنها را آغشته کنید تا روغن اضافی شما گرفته شود. دلیل این امر چیست؟ "ترکیب صابون و روغن فقط سورفاکتانت را در محلول مواد شوینده متصل می کند و با" آلودگی "های دیگر برس آرایش رقابت می کند ، بنابراین اگر آنها را ترکیب کنید مسواک ها تمیز نمی شوند."

7. مرهم لب

فریدمن در مورد اینکه چرا استفاده از روغن معطر بعنوان مرهم لب می تواند مفید باشد ، می گوید: "روغن نارگیل از چربی ها به دوباره پر کردن اجزای از دست رفته یا از دست رفته منجر به خشکی و ترک پوست لب کمک می کند." "این یک مانع نازک اما موثر ایجاد می کند که آب را در داخل نگه می دارد و مواد تحریک کننده را خارج می کند."

روغن نارگیل همچنین یک درمان ایده آل برای شکاف لب ها است زیرا در دمای اتاق نیمه جامد است و باعث می شود کمتر از روغن های دیگر کثیف شود. کمی در ظرف شیشه ای مینیاتوری بسته بندی کنید و در طول روز لب های خود را صاف کنید.

8. درمان شوره سر
"در حال ضد التهابی و ضد میکروبی، روغن نارگیل می تواند برای درماتیت شوره مفید، با نام مستعار شوره سر، می گوید:" فریدمن که روشن می سازد که، در حالی که روغن نارگیل می تواند یک درمان موثر برای پوست سر پوسته پوسته، آن را قطعا نمی رفتن به موهایت رشد می کند وی گفت: "به راحتی هیچ مدرکی وجود ندارد که رشد مو را تحریک کند

 لینک کوتاه: https://b2n.ir/q02862

 

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

در ابتدا ببینیم چه عواملی باعث زرد شدن دندان می شود؟
عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و درخشش سفید و درخشان خود را از دست می دهند.
برخی از غذاها می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این ، تجمع پلاک روی دندان های شما می تواند زرد به نظر برسد.
این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای تمیزکننده و سفید کننده منظم درمان کرد. 

با این حال ، گاهی اوقات دندان ها زرد به نظر می رسند زیرا مینای دندان سخت از بین رفته است و عاج زیر آن مشخص می شود. عاج یک بافت استخوانی به رنگ طبیعی زرد است که در زیر مینا قرار دارد.

در اینجا 4 روش ساده وجود دارد که می توانید به طور طبیعی دندان های خود را سفید کنید.

1. روغن کشیدن یک داروی سنتی هندی است که به منظور بهبود بهداشت دهان و دفع سموم از بدن است.
این روش شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان شما برای از بین بردن باکتری است که می تواند به پلاک تبدیل شود و دندان های شما زرد به نظر برسد.
به طور سنتی ، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای روغن گیری استفاده می کردند. روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

2. با جوش شیرین مسواک بزنید
جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است ، به همین دلیل یک ماده محبوب در خمیردندان های تجاری است.
این ماده ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند.
علاوه بر این ، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند ، که از رشد باکتری جلوگیری می کند.
این دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند ، اما باید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.
برای استفاده از این درمان ، 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و دندان های خود را با خمیر مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

3. میوه و سبزیجات بخورید
رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد.
در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیست ، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند هنگام جویدن پلاک ها را از بین ببرند.
توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند.

4. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است که باکتری های موجود در دهان شما را نیز از بین می برد.
در حقیقت ، مردم سالهاست که از پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کنند ، زیرا توانایی آن در از بین بردن باکتری ها است.

متداول ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ است. با مخلوط کردن قطعات مساوی پراکسید و آب می توانید این غلظت را به راحتی 5/1 درصد رقیق کنید.

روش دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. 2 قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندان های خود را با این مخلوط مسواک بزنید.

استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید ، زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث فرسایش مینای دندان شما می شود.

5. ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دست کم نگیرید
در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن همراه است ، اما عمدتا نتیجه تجمع پلاک است.
مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک ، به سفید ماندن دندان ها کمک کند.
خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را می پاشد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند از بین می برد.
تمیز کردن منظم دندان همچنین به تمیز و سفید ماندن دندان کمک می کند.

لینک: yun.ir/x4f0d6



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

بیش از خانم ها احساس می کنند که به دلیل دکلته شدن شانشان خیانت شده است. سعی کنید همانطور که ممکن است از طریق رژیم های اختصاصی مراقبت از پوست صورت جوان شما را گسترش دهد ، پوست لطیف شود که از گردن آنها به صورت صورت بریده می شود ، در صورت محافظت از پوست طبیعی پاسخ نمی دهد و به دلیل سن زن بیش از حد است که تمایل نشان می دهد. در نتیجه ، انبوهی از راه حل های احتمالی برای این اثر "پوست کراپ" در پاسخ به تجارت به تقاضای منفعل نشده از بین رفته است - این محل قرار دارد به عنوان پاک کننده های فوری چین و چروک نامیده می شود.

چین و چروک های فوری به عنوان گلوله های نقره ای برای طیف وسیعی از زنان ، از کسانی که در 20 سالگی هستند و علائم خواب آنها شروع به ایجاد چین و چروک می کند ، تا زنان در 60 سالگی به دنبال تغییر سن و آسیب به آفتاب هستند. به همان اندازه که چشم انداز راه حل درمانی برای همه این زنان جذاب است ، با این شرایط بیشتر محصولات خود را بی اثر هستند. تنها زنان در جستجوی راه حلی هستند که با بین بردن فوری چین و چروک های دلخواه خود ، احساس سکسی و جوانی می کنند ، زنان خود را پیدا می کنند. متأسفانه در نهایت بیشتر زنان در محافظت از من در روند و احساس گمراهی می کند.

 

محصولات موضعی
بارزترین روش برای اصلاح شکل ظاهری دکوراسیون ، استفاده از محصولات صورت است. موادی که برای فرم مضر بیشتر است ، مانند رتینول و آلفا هیدروکسی اسیدها ، با بهبود سلول سلول ، آبرسانی و گردش خون موثر است و از پوستی با ظاهر تازه رونمایی می کند. این مواد فعال غالباً برای درمان ناحیه دکلته ناکافی وجود دارد ، زیرا پوست نازک تر و لطیف تر است و به دلیل عدم محافظت در برابر آفتاب آسیب می بیند. در نتیجه ، بیشتر کرم ها و سرم های موضعی پوست ، حتی وقتی ادعا می کنند که به طور مستقیم به دکلته پردازش می شوند ، بی اثر هستند. وعده های نتایج رادیکال اثر باطل می شوند. در همین حال ، درمان سایه و تهاجمی مانند لیزر ، مواد تزئینی جراحی در مورد دکلته بسیار حساس پوست سخت است. استفاده از متخصص پوست تا حد مجاز توصیه می شود که از بین بردن موقعیت چین و چروک های دکلته از این روش دور شوید.

 

پرکننده ها

تزریق گزینه طبیعی دیگری است که باید در نظر گرفته شود در واقع زنان متمرکز بر بازگرداندن پوست خود را به درخشش جوانی هستند. با ظهور بوتاکس TM ، تزریقات از نظر اجتماعی بیشتر قابل قبول هستند و مواد پارکننده پوستی مانند Restylane TM و Juvederm TM توسط متخصص پوست برای ناحیه تزئین استفاده می شود. اما آنها به سختی یک گلوله نقره ای وجود دارد: سه بار تزریق یا بیشتر موارد مورد نیاز است و علاوه بر این در صورت نیاز به ویزیت پزشک ، ممکن است به اندازه هر دلار ادامه دهد ، اگر احتمال دارد کبودی قابل توجه باشد و مزایای آن فقط سه ماه است است نتایج به دست آوردن زمان لازم است و به دلیل اینکه دوام بیشتر می شود ، زیرا خانم ها از این روش تردید دارند. تزریقات هنوز راه حل ناقص دیگری برای منطقه دکلته است.

 

گزینه های جراحی
سلول های پیوند بنیادی ، که شامل استخدام چربی از شکم یا ران داخلی زن ، تقسیم سلول های بنیادی و در نتیجه تزریق در دکلته وی است ، اکنون هم به طور گسترده تری در دسترس است. ایده در اینجا این است که شما می توانید با تزریق مواد چربی بومی ، پوست ظریف دکلته را جدا کرد. این عوارض به سختی فوری نیستند ، با سه تا شش ماه دوره درمان قبل از آشکار شدن نتایج کامل. و قیمت برچسب؟ حداقل 13000 دلار تأثیر گذار است؟ شاید منابعی مانند WebMD اثربخشی درمان را زیر سوال من مارک. دردناک؟ به طور قطع قابل دسترسی و فوری است؟ به ندرت.

 

موقعیت خواب

وضعیت خواب نقش جالبی در ایجاد چین و چروک در ناحیه دکلته دارد. وضعیت خواب راحت جنینی که بسیار از خانمها اتخاذ می کند و تأثیر می گذارد در آن خواب پهلو می گوید ، اگر بتوانم بر علیه آنها موثر باشد. هنگام خوابیدن به پهلو ، سینه های فوقانی این زنان به طور طبیعی به سمت پایین پایین افتتاح می شوند و چین های پوستی در ناحیه شکاف ایجاد می کنند که با گذشت زمان چین و چروک می شوند. من شرط می بندم که شما حداقل یک بار در زندگی خود راه حل مشابهی را امتحان کرده اید ، من می دانم که حتماً چنین کرده ام.

آیا به حال با بالش بین پستان های خود خوابیده اید؟ شما تنها نیستید یا ، آیا می خواهید از خواب سوتین استفاده کنید؟ هیئت منصفه هنوز در مورد تأثیرگذاری یا خطرناك بودن آنها نمی تواند كند ، اما از زنان برای محافظت از پوست مانند كاغذ روی سینه ، آنها را امتحان می كند. حتی گهواره های سر "ضد چروک" وجود دارد که برای جلوگیری از چروک شدن در هنگام خواب ، به پشت خوابیدن و منظور از چروکیدن نیاز دارد. پایین دست؟ آرامش کامل و عمیق هنگام خواب فدا شود که همانطور که احتمالاً حدس می زند دقیقاً یک دستورالعمل مناسب برای داشتن بدن سالم یا ظاهر جوان نیست.

 

پد های دکلته:

به دکلته خود امیدوار باشید
بیش از خانمها که با استفاده از محصولات قبلی ذکر نشده اند ، کاملاً به پایان رسیده اند و احساس آماده سازی می کنم که از این کار منصرف می شوند. اما یک راه حل در بازار وجود دارد که آنها باید امتحان کنند که شما را ترک نمی کند و نتایج بسیار سریع است.

پد های دکلته آخرین سری از نوآوری ها هستند که به ناحیه چروکیده دکلته می پردازند. این پد های چسبنده می تواند هنگام خواب به سینه شما بچسبند و با ایجاد یک محیط بهبود غیر تهاجمی و هدفمند در منطقه به مدت 8 ساعت کار عملی می کند.

 

با این حال ، مهم است که می دانید اکثر مارک های پد های پوستی صاف کننده چین و چروک اشکالاتی دارند. به عنوان مثال ، چسب چسبناک است ، لایه زیرین ضخیم است و دارای لبه ای ناراحت کننده است یا به صورت ناقصی شکل گرفته شده است و به راحتی در صورتی که تصور شود راحت نیست ، یا کل منطقه ای نیست که پوشش نمی دهد.

خوشبختانه ، SiO SkinPad یک استثنا است. این ماده از درجه پزشکی سیلیکون ، "سلاح مخفی" ساخته شده است که مدت زمان آن توسط جراحان پلاستیک برای بهبود زخم استفاده می شود ، و با دقت متناسب با فرم زنانه متناسب طراحی شده است تا به عنوان پوست دوم راحت تر شود. بهتر از این ، نتایج توسط متخصص پوست تایید شده است ، از نظر بالینی اثبات شده و بسیار سریع به دست شما می شود - در خواب یک شب بهبود می یابد توجه قابل مشاهده است. SkinPad یک شبانه روز با یک لایه بردار قبل از خواب برای نتایج کاملاً ملایم تکمیل می شود. *

پاک کننده چروک فوری جدید دکلته
منطقه دكلتاسیون به تمركز برجسته در رژیم مراقبت از پوست و ضد پیری زنان تبدیل شده است. ما توجه کافی به صورت و گردن ، لایه لایه برای ضد آفتاب و مرطوب کننده و استفاده از کلاه آفتاب می کنم ، اما غالباً از چشم چشم غافل می شود و بعداً باید آن را پردازش کرد. خوشبختانه ، فناوری سرانجام با این مشکل روبرو شد و یک پاک کننده جدید و یک شبه چین و چروک که در واقع اگر کار کند ، از امکان شما خارج است.

لینک : https://b2n.ir/w64598



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

تغییر رنگ موی فرد همیشه یکی از بهترین درمان های بی حوصلگی بوده است. و با خیر یکی از گسترده ترین عوارض جانبی ویروس کرونا ، تعجب آور نیست که مردم در این مدت از نظر اجتماعی رنگ موهای خود را به چپ و راست تغییر دهند.

نیازی به گفتن نیست که بارداری نه شما را از خلوص رد می کند و نه تمایل به ایجاد یک تغییر بزرگ زیبایی. به عنوان نمونه هیلاری داف را در نظر بگیرید. این بازیگر به تازگی کلیپ های ویدئویی را در استوری های اینستاگرام خود را به اشتراک گذاشته است که در آن کل سر او با فویل پوشانده شده است به دلیل رنگ آمیزی ها شما را سفید می کند و ایده آل برای رنگ آبی است که رنگ آن را ایجاد می کند می کند وی اظهار داشت که چه مشتری خوبی دارد ، فقط یک بار از خواب برخاست و به دستشویی رفت زیرا هشت ماه باردار است.

چند ابرو بالا انداخت. همه ما توصیه های متفاوتی را در مورد اینکه آیا سفید کردن و یا رنگ آمیزی موهای شما در صورت انتظار خوب است یا نه شنیده ایم. آیا ، آیا در واقع رنگ آمیزی موهای شما در دوران بارداری بی خطر است؟ به گفته کارشناسان ، پاسخ بله یا خیر ساده نیست.

 

آیا ترکیبات موجود در درمان رنگ مو بدون خطر وجود دارد؟
زمانی وجود داشت که ترکیبات موجود در رنگها و مواد سفیدکننده بسیار مشکوک تر از امروز هستند. لورن استریچر ، استاد کلینیک زنان و زایمان می گوید: "وقتی سالها پیش می روند که به طور معمول به رنگهای مو نگاه کنند ، مواد شیمیایی سمی را نیز در اندروید و موارد دیگر را با مشکل روبرو کرده اند. و در حال حاضر ، این فقط نیست چنین نیست. " در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن. "آیا مواد سرطان زایی در آن وجود دارد؟ نه. مواردی وجود دارد که در بارداری مشکل ایجاد کند؟ خیر".

Aleha Aziz ، استادیار زنان و زایمان در دانشگاه کلمبیا ، موافق است که رنگ مو و سفید کننده معاصر در صورت استفاده از صحیح خطرات سلامتی ندارد. "مواد شیمیایی در رنگ مو به طور کلی تصور نمی شود مضر است ، و نشان می دهد که شما را جذب می کند سیستمیک از محصولات مو حداقل است ،" او می گوید جذابیت. "ممکن است به مقدار زیاد جفت برای آسیب رساندن به جنین بعید است."

استرایچر می گوید: "هیچ یک از این موارد در دوران بارداری آزمایش نشده است و این آزمایش نیز باعث می شود." "هیچ کس نمی خواهد 10 هزار زن باردار را بردارد و همه آنها باید یک بار در ماه موهای خود را رنگ کنند و ببینند که آیا نوزاد خوب است."

 

چه زمانی امن ترین زمان در دوران بارداری برای سفید شدن یا رنگ آمیزی موهای شما است؟
اگر هیچ مدرک قطعی مبنی بر ضرر رساندن رنگ مو یا سفید کننده برای مادر یا جنین در هر مرحله از بارداری وجود ندارد ، اما ممکن است بخاطر 12 ماه اول بارداری تلاش کند تا باعث شود که جنین در این مدت اتفاق نیفتد. عزیز به آلوور می گوید: "به طور کلی ، مانند اکثر موارد در بارداری ، انتظار می رود بعد از سه ماه اول بارداری یا رنگ آمیزی مو توصیه شود." "پس از این دوره ، خطر آسیب رساندن مواد شیمیایی به جنین بسیار کم است."

استرایچر نیز توصیه می کند مشابه آن را به شما ارائه داده است. او می گوید: "اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید ، صبر کنید تا از سه ماه اول خارج شوید. شاید این کار را انجام دهید تا مقدار آن را انجام دهید." "اما من هرگز به مردم نگفته ام که موهای خود را رنگ نکنند."

 

آیا گزینه های رنگ آمیزی مو وجود دارد که ایمن تر از رنگ و سفید کننده سنتی باشد؟
این چیزی است که روی من نمی تواند باردار شود زیرا پوست سر جذب می شود مهم است ، به همین دلیل گزینه های گزینه ای است که می تواند در هنگام اشتیاق تغییر رنگ ذهن شما را راحت کند. عزیز می گوید: "برجسته سازی یا رنگ آمیزی موهای فرد با قرار دادن رنگ روی تارهای مو به گونه ای که به پوست سر دست نزند ، خطر را کاهش می دهد ، زیرا مواد شیمیایی فقط توسط جذب پوست می شود توسط پوست سر و جریان خون. "

عزیزم توضیح می دهد ، از آنجا که منافذ عمیقی در پوست سر وجود دارد و احتمال جذب داخلی دارد ، هر ماده شیمیایی کمتری وجود داشته باشد ، بهتر است. استفاده کنید ، او می گوید ، رنگهای گیاهی نیمه دائمی مانند حنا یک گزینه بی خطر است. اگر این موارد نیز به یک نگاه دقیق نیاز دارند. "اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید برچسب ها را بررسی کرده اید ، زیرا برخی از محصولات یا فرآورده های" طبیعی "می توانند به همان اندازه گزینه های مواد شیمیایی سنتی داشته باشند."

در نهایت ، انتخاب رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی مو در دوران بارداری با خود شما و میزان راحتی شما با آنچه که لازم شده است - و ناشناخته است. عزیز می گوید: "هیچ مدرکی وجود ندارد که سفید کننده مو یا مواد شیمیایی رنگ باعث نقایص مادرزادی ، سقط جنین یا عوارض دیگر شود ، به ویژه به مقدار زیاد استفاده شخصی می شود." "با این شرایط هیچ مطالعه ای ایمنی بی چون و چرا نشان نمی دهد."

 

لینک : https://is.gd/2uw6EQ



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد