نوشته شده توسط : سعید

روغن هسته انگور چیست؟
انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه خرید روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.

روغن هسته انگور یک روغن کاملا طبیعی است که از دانه های انگور که از شراب سازی باقی مانده است ، استخراج می شود. از آن به عنوان یک شگفتی زیبایی طبیعی با مزایای سلامتی نیز یاد می شود. روغن هسته انگور به دلیل مزایای طبیعی خود به یک افزودنی محبوب بسیاری از محصولات زیبایی تبدیل شده است ، اما آیا واقعاً می تواند به این وعده ها عمل کند؟

روغن هسته انگور چیست؟
روغن هسته انگور روغنی است که از دانه های انگور استخراج می شود. معمولاً از دانه های باقی مانده از انگورهای مورد استفاده در فرآیند شراب سازی به دست می آید. سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 6 ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. روغن هسته انگور به یک مکمل محبوب تبدیل شده است.


اسیدهای چرب امگا 6
روغن هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است. بدن ما این چربی های سالم را تولید نمی کند ، بنابراین ضروری است که آنها را در رژیم غذایی خود دریافت کنیم. افزودن روغن هسته انگور به رژیم غذایی ما ، مانند پخت و پز با آن ، مزایای مختلفی برای سلامتی دارد.

رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 6 با محافظت بهتر در برابر آفتاب همراه بوده است. زیرا این ترکیبات می توانند التهاب را در بدن کاهش دهند و درد و تورم در آفتاب سوختگی را بهبود بخشند. همچنین می تواند از پوست ما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

کاهش التهاب نیز به همین دلیل اسیدهای چرب امگا 6 ممکن است روند بهبود زخم را تسریع کند. یکی دیگر از مزایای محافظت بهتر از پوست ، داشتن پوست روشن تر و جوان تر است. اسیدهای چرب امگا 6 می توانند در برابر علائم پیری پوست مانند چین و چروک و خشکی محافظت کنند.

ویتامین E
روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، D و E و همچنین پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک می کنند. روغن انگور دارای ویتامین E بیشتری نسبت به روغن سویا یا زیتون است.


آنتی اکسیدان ها می توانند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و سطح کلسترول LDL (بد) را کاهش دهند. آنها همچنین التهاب را در بدن کاهش می دهند ، که از ما در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت محافظت می کند.

انواع
بسته به فوایدی که بدنبال آن هستید ، روغن هسته انگور را می توانید از طریق دهان یا از طریق پوست مصرف کنید.

مصرفی
روغن هسته انگور به طور طبیعی در انگور یافت می شود ، اما همان مواد مغذی را بسته نمی کند. انگور یک میان وعده سالم است ، اما همان مقدار متمرکز آنتی اکسیدان و چربی سالم را ندارد که روغن استخراج شده دارد.


روغن هسته انگور نیز به عنوان مکمل بدون نسخه در دسترس است. مانند هر مکمل غذایی ، موسسه ملی بهداشت توصیه می کند که همیشه برچسب Facts Supplement آن را بررسی کرده و قبل از مصرف با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.

نکات روغن پخت و پز
روغن انگور که حاوی چربی های سالم است ، روغن پخت و پز فوق العاده ای می سازد. طعم تمیزی دارد ، بنابراین مانند برخی روغن های دیگر (با نگاه کردن به شما روغن نارگیل) طعم ناخواسته ای به آشپزی شما نمی بخشد.

همچنین دارای دود نسبتاً بالایی است و آن را به انتخابی مطمئن تر تبدیل می کند. نقطه دود روغن دمایی است که در آن روغن از گرما شروع به تجزیه می کند و مزایای یکسانی را ارائه نمی دهد. نقطه دود روغن انگور 420 درجه فارنهایت ، بالاتر از روغن زیتون و گیاهی است.

موضوعی
محصولات موضعی روغن هسته انگور در قفسه های مواد غذایی و مغازه های زیبایی طبیعی ظاهر می شوند. بیشتر روغن ها و لوسیون های حاوی روغن هسته انگور یک بار در روز استفاده می شود. پس از شستن پوست با یک شوینده ملایم ، محصول خود را بمالید.


روغن هسته انگور پس از استفاده باید کاملاً خشک شود و احساس چسبندگی یا چربی ایجاد نکند ، بنابراین می توان آن را صبح یا شب استفاده کرد. اگر در حال حاضر از درمان های سخت مراقبت از پوست مانند رتینول یا سالیسیلیک اسید استفاده می کنید ، از یک گزینه موضعی اجتناب کنید ، زیرا می تواند باعث تحریک شود.

فواید
روغن هسته انگور سرشار از مواد مغذی است و این به معنی مزایای بالقوه سلامتی و زیبایی است.

قابلیت ارتجاعی بهبود یافته
روغن هسته انگور مزایای زیبایی خود را از اسیدهای چرب آن می گیرد. این ترکیبات می توانند به بازسازی کلاژن در پوست کمک کنند. با افزایش سن ، کلاژن پوست ما از بین می رود و این می تواند به تیرگی و افتادگی پوست کمک کند. کلاژن به پوست طراوت و درخشندگی می بخشد.

مرطوب کننده
به دلیل ترکیب اسیدهای چرب ، روغن هسته انگور یک روغن فوق العاده آبرسان برای پوست ما است. اگر تمایل به خشکی پوست دارید ، مخصوصاً در فصل زمستان ، پس از دوش گرفتن یا شستن دست ها از یک مرطوب کننده روغن انگور استفاده کنید تا یک لایه محافظ ایجاد شود.

کاهش اسکار
ثابت شده است که اسیدهای چرب موجود در روغن انگور التهاب را در بدن کاهش می دهد. 5 این می تواند به التیام سریعتر زخم ها و کاهش اسکارهای ناشی از التهاب مزمن زخم کمک کند.

کاهش حساسیت
از آنجا که روغن هسته انگور دارای ترکیباتی است که پوست را مرطوب کرده و التهاب را کاهش می دهد ، این یک درمان امیدوار کننده برای افرادی است که دارای پوست حساس هستند. قرمزی ، خارش و سوزش ناشی از حساسیت پوست ممکن است با لوسیون یا کرم روغن هسته انگور تسکین یافته و محافظت شود.

پوست حساس چیست؟
آیا به آکنه کمک می کند؟
آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ روی سطح پوست است. منافذ پوست ما ممکن است با خاک یا باکتری مسدود شود و منجر به بروز آکنه شود. روغن هسته انگور دارای خواص ضد میکروبی است ، به این معنی که می تواند باکتری ها را از بین ببرد. در حالی که هیچ مطالعه ای در مقیاس بزرگ وجود ندارد که ارتباط بین روغن هسته انگور و پیشگیری از آکنه را اثبات کند ، ممکن است ارزش یکبار امتحان را داشته باشد.

سایر مزایای سلامتی
فواید احتمالی روغن هسته انگور فقط در پوست عالی متوقف نمی شود. این مکمل به دلیل آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی ، ممکن است از بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری های دستگاه گوارش و بیماری آلزایمر جلوگیری کند. مطالعات بیشتری برای تعیین میزان قدرت این مزایا مورد نیاز است.

خطرات
در حالی که روغن هسته انگور طبیعی و بی خطر است ، به دلیل نحوه استخراج آن خطرات احتمالی وجود دارد. اکثر متخصصان توصیه می کنند از روغن هسته انگور استفاده کنید که تحت فشار سرد قرار گرفته است زیرا این فرآیند شامل هیچ گونه مواد شیمیایی نمی شود.

بیشتر فرآورده های روغن هسته انگور در قفسه های فروشگاه با استفاده از یک ماده شیمیایی مانند هگزان استخراج شده است. این فرآیند استخراج را آسان تر و ارزان تر می کند اما هگزان به عنوان نوروتوکسین طبقه بندی می شود.

مشخص نیست چه مقدار از مواد شیمیایی در محصولات روغن انگور وجود دارد ، بنابراین تا جایی که می توانید به دنبال گزینه های فشرده سرد باشید. روغن هسته انگور را می توان با استفاده از گرما استخراج کرد ، اما این فرآیند ممکن است هر یک از خواص مفید آن را غیرفعال کند.

واکنشهای آلرژیک چطور؟
اگر قبلاً از فرآورده های روغن انگور استفاده نکرده اید ، ممکن است مفید باشد که با یک قطره روی تکه کوچکی از پوست شروع کنید. اگر هیچ واکنشی مانند قرمزی یا خارش مشاهده نکردید ، احتمالاً می توانید مقدار بیشتری از آن را امتحان کنید. اگر تا به حال به انگور واکنش آلرژیک داشته اید ، بهتر است در حال حاضر روغن هسته انگور را منتقل کنید.

مانند هر مکمل طبیعی بهداشتی ، روغن هسته انگور هیچ تضمینی ندارد. در حالی که مزایای بالقوه امیدوار کننده به نظر می رسند ، به احتمال زیاد نتایج متفاوت خواهند بود. خوشبختانه ، خطر هرگونه عارضه جانبی بسیار کم است ، و آن را به گزینه ای ارزشمند برای تحریکات جزئی پوست تبدیل می کند.

 

لینک منبع: https://b2n.ir/g25243



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

هیپرپلازی چربی باعث بزرگ شدن غدد سباسه برآمدگی های کوچکی روی پوست می شود.

غدد چربی ماده ای روغنی به نام سبوم ترشح می کنند. این به محافظت از پوست در برابر محیط خارجی کمک می کند.

به دلیل رشد بیش از حد سلول های تولید کننده چربی ، سبوم می تواند در داخل غده گیر کرده و باعث متورم شدن و ایجاد برجستگی در زیر پوست شود. این به عنوان هیپرپلازی چربی شناخته می شود.

این برجستگی ها بی ضرر هستند و اغلب در پیشانی و گونه ها ظاهر می شوند. با این حال ، غدد چربی در سراسر بدن وجود دارد ، بنابراین برآمدگی ها تقریباً در هر مکانی می توانند ایجاد شوند. آنها در بزرگسالان شایع تر هستند ، اما می توانند در هر سنی ظاهر شوند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای هیپرپلازی چربی وجود ندارد. با این حال ، برخی از داروها و داروهای خانگی ممکن است بتوانند ظاهر این برجستگی ها را کاهش دهند. روش های آرایشی نیز می توانند آنها را حذف کنند.

در این مقاله با علل ، علائم و گزینه های درمانی مرتبط با هایپرپلازی چربی بیشتر آشنا شوید.

چه شکلی است؟
هیپرپلازی چربی شرایطی است که باعث ایجاد برجستگی در سطح پوست می شود. برخی از افراد ممکن است بخواهند این برجستگی ها را به دلایل زیبایی بردارند.

تصویر زیر نمونه هایی از نحوه بروز هیپرپلازی چربی را نشان می دهد.

علت هایپرپلازی چربی چیست؟
بزرگ شدن غدد چربی باعث هیپرپلازی چربی می شود. این غدد زمانی بزرگ می شوند که سلول های تشکیل دهنده غده ، که به آنها سبوسیت می گویند ، بیش از حد رشد کرده و سبوم تولید می کنند. این منجر به تجمع روغن می شود.

یک بیماری ژنتیکی به نام سندرم مویر توره نیز می تواند در موارد نادر باعث ایجاد هیپرپلازی چربی شود. با این حال ، وجود هیپرپلازی چربی یک معیار تشخیصی سندرم مویر توره نیست.

افراد مبتلا به این سندرم باید مراقبت های ویژه ای را برای تشخیص صحیح هیپرپلازی چربی انجام دهند ، زیرا ممکن است نشان دهنده تومور باشد.

درمان ها
هیپرپلازی چربی در بیشتر موارد بی ضرر است. با این حال ، اگر برآمدگی ها ناخوشایند یا شرم آور باشند ، ممکن است فردی انتخاب کند که آنها را بردارید.

پزشکان می توانند روش های مختلف برداشتن را ارائه دهند ، اما ممکن است فرد برای تکمیل عمل به جلسات متعددی نیاز داشته باشد.

برخی از درمان های احتمالی هیپرپلازی چربی شامل موارد زیر است.

رتینول
رتینول نوعی ویتامین A است که ممکن است به طیف وسیعی از مسائل مربوط به پوست کمک کند. پزشکان اغلب رتینوئیدهای تجویز شده را برای افراد مبتلا به هیپرپلازی چربی توصیه می کنند. با این حال ، ممکن است این برنامه ها به برنامه های منظم نیاز داشته باشند تا مطابق برنامه کار کنند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که استفاده منظم از رتینوئیدها می تواند یک درمان م forثر برای هیپرپلازی چربی باشد. با این حال ، اگر فرد استفاده از درمان را متوقف کند ، برآمدگی ها نیز ممکن است بازگردند.

پزشکان همچنین می توانند این وضعیت را با رتینوئیدهای خوراکی مانند ایزوترتینوئین درمان کنند. در همان مطالعه 2015 در بالا ، 20 شرکت کننده با هیپرپلازی چربی که 1 میلی گرم ایزوترتینوئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز به مدت 2 ماه استفاده کردند ، همگی کاهش قابل توجهی در تعداد ضایعات بدن خود نشان دادند.

حدود 2 سال پس از پایان این مطالعه ، شرکت کنندگان ضایعات مکرر کمی داشتند که تعداد متوسط ​​آنها فقط چهار مورد بود.

با این حال ، سایر ادبیات پزشکی لزوماً از این نتیجه گیری پشتیبانی نمی کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که درمان ایزوترتینوئین خوراکی ممکن است نیاز به ادامه داشته باشد. اگر فردی درمان را متوقف کند ، ممکن است هیپرپلازی چربی دوباره ایجاد شود.

در بسیاری از موارد ، پزشکان این درمان را برای اشکال شدید هیپرپلازی تجویز می کنند. ممکن است تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی طولانی مدت این درمان برای این بیماری لازم باشد.

لایه برداری صورت
لایه بردار صورت ممکن است حاوی مواد شیمیایی مانند اسید باشد.

لایه برداری شیمیایی صورت می تواند باعث تحریک ، تغییر رنگ و حساسیت شود. اگر فردی مراقبت های بعد از مراقبت مناسب را دریافت نکند ، این می تواند هیپرپلازی چربی را تشدید کند.

لیزر درمانی
متخصص پوست ممکن است برداشتن ضایعات با استفاده از لیزر درمانی CO2 را توصیه کند. این می تواند ضخامت ضایعات را کاهش داده و منجر به صاف شدن پوست بدون ایجاد اسکار قابل توجه شود.

کرایوتراپی
پزشک می تواند برآمدگی هایپرپلازی چربی را در فرآیندی به نام کرایوتراپی برطرف کند. پزشک برآمدگی ها را یخ زده و باعث خشک شدن و رها شدن آنها می شود.

با این حال ، کرایوتراپی می تواند به طور بالقوه باعث تغییر رنگ پوست در ناحیه آسیب دیده شود.

الکتروکوتری
الکتروکوتر شامل استفاده از بار الکتریسیته برای سوزاندن برجستگی ها است. سپس پوست دچار خارش شده و می افتد و ناحیه ای صاف را پشت سر می گذارد.

الکتروکوتری ممکن است باعث تغییر رنگدانه های پوستی در ناحیه آسیب دیده شود و در صورتی که فرد آن را به درستی انجام ندهد ، ممکن است جای زخم ایجاد کند.

درمان فوتودینامیکی
درمان فوتودینامیکی شامل استفاده از دارو بر روی سلول های آسیب دیده است که آنها را نسبت به نور حساس می کند. قرار گرفتن در معرض نور شدید می تواند سلول ها را از بین ببرد.

پوست ممکن است پس از این درمان بسیار حساس شود و احتمالاً منجر به قرمزی ، سوزش و لایه برداری شود.

داروهای ضد آندروژن
ممکن است ارتباطی بین هیپرپلازی چربی و افزایش تستوسترون وجود داشته باشد. بنابراین ، برخی از پزشکان ممکن است داروهای ضد آندروژن را برای زنانی با علائم شدید توصیه کنند که به روشهای درمانی دیگر پاسخ مناسبی نمی دهند.

عمل جراحي
اگر هیپرپلازی چربی شدید یا مداوم باشد ، پزشک ممکن است برداشتن برجستگی ها را با جراحی پیشنهاد کند.

این مانع از بازگشت آنها می شود ، اما می تواند باعث ایجاد زخم شود. به همین دلیل ، پزشکان معمولاً آن را آخرین راه حل می دانند.

علائم
علامت اصلی هیپرپلازی چربی ، ایجاد برجستگی های کوچک و براق در زیر پوست است. یک برآمدگی می تواند دارای یک فرورفتگی جزئی در مرکز و یک لبه بیرونی سفید یا زرد باشد.

اگرچه به طور معمول روی صورت ظاهر می شود ، اما برخی گزارش ها مواردی از هیپرپلازی چربی را که در بسیاری از قسمت های بدن رخ می دهد ، توضیح می دهد. برآمدگی ها ممکن است خود به خود یا در خوشه های کوچک ظاهر شوند.

ممکن است تشخیص این بیماری از آکنه دشوار باشد. هنگامی که فولیکول های فرد مسدود می شود و چربی در زیر پوست جمع می شود ، آکنه ایجاد می شود ، در حالی که هیپرپلازی چربی در خود غدد چربی ایجاد می شود.

در اینجا با آکنه بیشتر آشنا شوید.

ممکن است این دو حالت مشابه به نظر برسند ، اما جوش سرسفید یا سرسیاه ناشی از آکنه معمولاً دارای مرکز برآمده است ، در حالی که برآمدگی هایپرپلازی چربی دچار تورفتگی می شود. این برجستگی ها معمولاً کوچک هستند و هیچ دردی ایجاد نمی کنند.

بسیاری از افراد با پوست چرب یا مختلط ممکن است با افزایش سن متوجه این برجستگی ها شوند.

درمانهای خانگی
برخی از داروهای خانگی همچنین می توانند ظاهر برآمدگی های ناشی از هایپرپلازی چربی را کاهش دهند. با این حال ، اکثر داروهای خانگی بر اساس شواهد حدیثی هستند و از آزمایشات بالینی انسانی پشتیبانی نمی کنند.

داروهای بدون نسخه ، کرم ها و شستشوی صورت حاوی رتینول ممکن است به رفع گرفتگی غدد چربی کمک کند.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که شستن منظم پوست با پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید می تواند به پوست چرب خشک کمک کرده و از گرفتگی غدد جلوگیری کند.

تشخیص
متخصصان پوست اغلب بصری هایپرپلازی چربی را بصری تشخیص می دهند. آنها می توانند هیپرپلازی چربی منبع معتبر را از سایر شرایط جدی تر که ممکن است شباهت به آن داشته باشند ، مانند کارسینوم سلول های پایه تشخیص دهند.

برآمدگی هایی که به دلیل سرطان سلول بازال ایجاد می شوند معمولاً بزرگتر هستند و ممکن است رنگ تیره تر یا واضح تر از پوست اطراف داشته باشند.

اگر پزشک در مورد تشخیص قطعی نداشته باشد ، معمولاً نمونه ای را گرفته و برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستد.

جلوگیری
هیچ راهی برای جلوگیری از هایپرپلازی چربی وجود ندارد. با این حال ، یک فرد ممکن است بتواند ظاهر هرگونه برجستگی را که ظاهر می شود کاهش دهد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک منبع موثق در هیپرپلازی چربی در نظر گرفته می شود. برای کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ، فرد می تواند مدت زمانی را که در زیر نور مستقیم خورشید می گذراند کاهش دهد و با کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کند.

با این حال ، هیپرپلازی چربی هنوز هم می تواند در پوست با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بسیار کم رخ دهد.

عوامل خطر
هیپرپلازی چربی عمدتا در مردان بالغ مسن رخ می دهد. فعالیت غدد سباسه تحت تأثیر سطح هورمون ها و سن است. در نتیجه ، این وضعیت می تواند بدون تأثیر خارجی رخ دهد.

افزایش مواجهه با اشعه ماوراء بنفش و سابقه ژنتیکی فرد ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. با این حال ، دانشمندان ثابت نکرده اند که این عوامل به طور مستقیم باعث هیپرپلازی چربی می شوند.

برخی از محققان منبع معتبر برخی موارد هایپرپلازی چربی را به درمان طولانی مدت با سیکلوسپورین در پیوند اعضای بدن مرتبط دانسته اند. سیکلوسپورین دارویی است که فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.

چشم انداز
هیپرپلازی چربی به صورت برجستگی های کوچک و ملتهب روی پوست ظاهر می شود. به طور معمول بی ضرر است. تجمع روغن و متعاقب آن التهاب غدد چربی باعث ایجاد این بیماری می شود.

از آنجا که برآمدگی ها ممکن است ناخوشایند یا شرم آور باشند ، برخی افراد ممکن است بخواهند ظاهر این برجستگی ها را کاهش داده یا به طور کامل از بین بروند.

درمان های خانگی گاهی اوقات می توانند به کاهش برجستگی یا جلوگیری از ایجاد آنها کمک کنند ، اما فقط مداخلات پزشکی می تواند آنها را برطرف کند.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/NjfEcr



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

همه خوابها یکسان نیست. به عنوان مثال خواب عمیق و REM دو نوع مختلف خواب هستند که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. هر یک از این مراحل یک مرحله متفاوت از خواب است ، ویژگی های خاصی دارد. اساساً پنج مرحله خواب وجود دارد. خواب عمیق و REM مراحل سوم و چهارم چرخه خواب هستند.

خواب REM
خواب حرکت سریع چشم (REM) عمیق ترین مرحله خواب است. همانطور که از نامش پیداست ، عنبیه چشم شما در این مرحله به سرعت حرکت می کند. این چهارمین مرحله از خواب است. این اتفاق تقریباً 90 دقیقه پس از به خواب رفتن رخ می دهد. ضربان قلب شما در این مرحله سریعتر و نامنظم است. بدن شما در طول این خواب تا حد زیادی غیر فعال است.

خواب REM فعالیت مغزی شدیدی دارد. شما رویاهای زنده و فعال را تجربه می کنید. این خواب مغز شما را بازیابی می کند و برای حافظه و یادگیری شما مفید است. هر شب می توانید حدود سه تا پنج دوره خواب REM را تجربه کنید و هر دوره حدود 10 دقیقه طول می کشد و آخرین دوره آن تا یک ساعت طول می کشد.

مرحله 3: خواب عمیق
خواب عمیق اغلب با خواب REM اشتباه گرفته می شود اما بین این دو تفاوت وجود دارد. این مرحله سوم از خواب ، حرکت سریع چشم است. بدن شما می تواند نیم ساعت یا 45 دقیقه پس از به خواب رفتن وارد این مرحله شود.

برخلاف REM ، خواب عمیق با تغییرات بدن و نه مغز همراه است. تنفس شما کند و ضربان قلب منظم است. ماهیچه های شما شل شده و با صداهای خارجی می خوابید. این نوع خواب بسیار مهم است زیرا بدن در این دوره خود را ترمیم می کند - جایگزین سلول ها می شود ، بافت ماهیچه ای ایجاد می کند و زخم ها را التیام می بخشد. در این خواب معمولاً هیچ رویائی وجود ندارد. وقتی از این خواب بیدار می شوید احساس بی نظمی می کنید. خواب عمیق می تواند بین 1-2 ساعت یعنی یک چهارم زمان خواب شما طول بکشد.


خواب REM و غیر REM چیست؟
هنگام خواب بسیاری از اتفاقات در بدن شما رخ می دهد. وقتی ZZZ های خود را دریافت می کنید ، بین خواب REM و غیر REM چرخه می زنید.

REM مخفف حرکت سریع چشم است. در طول خواب REM ، چشم های شما به سرعت در جهات مختلف حرکت می کند ، اما هیچگونه اطلاعات بصری را به مغز شما ارسال نمی کند. این امر در خواب غیر REM اتفاق نمی افتد.

ابتدا خواب غیر REM و پس از آن یک دوره کوتاهتر از خواب REM می آید و سپس چرخه دوباره شروع می شود. رویاها معمولاً در هنگام خواب REM روی می دهند.

در خواب غیر REM چه اتفاقی می افتد؟
سه مرحله خواب غیر REM وجود دارد. هر مرحله می تواند 5 تا 15 دقیقه طول بکشد. قبل از رسیدن به خواب REM ، هر سه مرحله را پشت سر می گذارید.

مرحله 1: چشمان شما بسته است ، اما بیدار کردن شما آسان است. این مرحله ممکن است 5 تا 10 دقیقه طول بکشد.

مرحله 2: شما در خواب سبکی هستید. ضربان قلب شما کاهش می یابد و دمای بدن شما کاهش می یابد. بدن شما برای خواب عمیق آماده می شود. این می تواند 10-25 دقیقه طول بکشد.

مراحل 3: این مرحله خواب عمیق است. در این مرحله بیدار کردن شما سخت تر است و اگر کسی شما را از خواب بیدار کرد ، برای چند دقیقه احساس بی نظمی می کردید.

در مراحل عمیق خواب NREM ، بدن بافت ها را ترمیم و رشد می کند ، استخوان و ماهیچه می سازد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با افزایش سن ، خواب سبک تری دارید و خواب عمیق کمتری خواهید داشت. افزایش سن نیز با کوتاهتر شدن مدت زمان خواب ارتباط دارد ، اگرچه مطالعات نشان می دهد هنوز به اندازه دوران جوانی به خواب نیاز دارید.

خواب REM چیست؟
معمولاً خواب REM 90 دقیقه پس از به خواب رفتن رخ می دهد. اولین دوره REM معمولاً 10 دقیقه طول می کشد. هر یک از مراحل بعدی REM شما طولانی تر می شود و آخرین مرحله ممکن است تا یک ساعت طول بکشد. ضربان قلب و تنفس شما سریع می شود.

شما می توانید در هنگام خواب REM خواب های شدید ببینید ، زیرا مغز شما فعال تر است. REM از آنجا که مناطقی از مغز را که به یادگیری کمک می کند تحریک می کند و با افزایش تولید پروتئین ارتباط دارد ، مهم است

نوزادان می توانند تا 50 درصد از خواب خود را در مرحله REM بگذرانند ، در حالی که این میزان برای بزرگسالان تنها 20 درصد است.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/t13216



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

9 فایده شگفت انگیز روغن کاج

درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را خرید روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فواید سلامتی روغن کاج ممکن است شامل توانایی احتمالی آن در کاهش التهاب و قرمزی ناشی از آن ، محافظت در برابر عفونت های سینوسی ، از بین بردن مخاط و بلغم ، درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، مبارزه با عفونت های قارچی و ویروسی ، تحریک ذهن و بدن ، و خانه و بدن خود را در برابر انواع میکروب ها محافظت کنید.

روغن کاج
روغن کاج از درختی که معمولاً به آن کاج معروف است بدست می آید که نام علمی Pinus sylvestris دارد. اعتقاد بر این است که این درخت قبل از گسترش در نقاط مختلف جهان در اتریش و روسیه منشاء گرفته است. اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه درختی اشاره می کنیم ، احتمالاً آن را به عنوان درخت کریسمس در سراسر جهان مشاهده کرده اید! یکی از دلایلی که روغن کاج به عنصر مهمی در سلامت مکمل تبدیل شده است ، در دسترس بودن آن است. تهیه آن نسبتاً آسان است و درختان کاج به تعداد زیادی در سراسر جهان رشد می کنند.

فواید بیشمار روغن کاج برای سلامتی آن را به یکی از مهمترین روغن های مورد استفاده در آروماتراپی تبدیل کرده است. اسانس کاج به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر از جمله چوب سرو ، رزماری ، لواندین ، ​​مریم گلی ، لبدانوم و ارس مخلوط می شود و بنابراین ، می تواند به طور گسترده ای در آروماتراپی استفاده شود. این ماده سمیت بسیار کمی دارد ، بنابراین یکی از ایمن ترین روغن های ضروری است ، اگرچه برخی از افراد حساس هستند و هنگام استنشاق بیش از حد این روغن قوی می توانند از تحریک تنفسی خفیف رنج ببرند. 

مزایای روغن کاج برای سلامتی
فواید سلامتی روغن کاج به دلیل خواص بالقوه ضد باکتریایی ، ضد درد ، ادرارآور ، انرژی زا ، ضد عفونی کننده و معطر آن است. در زیر فواید روغن ضروری کاج برای سلامتی توضیح داده شده است.

ممکن است در مراقبت از پوست کمک کند
یکی از مهمترین فواید روغن اسانس کاج ، نقش احتمالی آن در درمان مشکلات مختلف پوستی است. متخصصان پوست اغلب این روغن را برای درمان پسوریازیس ، خارش ، جوش ، اگزما ، بیماری های پوستی ، پوست ضعیف ، گال ، زخم و کک تجویز می کنند. این می تواند پوستی متعادل ، صاف ، تازه و درخشان به شما بدهد و همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد که تأثیر منفی بر پوست شما دارند ، عمل کند. رادیکال های آزاد به سلول های سالم پوست حمله کرده و باعث جهش می شوند و در نتیجه باعث پیری زودرس ، چین و چروک و افتادگی پوست می شوند. اسانس کاج می تواند با این اثرات منفی مبارزه کند. 

ممکن است برنامه های آرایشی خاصی داشته باشد
روغن کاج همچنین دارای عصاره مسحور کننده است و عطر و بوی شیرینی به لوازم آرایشی می بخشد. همچنین برای تهیه عطر و محصولات معطر استفاده می شود. علاوه بر این ، اسانس کاج برای از بین بردن شپش از مو شناخته شده است و به طور گسترده ای به عنوان ماساژ و روغن حمام استفاده می شود. به همین دلیل است که شما معمولاً روغن کاج را به عنوان بخشی از صابون ها و حتی محصولات پاک کننده می بینید. 

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد
اسانس کاج همچنین ممکن است متابولیسم را افزایش داده و سطح فعالیت شما را افزایش دهد. همچنین به دلیل توانایی بالقوه در درمان مشکلات روده ، در تصفیه بدن مفید است. این ماده ادرارآور است و از طریق ادرار کردن آب اضافی را از بدن شما خارج می کند. با تحریک تعداد و دفعات ادرار ، اسید اوریک ، آب اضافی ، نمک و چربی بیشتری را از بدن خود حذف می کنید. همچنین ممکن است کلیه ها را سالم نگه دارد زیرا مجبور نیستند بیش از یک بار سموم را فیلتر کنند. اسانس کاج در موارد مسمومیت غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند بدن را تحریک کرده و سموم را با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع کند. 

ممکن است درد را تسکین دهد
روغن کاج یک مسکن محسوب می شود و بنابراین ، یک داروی خوب برای افرادی است که از درد مفاصل ، آرتریت و بیماری های روماتیسمی رنج می برند. علاوه بر اینکه یک مسکن بالقوه است ، به عنوان یک عامل ضد التهابی نیز شناخته می شود ، به این معنی که می تواند التهاب و قرمزی مناطق آسیب دیده را کاهش داده و همزمان درد را از بین ببرد. 

ممکن است استرس را از بین ببرد
مزایای روغن کاج برای سلامتی نیز ممکن است شامل برخی از مزایای احساسی باشد. این می تواند یک احساس انرژی ایجاد کند و برای از بین بردن استرس روانی از هر تعداد منبع مثر است. همچنین از آن برای رفع خستگی آدرنال و شادابی روح استفاده می شود ، زیرا یک آسانسور خلقی عالی است. ماساژ منظم با اسانس کاج می تواند به شما وضوح ذهنی بدهد و اضطراب و تنش عصبی را از بین می برد. در نهایت ، نشان داده شده است که برای افرادی که از ضعف تمرکز و از دست دادن حافظه رنج می برند بسیار مفید است. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ، اما به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته است. 

روغن کاج برای کاهش التهاب کیسه صفرا و بروز سنگ کیسه صفرا عالی است. روغن کاج نیز به دلیل رایحه قوی و دلپذیر به بسیاری از محصولات خانگی اضافه می شود. اینها شامل اسپری اتاق ، مایعات فرار و خوشبو کننده اتاق هستند.

مصرف داخلی اسانس کاج می تواند خطرناک باشد زیرا احتمال آسیب کلیه وجود دارد. همچنین نباید برای افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند تجویز شود. علاوه بر این ، اسانس کاج می تواند باعث تحریک پوست های بسیار حساس شود ، بنابراین باید فقط به صورت رقیق استفاده شود. به کودکان و افراد مسن نباید اسانس کاج داده شود زیرا ممکن است باعث فشار خون بالا و سوزش شود.

به طور معمول ، اسانس کاج با استفاده از تقطیر با بخار به دست می آید. برای استخراج روغن بیشتر از شاخه ها و سوزن های تازه استفاده می شود. مخروط کاج نیز توسط بسیاری از تولید کنندگان برای به دست آوردن روغن مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا که درختان کاج در طبیعت بسیار فراوان هستند ، روغن آن بسیار ارزان و در دسترس گسترده است.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

دوستان و همکاران در خانه یا اطراف دفتر کار خود گیاه دارند. ممکن است خودتان آن را در نظر گرفته باشید ، اما بعداً به یاد داشته باشید که آنها نیاز به مراقبت و توجه دارند. آیا واقعاً آن زمان را دارید؟ آیا واقعاً می خواهید فضای سبز در خانه شما وجود داشته باشد ، در حالی که بیرون آن بسیار زیبا به نظر می رسد؟

خوب ، داشتن گیاهان در خانه مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این مزایا بسیار ارزشمند است که در ایجاد یک روال معمول در آبیاری و تغذیه گیاهان تلاش کنید. به علاوه ، می توانید انواع مختلفی از گیاهان را تهیه کنید که نسبت به بقیه مراقبت کمتری نیاز دارند (مانند کاکتوس ها).

در حالی که ممکن است درباره مزایا شنیده باشید ، اما از واقعیت آنها مطمئن نیستید. آیا گیاهان شما واقعاً می توانند شما را خوشحال تر کنند؟ آیا آنها واقعا کیفیت هوای شما را بهبود می بخشند؟ محققان این ادعاها را بررسی کرده و حقیقت را یافته اند. در اینجا مزایای علمی و اثبات شده از داشتن گیاهان در خانه وجود دارد.

1. آنها به بهبود سلامت روان کمک می کنند
گیاهان به طور طبیعی به درمان کمک می کنند نه با خرد کردن آنها و استفاده از آب میوه آنها! فقط داشتن آنها در خانه می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند. محققان در انگلستان دریافتند افرادی که در اطراف طبیعت زندگی می کنند نسبت به افرادی که در طبیعت زندگی نمی کنند احساس خوشبختی بیشتری می کنند. این فقط مربوط به کسانی نیست که در حومه شهر زندگی می کنند. فقط نگاه کردن به فضای سبز خانه می تواند به شما کمک کند.

چند نظریه در مورد چگونگی این امر وجود دارد. یکی از این موارد این است که گیاهان شما را به فکر بیرون رفتن می اندازد. شما به روستا و فضاهای باز فکر می کنید. گیاهان به شما کمک می کنند احساس کمتری در جعبه داشته باشید ، به خصوص اگر در یک شهر داخلی زندگی می کنید.

گیاهان همچنین احساس آرامش در اطراف خود دارند. آنها به روز شلوغ شما اهمیت نمی دهند. آنجا می نشینند و رشد می کنند. گیاهان صبور و مطیع هستند ، در حالی که به ایجاد آن فضا در خانه کمک می کند. به جای اینکه دائماً احساس کنید در حال عجله با دیگران هستید ، می توانید طبیعت آرام بخش گیاهان را بدست آورید.

و سپس مزایای کیفیت هوا وجود دارد. گیاهان اکسیژن را در هوا آزاد کرده و دی اکسید کربن را جذب می کنند. وقتی آنها را در خانه دارید ، طبیعتاً هوای خانه برای شما مفیدتر است. البته ، اکسیژن بیشتر به این معنی است که بدن شما م effectivelyثرتر عمل می کند. مغز شما کمتر خسته و کدر است ، به این معنی که همه ارتباطات بهبود یافته است. شما انواع مناسب هورمون ها را ترشح می کنید و به سلامت روان شما کمک می کند.

اگر از افسردگی یا اضطراب رنج می برید ، می خواهید برخی گیاهان را در خانه تهیه کنید. روغنهای طبیعی و طبیعی مدتهاست که برای اضطراب مورد استفاده قرار می گیرند ، اما داشتن یک گیاه در اطراف ممکن است به شما کمک کند. به دنبال مواردی باشید که به نفع شما عمل می کند. اگر احساس نمی کنید زمان کافی برای آبیاری روزانه دارید ، به دنبال کاکتوس ها و سایر گیاهان مشابه باشید که به آب زیادی احتیاج ندارند. اگر ایده جستجوی چیزی را دوست دارید ، می توانید گلها و گیاهانی را انتخاب کنید که کمی بیشتر کار کنند.

عطرها همچنین به سلامت روان کمک می کنند. وقتی بوی خوبی به مشام می رسد ، فوراً احساس آرامش و شادی بیشتری می کنید. حس بویایی شما ابزاری قدرتمند برای خاطرات است ، که به خوبی و نه بدی کمک می کند و فوراً مواد شیمیایی مثبت آزاد شده از مغز را تقویت می کند.

2. سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود
فقط سلامت روانی شما مفید نیست. سلامت جسمی شما نیز همینطور است. گیاهان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، به ویژه در فصل آنفولانزا کمک می کنند.

بخشی از این موارد با مزایای روانی مرتبط است. وقتی بیشتر می خوابید و احساس آرامش می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما قادر به کار بیشتر است. برای مقابله با حشرات و ویروس ها که دور خود را می کشند ، بسیار ساده تر خواهید بود. اما این تنها راهی نیست که به دست می آورید.

گیاهان دارای فیتونساید و سایر مواد شیمیایی موجود در هوا هستند. این مواد شیمیایی به کاهش میزان استرس شما در طول روز کمک می کند. شما حتی نیازی به دیدن این مزایای آنها ندارید! وقتی استرس کمتری احساس می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما به طور طبیعی تقویت می شود. بیشتر اوقات شما از نظر جسمی تأثیرات مثبت را احساس نخواهید کرد ، مگر زمانی که متوجه شوید که سرما نخورده اید که دوستان شما تجربه کرده اند!

و مزایای تغذیه ای نیز وجود دارد. در حالی که از گیاهان نمی خورید یا از آنها استفاده نمی کنید ، آنها هنوز هم می توانند به انتشار مواد شیمیایی مثبت که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند ، کمک کنند. شما از راه سوم این افزایش را در سلامتی خود دریافت می کنید و به شما در مبارزه با سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک می کند.

مزایای درمانی به همین دلیل است که اغلب گیاهان را در خارج از بیمارستان پیدا می کنید. همچنین متوجه خواهید شد که کارکنان بیمارستان از داشتن گیاهان کنار تخت بیماران خوشحال هستند. آنها نتایج مثبتی در کمک به بیماران برای بهبود سریعتر بیماری ها نشان داده اند.

مطالعات در نروژ نشان داده است که بیماریها با استفاده از گیاهان در خانه 60 درصد کاهش می یابد. حتی اگر این همه بیماری نیست ، مطمئناً سرمایه گذاری روی آن ارزشمند است.

3. بهره وری شما بهبود یافته است
آیا تا به حال احساس کرده اید که نمی توانید کار کنید؟ همه چیز در مورد نحوه تزئین خانه شما است. مواردی که دارای تصاویر ، تزئینات و گیاهان بیشتری هستند ، ثابت شده است که محیط های کاری پربارتری هستند. شما یادآوری می کنید که چرا کار می کنید و اهدافی که در زندگی دارید.

علاوه بر این ، مزایای سلامت روان نیز وجود دارد. فضاهای بدون هیچ گونه شخصی سازی می توانند انگیزه بخش و کسل کننده باشند. در نهایت با فضایی روبرو می شوید که به آن علاقه ای ندارید و سلامت روان را دچار مشکل می کند. شما بیشتر استرس و اضطراب را احساس می کنید ، در پایان روز به سختی می توانید از حالت کار خارج شوید. بعد از آن این احساس رضایت وجود ندارد.

گیاهان به خلاص شدن از این احساس کمک می کنند. شما به فضای کار یا خانه خود رنگ می بخشید و به ذهن خود انگیزه ذهنی می دهید تا بهره وری شما افزایش یابد. با دیدن یک گیاه ، الهام بخش و خلاقیت جدیدی به دست خواهید آورد. ناگهان کارهایی که در سه ساعت گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردید بسیار آسان تر به اتمام می رسد و فکر می کنید خارج از چارچوب می توانید رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهید.

شما واقعاً به این تعداد گیاه نیاز ندارید تا این مزیت را بدست آورید. فقط یک زن و شوهر به ایجاد فضای کاری مثبت کمک می کند.

4- روابط شما بهبود یافته است
آیا دوست ندارید راهی برای بهبود روابط در زندگی خود بیابید؟ مطمئناً گیاهان راهی برای این کار هستند. حیوانات خانگی نیز مزایای بهبود روابط را ارائه می دهند ، اما گیاهان به مسئولیت کمتری احتیاج دارند و می توانید بدون احساس گناه ، آنها را در یک شیوه زندگی شلوغ تر کار کنید.

وقتی گیاهان را به دست می آورید ، احساس دلسوزی می کنید. یک موجود زنده دیگر در خانه شما وجود دارد که باید از آن مراقبت کنید. در نهایت نسبت به گیاهان احساس همدردی می کنید ، که می تواند منجر به احساس دلسوزی و همدلی با سایر افراد در زندگی شما شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد صحبت با گیاهان راهی مناسب برای رشد آنها است. آنها با دی اکسید کربن که شما از طریق آن خارج می کنید رشد می کنند ، در حالی که شما با اکسیژن آنها رشد می کنید. این بدان معناست که صحبت کردن بیش از ایجاد ارتباط است ، اما زندگی را ایجاد می کند.

گیاهان مخصوصاً برای افرادی که دارای حلقه های اجتماعی کمی هستند ، به ویژه کسانی که خانه نشین هستند مفید است. آنها به افزودن چیزی زنده کمک می کنند ، بنابراین فرد احساس نمی کند که کاملاً تنها است. وقتی بازدیدکنندگان داشته باشند ، می توانند در سطح بهتری با هم ارتباط برقرار کنند.

5. آنها توانایی های یادگیری شما را بهبود می بخشند
به یاد دارید که گیاهان به افزایش سطح بهره وری کمک می کنند؟ خوب ، آنها همچنین به افزایش توانایی یادگیری شما کمک می کنند. این قطعاً با بهره وری مرتبط است. گیاهان موجود در خانه به افزایش تمرکز و وضوح ذهنی کمک می کنند ، که تمرکز بر روی کارها را بسیار آسان می کند.

هم بزرگسالان و هم کودکان با داشتن گیاهان در خانه از مزایایی برخوردار خواهند شد. بزرگسالان تمرکز بیشتری بر روی کار و کالج خود دارند ، در حالی که کودکان یادگیری اصول اولیه را آسان تر می دانند.

کودکانی که از معلولیت ها یا شرایط روحی رنج می برند نیز می توانند از مزایای این گیاهان برخوردار شوند. مواد مغذی گیاهی به آرامش ذهن کمک می کنند و فضای و محیط امن تری را برای یادگیری ایجاد می کنند. آنها نسبت به وظایفی که در دست دارند بازتر هستند.

گیاهان به جلوگیری از احساس ناامنی و غلبه بر آنها کمک می کنند. به دلیل ماهیت آرامش بخش ، فرد می تواند به نظر طبیعی آرامش خود را داشته باشد. این امر منجر به بهبود تمرکز و توانایی تسلط بر یک موضوع می شود.

همچنین عامل بو وجود دارد. حس بویایی با پیش بردن خاطرات ارتباط دارد. وقتی در مورد یک بوی خاص مطالعه می کنید ، می توانید از آن رایحه در آزمایش ها و امتحانات استفاده کنید تا مواردی را که مطالعه کرده اید به خاطر بسپارید. اکثر مدارس به روغن یا عطر اجازه می دهند ، بنابراین شما می توانید بوی گیاه را بطری کرده و از آن به نفع خود استفاده کنید.

مطالعات نشان داده است که توجه به دلیل گیاهان موجود در اتاق 70 درصد افزایش می یابد. هرچه کسی توجه بیشتری داشته باشد ، به احتمال زیاد موضوعات را به خاطر می آورد.

6. بهبود کیفیت هوای شما
کیفیت هوا می تواند یک مشکل اساسی باشد. آیا می دانید هوای داخل خانه شما از هوای وسط شهر بدتر است؟ این به این دلیل است که آلاینده ها وارد می شوند ، اما خروج آنها بسیار دشوار است. باکتری ها و ویروس ها در اطراف خانه می چسبند و منجر به این می شود که در زمستان بیمار شوید. در حالی که می توانید پنجره را باز کنید ، می توانید از گیاهان برای بهبود کیفیت هوا نیز استفاده کنید.

همه اینها به مواد شیمیایی موجود در هوا برمی گردد که گیاهان آزاد می کنند. آنها با آلاینده های هوا مقابله می کنند و بلافاصله تعادل را برطرف می کنند. برای شما هوایی باقی می ماند که برای تنفس ایمن تر و سالم تر است.

البته ، ما قبلاً مزایای بهبود کیفیت هوای شما را بررسی کرده ایم. این به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت روانی شما کمک می کند. بهبود کیفیت هوا همچنین به افزایش سلامت قفسه سینه کمک می کند. هنگامی که آلاینده ها را تنفس می کنید ، ریه ها را با آنها تحریک می کنید. با تنفس هوای تازه ، مجاری تنفسی را فوراً تمیز و بدون محرک نگه می دارید ، بنابراین می توانید خیلی بهتر نفس بکشید.

اگر حیوانات خانگی دارید گیاهان بسیار عالی هستند. در حالی که آنها موهای حیوان خانگی را که بر روی کف شما قرار گرفته اند از بین نمی برند ، اما به جذب آلاینده هایی که حیوانات خانگی شما از خارج وارد می کنند کمک می کند! گیاهان همچنین به بهبود زندگی حیوان خانگی شما کمک می کنند.

 

تحقیقات نشان داده است که گیاهان حدود 87 درصد آلاینده های هوا را از بین می برند که برخی از آنها مضرترین مواد شیمیایی هستند. آنها به مقابله با فرمالدئید و بنزن کمک می کنند. مشخص شده است که هر دوی اینها باعث سرطان می شوند ، بنابراین دفع آنها از خانه ضروری است.

خبر عالی این است که نیازی نیست نگران کشتن گیاهان باشید. گیاهان مواد شیمیایی را به خاک می کشند و سپس به غذای گیاهان تبدیل می شوند. بنابراین ، در حالی که سلامتی شما بهبود یافته است ، گیاهان شما با غذا رشد می کنند!

7. رطوبت بیشتری را به خانه می افزایند
گیاهان تقریباً تمام آب دریافتی خود را آزاد می کنند. این خبر خوبی برای شما است ، زیرا آب به بهبود کیفیت هوا و سلامت شما کمک می کند. هوای خشک می تواند منجر به سوزش در ریه ها شود و مشکلاتی مانند خشکی دهان و گرم شدن بیش از حد را به دنبال داشته باشد. بدن شما تا آنجا که ممکن است به رطوبت نیاز دارد.

گیاهان روش کاملی برای افزودن رطوبت به هوا ارائه می دهند. نیازی به خرید دستگاه بخور و افزایش قبض برق ندارید. گیاه این کار را برای شما به طور مطلق انجام می دهد. به سادگی یک فروشنده معتبر آنلاین گیاهی پیدا کنید و اجازه دهید مرد سبز جادوی خود را انجام دهد.

اگر به دلیل خشکی هوا در یک شب برای خوابیدن مشکل دارید ، گیاهان را به اتاق خواب خود اضافه کنید. آنها به طور مداوم آب را در طول شب آزاد می کنند ، بنابراین اتاق خواب شما در بهترین سطح باقی می ماند. همچنین می توانید از گیاهان در اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن استفاده کنید تا فضای نشیمن بسیار راحت تر شود.

در عین حال ، گیاهان مقداری از رطوبت را نیز جذب می کنند تا بعداً از آن استفاده کنند. شما می توانید سطح رطوبت حمام یا آشپزخانه را بسیار بهتر مدیریت کنید تا سلامت تنفس شما بهبود یابد.

گیاهان را به خانه خود اضافه کنید
زمان استفاده از مزایای سلامتی گیاهان فرا رسیده است. هر هفت مورد فوق توسط محققان اثبات شده است که تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارند. این که آیا می خواهید سلامت روانی یا جسمی خود را تقویت کنید ، گیاهان قطعاً این کار را انجام می دهند.

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/w2pff



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()