نوشته شده توسط : سعید

 

عجیب نیست که ما می خواهیم آرایش کنیم. . . به نظر می رسد ما آرایش نکرده ایم؟ بحران زیبایی وجودی را کنار بگذارید ، مدل خارج از خدمت ، بدون هیچگونه آرایش و آرایش اینجا نیست که بماند. این نگاه به طور مستقیم بر خلاف ظاهر زیبایی "اینستاگرام" است که امروزه بسیاری از آنها را می بینیم - ابروهای پررنگ ، زیرپوشش کامل ، آستر بال دار ، می دانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. آرایش "بدون آرایش" اساساً حداقل ضروری است و بیشتر از تعداد محصولات روی مراحل استفاده تمرکز دارد.

ما بهترین نکات و ترفندها را برای این روند طبیعی و همچنین محصولات مورد علاقه خود را گردآوری کرده ایم تا شما را سریع و آسان به آنجا برساند.

 

1. ابتدا پوست
این شکل ظاهری کاملاً درخشان و طبیعی است. ساده ترین راه برای بدست آوردن آن؟ در واقع پوستی براق و طبیعی دارید. گرچه همه درخشش شگفت انگیز جوان آمال کلونی یا جنیفر آنیستون را ندارند ، اما ما می دانیم که چگونه آن را جعل کنیم! قبل از شروع این سفر آرایش بدون آرایش ، به مقداری از آمادگی پوست سر بزنید. استفاده از ماسک آبرسان صورت قبل از استفاده از آرایش مطمئن شوید که پوست از قبل نرم و مرطوب است.

2. نخست!
هنگامی که شما به دنبال یک نگاه حداقلی هستید ، آغازگر ساده ترین راه برای بدست آوردن پایه ای نرم است. می توانید انتخاب محصول خود را با توجه به نوع ظاهری یا نوع پوست خود برآورده سازید. یک پرایمر پر کننده منافذ بدون گرفتگی منافذ پوست ، منافذ پوست را صاف و پر می کند. یک آغازگر روشن کننده می افزاید که "از درون روشن می شود" و باعث می شود بیش از حد مرطوب به نظر برسید.

3. روشن شدن پوشش
از پایه های ضخیم و کامل برای این شکل دور شوید. مرطوب کننده های رنگی ، کرم های BB و CC به پوست شما رطوبت رسانی اضافی می دهند و هنوز هم باعث می شوند که برخی از کک و مک ها ، قرمزی ها و عیوب شما براق شوند. برای اینکه روی آن بیشتر بپوشد ، یا با یک اسفنج براش را با استفاده از برس زیرین اعمال کنید.

4- برای لکه ها از کانسیلر سبک استفاده کنید
اگر هنوز عادت ندارید لکه ها یا تیرگی های شما برطرف شود ، از یک کانسیلر سبک و مرطوب کننده استفاده کنید. با انگشتان خود مخلوط شوید - گرمای پوست باعث می شود محصول کاملاً ذوب شود!

5. همه چیز را کرم بزنید
کرم ها باعث می شوند همه چیز دقیقاً مخلوط شود و در آن فرو برود و به نظر می رسد طبیعی تر از پودرها باشد. پس از استفاده از پایه و کانسیلر خود ، یک برنزر کرم را با یک اسفنج مرطوب مخلوط کنید. اگر نگران همه چیز در طول روز هستید یا با قفل شدن با اسپری تنظیم کننده ، همه چیز را حفظ می کنید ، با یک برنزر پودر کمی تنظیم کنید.

6. شبنم دوست شماست
افزودن حالت شیری خوب به قسمت بالای استخوان گونه می تواند کمک زیادی به ظاهر طبیعی اما درخشان چهره شما کند. به جای اینکه به سراغ هایلایتر براق و براق سنتی بروید ، کرم با پایه شفاف را انتخاب کنید. این اساساً دقیقاً شبیه عرق (به نظر ناخوشایند می رسد ، اما به ما اعتماد کنید!) یا شبنم طبیعی پوست به نظر می رسد. بافت محصول نیز درست با سایر محصولات کرم موجود در صورت ترکیب می شود.

7. خیط و پیت کردن را جعل کنید
چیزی در مورد ظاهر طبیعی و براق پوست وجود دارد که بسیار زرق و برق دار و ناخوشایند است. با افزودن کمی رژگونه کرم به سیب گونه ها ، تا روی شقیقه ها و درست روی پل بینی ، این شکل را آسان دریافت کنید.

8. مسواک بزنید
بهترین قسمت این نگاه؟ ابروهای پر سر و صدا ، هر دو پذیرفته شده و دلگرم هستند. به سادگی با استفاده از ژل ابرو با الیاف و مسواک زدن آنها را به جای خود ، زیبایی ابروهای طبیعی خود را افزایش دهید.

9. ریمل سبک یا رد شوید
پوست با این ظاهر ستاره نمایش است ، بنابراین روشن نیست که روی مژه ها سبک شود. من می دانم که من از دوران راهنمایی ریمل مژه و ابرو قهوه ای استفاده نکرده ام ، اما مگر اینکه به طور طبیعی مژه های فوق العاده تیره ای داشته باشید (خیلی حسود!) ، بدون اینکه خیلی سنگین به نظر برسید چشم های شما را به آرامی باز می کند. مژه های خود را حلقه کنید و یک ریمل قهوه ای به مژه های بالا و پایین بزنید ، یا واقعاً به دنبال ظاهر طبیعی بروید و کلا از ریمل چشم پوشی کنید. آن مژه های طبیعی را تکان دهید!

10. لبهای پوستی
آه - بستنی ها. حالا گرسنه ام! به هر حال ، شما می دانید بعد از خوردن گل بستنی که لب های شما فقط رنگ طبیعی دارند ، می دانید؟ خوشبختانه محصولی وجود دارد که بدون دستهای چسبناک همان ظاهر را به شما می دهد. با استفاده از هر رژ لب و پاک کردن مقدار اضافی آن با دستمال ، راه خود را به این شکل هک کنید.

 

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/umrg0

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

برنامه ریزی وعده غذایی هنگام تلاش برای تغذیه سالم می تواند بسیار مفید باشد.

داشتن لیستی از وعده های غذایی مناسب که هم مغذی هستند و هم به راحتی تهیه می شوند می توانند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنند ، به ویژه هنگامی که در دستورالعمل ها از منگنه های انبار یا مواد ماندگاری که احتمالاً در دست دارید استفاده شود.

در اینجا 28 صبحانه ، ناهار و شام آسان و سالم شامل برخی از گزینه های مناسب پسران و بودجه کم آورده شده است.

صبحانه
1. جو دوسر شبانه
جو دوسر شبانه یک گزینه صبحانه آسان است که بدون نیاز به زمان آماده سازی صبح است. بعلاوه ، آنها با مواد اولیه ای ساخته شده اند که بانک را نمی شکنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

چگونه می توان لایه های زیرین پوست خود را شناسایی کرد و این به چه معنی برای شماست

چرا زیر بنای شما مهم است؟

وقتی نوبت به پیدا کردن یک رژ لب یا پایه می رسد ، معمولاً رنگ همان چیزی است که ابتدا به سمت ما جلب می شود. معمولاً دوست داشتن یک رنگ در پیشخوان زیبایی تنها برای کشف این است که وقتی آن را در خانه امتحان می کنید درست به نظر نمی رسد.

بیشتر این موارد مربوط به ته رنگ پوست شما است. این به رنگهای طبیعی در زیر سطح پوست شما اشاره دارد. درک زیر رنگ پوست برای یافتن پایه مناسب و انتخاب بهترین پالت های رنگ برای رنگ کلیدی است.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید ته رنگ منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و از این اطلاعات برای برجسته سازی زیبایی طبیعی خود استفاده کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

هندوانه میوه ای خوشمزه و گوارا است که برای شما نیز مفید است.

این ماده فقط 46 کالری در هر فنجان دارد اما سرشار از ویتامین C ، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

در اینجا 9 مزیت برتر خوردن هندوانه برای سلامتی آورده شده است.

1. به شما کمک می کند تا هیدراته شوید
نوشیدن آب یک روش مهم برای هیدراته نگه داشتن بدن است.

با این حال ، خوردن غذاهایی که محتوای آب زیادی دارند نیز می تواند کمک کند. جالب اینجاست که هندوانه 92٪ آب است (1 منبع معتبر).



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

آیا خرید روغن آووکادو یک مد است یا واقعاً برای شما مفید است؟ این سوالی است که ما می پرسیم زیرا ما دائماً در مورد روغن آووکادو می شنویم ، اما همیشه مشخص نیست که چه چیزی باید در رژیم های غذایی خود بگنجانیم.

آنچه می دانیم این است که آووکادو سرشار از ویتامین E و چربی های اشباع نشده است و حاوی پروتئین بیش از هر میوه دیگر و پتاسیم بیشتر از موز است!

اما روغن از کجا آمده است؟

روغن آووکادو از گوشت آووکادو استخراج می شود و دارای فواید بهداشتی اثبات شده علمی است که می تواند به این معنی باشد که به زودی همه به دنبال قرار دادن آن در رژیم های غذایی نسبت به روغن های دیگر هستند.

 

فواید خرید روغن آووکادو اصل برای سلامتی

افزایش جذب مواد مغذی

ما باید بتوانیم مواد مغذی را به اندازه کافی جذب کنیم تا بدن از آنها به درستی استفاده کند ، اما گاهی بدن ما برای انجام این کار به طور طبیعی تلاش می کند. یکی از بهترین مزایای روغن آووکادو این است که جذب کاروتنوئیدها را افزایش می دهد.

 

کاروتنوئیدها چیست؟

خوب ، کاروتنوئیدها رنگدانه های آلی موجود در گیاهان هستند ، یعنی گیاهان برگ تیره مانند سبزیجات.

یک  مطالعه  نشان داد که افزودن روغن آووکادو به سالادها و سالسا جذب را بهبود می بخشد ، که عمدتا به لیپیدهای موجود در آووکادو نسبت داده می شود.

 

در تنظیم فشار خون کمک می کند

نشان داده شده است که محتوای پتاسیم و لوتئین در روغن آووکادو باعث تغییر مثبت میزان اسیدهای چرب در کلیه ها می شود ، در نتیجه تغییراتی در نحوه پاسخ کلیه ها به هورمون های تنظیم کننده فشار خون ایجاد می شود. 

فشار خون پایین به این معنی است که کلیه ها سالم می مانند و بدن بهتر قادر به سم زدایی از ترکیبات مضر و سمی است.

خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

تقریباً 70٪ روغن آووکادو از اسید اولئیک سالم قلب ، یک اسید چرب امگا 9 اشباع نشده تشکیل شده است ، اما تنها به میزان اسید اولئیک نیست که ثابت می کند روغن آووکادو "قلب سالم" است. 

یک  مطالعه  نشان داد که نتایج آن حاکی از آن است که روغن آووکادو و محتوای آنتی اکسیدان آن را به عنوان یک روغن بالقوه برای استفاده به عنوان یکی از عوامل پیشگیری کننده سندرم متابولیک در نظر می گیرد ، زیرا سطح LDL را به طور قابل توجهی کاهش می دهد ، بدون اینکه بر سطح HDL تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، نتایج نشان داد که روغن آووکادو اثراتی مشابه روغن زیتون دارد.

کاهش کلسترول "بد" همیشه برای سلامت قلب و عروق ما مفید است و به این معنی است که کلسترول HDL یا "خوب" بیشتری در بدن ما وجود دارد که به ما امکان می دهد در بهینه ترین عملکرد خود عمل کنیم.

 

می تواند برای کمک به پسوریازیس استفاده شود  

همیشه دیده شده است که روغنهای طبیعی یک راه حل برای افراد مبتلا به تحریکات پوستی مانند پسوریازیس است و یک آزمایش بالینی اخیر نشان داده است   که یک کرم ویتامین B 12 حاوی روغن آووکادو پتانسیل قابل توجهی به عنوان یک درمان موضعی و طولانی مدت برای پسوریازیس دارد به نتایج مثبت در طول مطالعه

 

به پیشگیری از بیماری پریودنتال کمک می کند

ترکیبی از روغن آووکادو و عصاره لوبیای سویا برای درمان بیماری پریودنتال مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل افزایش مقادیر اینترلوکین ، فرضیه حاصل از  مطالعه  نشان داد که همین امر می تواند در مورد اثرات مضر اعمال شده توسط IL-1beta در بیماری های پریودنتال یک عمل پیشگیرانه اعمال کند.

موارد احتیاط

سوزش احتمالی پوست: مانند هر پماد یا کرم موضعی ، همیشه باید کمی روی ناحیه ای از پوست بدون آسیب بمالید و چند ساعت آن را بگذارید تا ببیند ناحیه تحریک می شود. 

واکنش های آلرژیک می تواند رخ دهد: همین مورد در مورد روغن ها وجود دارد ، به خصوص هنگامی که آنها را به غذا اضافه کنید. اگرچه نادر است ، واکنشهای آلرژیک به چند دلیل ممکن است اتفاق بیفتد و بسیار عاقلانه است که ابتدا مقدار کمی از آن نمونه برداری شود و آیا واکنشی وجود دارد یا خیر.

 

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری ، از نظر علمی ثابت شده است که روغن آووکادو دارای فواید مثبت سلامتی برای تغذیه ، پوست و حتی به اندازه بیماری لثه است. مثل همه چیز ، اعتدال مهم است اما اگر می خواهید روغنهای معمولی را که استفاده می کنید جایگزین روغن آووکادو کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید ، ادامه دهید و آن را امتحان کنید!

 

لینک منبع: canvas.ubc.ca



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو . روغن میوه آووکادو به اندازه روغن زیتون معروف نیست اما به همان اندازه خوشمزه و دارای خواص بی شماری است. دلیل اصلی خرید روغن آووکادو برای سلامتی این است که حاوی آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است.

تغذیه آووکادو
آووکادو کالری زیادی دارد. اندازه وعده پیشنهادی کوچکتر از حد انتظار شماست: 1/3 یک آووکادوی متوسط ​​(50 گرم یا 1.7 اونس). یک اونس 50 کالری دارد.

آووکادو سرشار از چربی است. اما این چربی اشباع نشده است ، که یک چربی "خوب" است و به کاهش کلسترول بد کمک می کند ، به شرطی که آنها را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.

آووکادو نزدیک به 20 ویتامین و مواد معدنی ارائه می دهد. بنابراین در یک وعده 100 گرمی ، شما می توانید:

485 میلی گرم پتاسیم
81 میکروگرم فولات
0.257 میلی گرم ویتامین B6
10 میلی گرم ویتامین C
2.07 میلی گرم ویتامین E

آووکادو قند کمی دارد. و حاوی فیبر هستند ، که به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. در یک مطالعه ، افرادی که نیمی از آووکادوی تازه خود را به ناهار خود اضافه کرده اند علاقه بیشتری به خوردن غذا در 3 ساعت آینده نسبت به افرادی که میوه ندارند ، دارند.

فواید سلامتی آووکادو
یک سبک زندگی سالم که شامل مواد غذایی مغذی باشد می تواند به پیشگیری و برگشت بیماری کمک کند. آووکادو غذای سالمی است که می توانید اضافه کنید. ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی های سالم که از آووکادو دریافت می کنید به پیشگیری از بیماری کمک می کند و بدن شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند. آووکادو ممکن است به دفع موارد زیر کمک کند:

سرطان. فولات دریافتی از آووکادو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد. مواد مغذی موجود در آووکادو نیز ممکن است سرطان را درمان کنند.
آرتروز و پوکی استخوان. مطالعات روی عصاره های روغن آووکادو نشان می دهد که آنها می توانند علائم آرتروز را کاهش دهند. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت از دست دادن استخوان و دفع پوکی استخوان ، سلامت استخوان شما را افزایش می دهد.
افسردگی. تحقیقات نشان می دهد بین افسردگی و میزان کم فولات رابطه وجود دارد. فولات به شما در جلوگیری از تجمع ماده ای به نام هموسیستئین در خون کمک می کند. هموسیستئین جریان مواد مغذی را به مغز شما کاهش می دهد و باعث افزایش افسردگی می شود. مقادیر بالای فولات در آووکادو ممکن است به شما در حفظ علائم افسردگی کمک کند.
التهاب التهاب مزمن می تواند بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت ، بیماری آلزایمر و آرتروز را از بین ببرد. ویتامین E موجود در آووکادو باعث کاهش التهاب در بدن شما می شود.

مواد مغذی موجود در آووکادو همچنین می توانند به حفظ سلامت کمک کنند:

هضم. آووکادو مملو از فیبر است. آنها به ویژه دارای فیبر نامحلول هستند ، نوعی که به انتقال مواد زائد از طریق بدن کمک می کند. فیبر شما را منظم نگه می دارد و می تواند از یبوست جلوگیری کند.
فشار خون. آووکادو سرشار از پتاسیم است. پتاسیم با کاهش سطح سدیم در خون و کاهش تنش در دیواره رگ های خون ، به سطح فشار خون کمک می کند.
قلب. بیشتر چربی سالم موجود در آووکادو اسید اولئیک ، یک اسید چرب اشباع نشده تک است. این چربی سالم برای قلب به کاهش التهابات قلبی عروقی کمک می کند. آووکادو همچنین دارای ماده مغذی به نام بتا-سیتوسترول ، نوع گیاهی کلسترول است. بتا-سیتوسترول به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.
چشم انداز. لوتئین و زاگزانتین دو آنتی اکسیدان موجود در آووکادو هستند که برای چشم شما مفید هستند. آنها به محافظت از بافتهای چشم شما در برابر آسیب نور ماورا بنفش کمک می کنند و هم از آب مروارید و هم از تخریب ماکولا جلوگیری می کنند.
بارداری. برای جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و ستون فقرات کودک ، روزانه حداقل به 400 میکروگرم فولات نیاز دارید. یک آووکادو حدود 41٪ آن را به شما می دهد.

آماده سازی آووکادو
آووکادو را در دمای اتاق نگهداری کنید ، به خاطر داشته باشید که رسیدن آنها 4-5 روز طول می کشد. برای سرعت بخشیدن به روند رسیدن ، آنها را در یک کیسه کاغذی به همراه یک سیب یا موز قرار دهید. وقتی پوست های بیرون آن سیاه یا بنفش تیره باشد و تحت فشار ملایم قرار بگیرد ، آنها آماده خوردن یا یخچال هستند.

قبل از برش آنها را بشویید تا آلودگی و باکتری از چاقو به خمیر کاغذ منتقل نشود.

گرچه گوآکامول محبوب ترین روش برای خوردن آووکادو است ، شما همچنین می توانید ماکارونی را پوره کرده و پرتاب کنید ، در دستور العمل های خوب پخته شده خود جایگزین کره یا روغن شوید یا ساندویچ ها را پخش یا برش دهید.

هنگام سفارش در رستوران به یاد داشته باشید که همه غذاهای آووکادو برابر نیستند. برخی از اقلام - مانند سیب زمینی سرخ کرده آووکادو و رول تخم مرغ آووکادو - با خمیر پوشانده شده و سرخ می شوند و باعث می شوند کالری و چربی آنها بسیار بالاتر باشد.

آلرژی آووکادو
اگر حساسیت به لاتکس دارید ، قبل از افزودن آووکادو به رژیم خود با پزشک خود صحبت کنید. افرادی که به آلاتکس حساسیت جدی دارند نیز ممکن است پس از خوردن آووکادو علائمی داشته باشند. همچنین ممکن است این اصطلاح را سندرم غذای لاتکس یا آلرژی به میوه لاتکس بشنوید.

محصولات لاتکس از پروتئین موجود در شیره درخت لاستیک برزیل (Hevea brasiliensis) ساخته می شوند. آووکادو دارای پروتئین بسیار مشابهی است که باعث واکنش آلرژیک می شود. علائم شما ممکن است خفیف یا جدی باشد. هر زمان آووکادو داشته باشید ممکن است بدتر شوند.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

رژیم کتوژنیک محبوب شده است.

مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم ، چربی بالا برای کاهش وزن ، دیابت و صرع م (ثر است (منبع 1 ، منبع 2 ، منبع 3).

همچنین شواهد اولیه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است برای برخی سرطان ها ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها نیز مفید باشد.

هنوز هم ، برای تعیین ایمنی و کارآیی طولانی مدت آن ، تحقیقات با کیفیت بالاتر در مورد رژیم غذایی مورد نیاز است (1 منبع معتبر ، منبع 4 معتبر ، منبع 5 معتبر).

یک رژیم کتوژنیک معمولاً کربوهیدرات را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند. گرچه به نظر می رسد این چالش برانگیز باشد ، اما بسیاری از غذاهای مقوی به راحتی می توانند در این روش غذا خوردن جای بگیرند.

در اینجا برخی از غذاهای سالم برای خوردن با یک رژیم کتوژنیک آورده شده است.

1. غذاهای دریایی
ماهی و صدف غذاهای بسیار دوستدار کتو هستند. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها سرشار از ویتامین های گروه B ، پتاسیم و سلنیوم و درعین حال تقریباً بدون کربوهیدرات هستند (منبع 6).

با این حال ، کربوهیدرات ها در انواع مختلف صدف ها متفاوت هستند. به عنوان مثال ، در حالی که میگو و اکثر خرچنگ ها فاقد کربوهیدرات هستند ، انواع دیگر صدف نیز وجود دارد (7 منبع معتبر ، منبع 8 معتبر).

اگرچه این پوسته پوسته ها هنوز هم می توانند تحت رژیم کتوژنیک قرار گیرند ، اما مهم است که وقتی می خواهید در محدوده محدودی بمانید ، این کربوهیدرات ها را حساب کنید.

در اینجا شمارش کربوهیدرات برای وعده های 3.5 اونسی (100 گرمی) برخی از انواع محبوب صدف (9 منبع معتبر ، منبع 10 معتبر ، منبع 11 معتبر ، منبع 12 معتبر ، منبع معتبر 13):

صدف: 4 گرم
صدف: 4 گرم
هشت پا: 4 گرم
صدف: 3 گرم
ماهی مرکب: 3 گرم
ماهی قزل آلا ، ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و سایر ماهی های چرب سرشار از چربی های امگا 3 هستند ، مشخص شده است که در افراد دارای اضافه وزن و چاقی باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین می شود (14 منبع معتبر).

علاوه بر این ، مصرف مکرر ماهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری و بهبود سلامت شناختی مرتبط است (14 منبع معتبر ، 15 منبع معتبر).

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند هر هفته 1 تا 2 وعده غذایی دریایی مصرف کنید (16 منبع معتبر).

خلاصه
بسیاری از انواع غذاهای دریایی فاقد کربوهیدرات یا کربوهیدرات بسیار کمی هستند. ماهی و صدف نیز منابع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و امگا 3 هستند.


2. سبزیجات کم کربوهیدرات
سبزیجات غیر نشاسته ای از نظر کالری و کربوهیدرات کم هستند ، اما دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند.

سبزیجات و گیاهان دیگر حاوی فیبر هستند که بدن شما مانند سایر کربوهیدرات ها هضم و جذب نمی کند.

بنابراین ، به تعداد کربوهیدرات قابل هضم (یا خالص) آنها نگاه کنید ، که کل کربوهیدرات ها منهای فیبر است. اصطلاح "کربوهیدرات خالص" به سادگی به کربوهیدرات هایی گفته می شود که توسط بدن جذب می شوند.

توجه داشته باشید که کربوهیدرات های خالص و تأثیرات آنها بر بدن تا حدودی بحث برانگیز است و تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

بسیاری از سبزیجات حاوی کربوهیدرات خالص بسیار کمی هستند. با این حال ، مصرف یک وعده سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی ، یام یا چغندر می تواند کل کل کربوهیدرات را برای روز افزایش دهد.

تعداد خالص کربوهیدرات برای سبزیجات غیر نشاسته ای از کمتر از 1 گرم برای 1 فنجان اسفناج خام تا 7 گرم برای 1 فنجان جوانه بروکسل پخته شده متغیر است (17 منبع معتبر ، منبع 18 معتبر).

سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به محافظت در برابر رادیکال های آزاد ، مولکول های ناپایدار که می توانند باعث آسیب سلول شوند ، می شوند (19 منبع معتبر ، 20).

علاوه بر این ، سبزیجات چلیپایی مانند کلم پیچ ، کلم بروکلی و گل کلم با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی مرتبط هستند (منبع 21 ، منبع معتمد 22).

سبزیجات کم کربوهیدرات جایگزینهای خوبی برای غذاهای با کربوهیدرات بالاتر هستند.

برای مثال:

از گل کلم می توان برای تقلید از برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد
"zoodles" را می توان از کدو سبز تهیه کرد
کدو اسپاگتی جایگزین طبیعی اسپاگتی است
در اینجا چند نمونه از سبزیجات کتو دوستانه آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

لیست سبزیجات کتو:
مارچوبه
آووکادو
کلم بروکلی
کلم
گل کلم
خیار
لوبیا سبز
بادمجان
کلم پیچ
کاهو
زیتون
فلفل (مخصوصاً سبز)
اسفناج
گوجه فرنگیها
کدو سبز
خلاصه
کربوهیدرات خالص موجود در سبزیجات غیر نشاسته ای از 1 تا 8 گرم در هر فنجان است. سبزیجات مقوی ، همه کاره هستند و ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کنند.

3. پنیر
صدها نوع پنیر وجود دارد. خوشبختانه اکثر آنها کربوهیدرات بسیار کمی و چربی زیادی دارند که این امر باعث می شود برای یک رژیم کتوژنیک مناسب باشند.

یک اونس (28 گرم) پنیر چدار 1 گرم کربوهیدرات ، 6.5 گرم پروتئین و مقدار کافی کلسیم فراهم می کند (23 منبع مطمئن).

پنیر سرشار از چربی اشباع است ، اما نشان داده نشده است که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. در حقیقت ، برخی مطالعات نشان می دهد که پنیر می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند (24 منبع معتبر ، منبع 25 معتمد).

پنیر همچنین حاوی اسید لینولئیک مزدوج است ، که چربی است که با کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن ارتباط دارد (26).

علاوه بر این ، خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت ناشی از افزایش سن کمک کند.

یک مطالعه 12 هفته ای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کنند ، در مقایسه با دیگران ، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه می کنند (27 منبع معتبر).

در اینجا پنیرهایی آورده شده که کربوهیدرات کمتری برای رژیم کتو دارند.

لیست پنیر کتو:
پنیر آبی
بری
پنیر نرم فرانسوی
چدار
شور
جک کولبی
پنیر
پنیر خامه ای
فتا
پنیر بز
هالومی
هاوارتي
لیمبرگر
مانچو
ماسکارپونه
موزارلا
ذره بین
پنیر پارمزان
جک فلفل
مشروط
رومانو
پنیر رشته ای
سوئیس
خلاصه
پنیر سرشار از پروتئین ، کلسیم و اسیدهای چرب مفید است ، اما حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است.

4. آووکادو
آووکادو فوق العاده سالم است. 3.5 اونس (100 گرم) یا تقریباً نیمی از آووکادوی متوسط ​​، حاوی 9 گرم کربوهیدرات است.

با این حال ، 7 مورد از آنها فیبر هستند ، بنابراین تعداد کربوهیدرات خالص آن فقط 2 گرم است (28 منبع مطمئن).

آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است ، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. علاوه بر این ، مصرف بیشتر پتاسیم ممکن است به شما کمک کند انتقال به رژیم کتوژنیک راحت تر باشد (29 منبع معتبر).

علاوه بر این ، آووکادو ممکن است به بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه یک عدد آووکادو می خورند اثرات مفیدی برای عوامل خطر متابولیک قلبی از جمله سطح پایین تر کلسترول LDL (بد) دارند. (30 منبع معتبر).

خلاصه
آووکادو حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. علاوه بر این ، آنها ممکن است به بهبود مارکرهای سلامت قلب کمک کنند.

 

لینک کوتاه: yun.ir/fcuddb



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که باعث تجمع سریع سلول های پوستی می شود. این تجمع سلول ها باعث پوسته پوسته شدن سطح پوست می شود.

التهاب و قرمزی در اطراف پوسته نسبتاً شایع است. مقیاس های معمولی پسوریازیس به رنگ نقره ای مایل به سفید هستند و در تکه های ضخیم و قرمز رنگ رشد می کنند. گاهی اوقات ، این وصله ها ترک خورده و خونریزی می کنند.

پسوریازیس نتیجه روند تولید پوست با سرعت بالا است. به طور معمول ، سلول های پوست در اعماق پوست رشد می کنند و به آرامی به سطح بالا می روند. در نهایت ، آنها سقوط می کنند. چرخه زندگی معمول سلولهای پوستی یک ماه است.

در افراد مبتلا به پسوریازیس ، این روند تولید ممکن است فقط در طی چند روز اتفاق بیفتد. به همین دلیل ، سلول های پوستی فرصت ندارند از بین بروند. این تولید بیش از حد سریع منجر به تجمع سلول های پوستی می شود.

فلس به طور معمول در مفاصل ، از جمله آرنج و زانو ایجاد می شود. آنها ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شوند ، از جمله:

دست ها
پا
گردن
پوست سر
صورت
انواع کمتر شایع پسوریازیس بر ناخن ها ، دهان و اطراف دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه ، حدود 7.4 میلیون آمریکایی به پسوریازیس مبتلا هستند. این معمولا با چندین شرایط دیگر همراه است ، از جمله:

دیابت نوع 2
بیماری التهابی روده
بیماری قلبی
آرتروز پسوریازیس
اضطراب
افسردگی
انواع مختلف پسوریازیس چیست؟
پنج نوع پسوریازیس وجود دارد:

پسوریازیس پلاکی
پسوریازیس پلاک متداول ترین نوع پسوریازیس است.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) تخمین می زند که حدود 80 درصد افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس پلاک دارند. باعث ایجاد لکه های قرمز و ملتهبی می شود که مناطقی از پوست را می پوشاند. این تکه ها غالباً با مقیاس یا پلاکهای نقره ای مایل به سفید پوشانده می شوند. این پلاک ها معمولاً در آرنج ، زانو و پوست سر دیده می شوند.

پسوریازیس گوتات
پسوریازیس گوتات در کودکی شایع است. این نوع پسوریازیس باعث ایجاد لکه های کوچک صورتی می شود. شایعترین مکانهای پسوریازیس گوتات شامل تنه ، بازوها و پاها است. این لکه ها به ندرت مانند پسوریازیس پلاک ضخیم یا برجسته هستند.

پسوریازیس پوسچولار
پسوریازیس پوسچولار در بزرگسالان بیشتر دیده می شود. باعث ایجاد تاول های سفید و چرکی و نواحی وسیعی از پوست قرمز و ملتهب می شود. پسوریازیس پوسچولار به طور معمول در نواحی کوچکتری از بدن مانند دست ها یا پاها قرار دارد ، اما می تواند به طور گسترده ای گسترش یابد.

پسوریازیس معکوس
پسوریازیس معکوس باعث ایجاد مناطق روشن پوست قرمز ، براق و ملتهب می شود. تکه های پسوریازیس معکوس در زیر بغل یا سینه ها ، در کشاله ران یا اطراف چین و چروک در اندام تناسلی ایجاد می شوند.

پسوریازیس اریتودرمیک
پسوریازیس اریتودرمیک نوعی پسوریازیس شدید و بسیار نادر است.

این فرم غالباً قسمتهای بزرگی از بدن را همزمان در بر می گیرد. پوست تقریباً آفتاب سوخته به نظر می رسد. ترازوهایی که اغلب در مقاطع یا ورقهای بزرگ رشد می کنند. غیر معمول نیست که فردی مبتلا به این نوع پسوریازیس تب کند یا خیلی بیمار شود.

این نوع می تواند زندگی را تهدید کند ، بنابراین افراد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

تصاویری از انواع مختلف پسوریازیس را بررسی کنید.

علائم چیست؟
علائم پسوریازیس در افراد مختلف متفاوت است و به نوع پسوریازیس بستگی دارد. نواحی پسوریازیس می توانند به اندازه چند پوسته پوست سر یا آرنج باشند ، یا قسمت اعظم بدن را بپوشانند.

شایعترین علائم پسوریازیس پلاک عبارتند از:

لکه های قرمز ، برجسته ، ملتهب پوست
ترازوها یا پلاک های نقره ای مایل به سفید روی تکه های قرمز
پوست خشک که ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند
درد در اطراف تکه ها
احساس خارش و سوزش در اطراف تکه ها
ناخن های ضخیم و حفره دار
مفاصل دردناک و متورم
همه افراد همه این علائم را تجربه نخواهند کرد. برخی از افراد اگر نوع پسوریازیس کمتری داشته باشند علائم کاملاً متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

بیشتر افراد مبتلا به پسوریازیس "چرخه" علائمی را پشت سر می گذارند. این بیماری ممکن است علائم شدیدی را برای چند روز یا چند هفته ایجاد کند و سپس علائم برطرف شده و تقریباً قابل مشاهده نیستند. پس از آن ، در عرض چند هفته یا اگر با یک ماشه معمول پسوریازیس بدتر شود ، شرایط ممکن است دوباره شعله ور شود. بعضی اوقات ، علائم پسوریازیس کاملاً از بین می رود.

هنگامی که علائم فعال بیماری ندارید ، ممکن است در "بهبودی" به سر ببرید. این بدان معنا نیست که پسوریازیس برطرف نخواهد شد ، اما در حال حاضر بدون علامت هستید.

آیا پسوریازیس مسری است؟
پسوریازیس مسری نیست. نمی توانید بیماری پوستی را از فردی به فرد دیگر منتقل کنید. لمس ضایعه پسوریازیس به شخص دیگر باعث ایجاد این بیماری نمی شود.

مهم است که تحت این شرایط آموزش ببینیم ، زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند پسوریازیس مسری است.

طراحی شده توسط پروژه Rubicon
علت پسوریازیس چیست؟
پزشکان در مورد علت پسوریازیس مشخص نیستند. با این حال ، به لطف دهه ها تحقیق ، آنها ایده کلی دو عامل اساسی دارند: ژنتیک و سیستم ایمنی بدن.

سیستم ایمنی
پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است. شرایط خود ایمنی نتیجه حمله بدن به خود است. در مورد پسوریازیس ، گلبول های سفید خون معروف به سلول های T به اشتباه سلول های پوست را مورد حمله قرار می دهند.

در یک بدن معمولی ، گلبول های سفید برای حمله و از بین بردن باکتری های مهاجم و مبارزه با عفونت ها مستقر می شوند. این حمله اشتباه باعث می شود روند تولید سلول های پوستی بیش از حد به مصرف برسد. تولید سلولهای پوستی با سرعت بالا باعث رشد سریع سلولهای جدید پوست می شود. آنها به سطح پوست رانده می شوند ، در آنجا جمع می شوند.

این منجر به پلاک هایی می شود که بیشتر با پسوریازیس مرتبط هستند. حملات به سلولهای پوست همچنین باعث ایجاد مناطق قرمز و ملتهب پوست می شود.

ژنتیک
برخی از افراد ژن هایی را به ارث می برند که احتمال ابتلا به پسوریازیس را در آنها بیشتر می کند. اگر یکی از اعضای خانواده فوری شما مبتلا به بیماری پوستی باشد ، خطر ابتلا به پسوریازیس بیشتر است. با این وجود ، درصدی از افراد مبتلا به پسوریازیس و استعداد ژنتیکی اندک است. طبق بنیاد ملی پسوریازیس (NPF) تقریباً 2 تا 3 درصد از افراد مبتلا به این ژن دچار این بیماری می شوند.

درباره دلایل پسوریازیس بیشتر بخوانید.

تشخیص پسوریازیس
برای تشخیص پسوریازیس ممکن است دو آزمایش یا معاینه لازم باشد.

معاینهی جسمی
اکثر پزشکان با یک معاینه بدنی ساده قادر به تشخیص هستند. علائم پسوریازیس به طور معمول مشهود است و از سایر بیماری ها که ممکن است علائم مشابه ایجاد کند ، تشخیص داده می شود.

در طی این معاینه ، حتماً تمام زمینه های نگرانی را به پزشک خود نشان دهید. علاوه بر این ، اگر اعضای خانواده این بیماری را دارند ، به پزشک خود اطلاع دهید.

نمونه برداری
اگر علائم مشخص نیست یا اگر پزشک می خواهد تشخیص مشکوک آنها را تأیید کند ، ممکن است نمونه کوچکی از پوست را بگیرد. این به عنوان نمونه برداری شناخته می شود.

پوست به آزمایشگاه ارسال می شود و در آنجا با میکروسکوپ بررسی می شود. این معاینه می تواند نوع پسوریازیس شما را تشخیص دهد. همچنین می تواند سایر اختلالات یا عفونت های احتمالی را رد کند.

بیشتر نمونه برداری ها در روز ملاقات شما در مطب پزشک انجام می شود. پزشک شما احتمالاً داروی بی حس کننده محلی تزریق می کند تا بیوپسی درد کمتری داشته باشد. سپس آنها نمونه برداری را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه می فرستند.

هنگامی که نتایج برمی گردد ، ممکن است پزشک برای تعیین یافته ها و گزینه های درمانی با شما قرار ملاقات بگذارد.

پسوریازیس باعث: استرس ، الکل و موارد دیگر می شود
"عوامل محرک" خارجی ممکن است یک دوره جدید پسوریازیس را شروع کند. این عوامل برای همه یکسان نیست. همچنین ممکن است با گذشت زمان برای شما تغییر کند.

متداول ترین عوامل ایجاد کننده پسوریازیس عبارتند از:

فشار
استرس غیرمعمول ممکن است شعله ور شود. اگر یاد بگیرید که استرس خود را کاهش داده و مدیریت کنید ، می توانید شعله ور شدن را کاهش داده و از آن جلوگیری کنید.

الکل
مصرف زیاد الکل می تواند باعث شعله ور شدن پسوریازیس شود. اگر بیش از حد از الکل استفاده می کنید ، شیوع پسوریازیس ممکن است بیشتر باشد. کاهش مصرف الکل علاوه بر پوست شما نیز هوشمندانه است. در صورت نیاز به کمک ، پزشک می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای برای ترک مشروبات الکلی ایجاد کنید.

جراحت
یک حادثه ، برش یا خراش ممکن است شعله ور شود. عکسبرداری ، واکسن و آفتاب سوختگی نیز می تواند شیوع جدیدی ایجاد کند.

داروها
برخی از داروها محرک پسوریازیس محسوب می شوند. این داروها عبارتند از:

لیتیوم
داروهای ضد مالاریا
داروهای فشار خون بالا
عفونت
پسوریازیس ، حداقل تا حدی ، در اثر حمله اشتباه سیستم ایمنی به سلولهای سالم پوست ایجاد می شود. اگر بیمار هستید یا با عفونت دست و پنجه نرم می کنید ، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت بیش از حد رانده می شود. این ممکن است شعله ور شدن دیگری از پسوریازیس را شروع کند. گلودرد یک ماشه مشترک است.

در اینجا 10 عامل دیگر پسوریازیس وجود دارد که می توانید از آنها جلوگیری کنید.

گزینه های درمان پسوریازیس
پسوریازیس هیچ درمانی ندارد. هدف از درمان ها کاهش التهاب و مقیاس ها ، کاهش رشد سلول های پوستی و از بین بردن پلاک ها است. درمان های پسوریازیس به سه دسته تقسیم می شوند:

درمان های موضعی
کرم ها و پمادهایی که مستقیماً روی پوست قرار می گیرند می توانند برای کاهش پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​مفید باشند.

درمان های موضعی پسوریازیس شامل موارد زیر است:

کورتیکواستروئیدهای موضعی
رتینوئیدهای موضعی
آنترالین
آنالوگ های ویتامین D
اسید سالیسیلیک
مرطوب کننده
داروهای سیستمیک
افرادی که به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید مبتلا هستند و کسانی که به سایر روش های درمانی پاسخ خوبی نداده اند ، ممکن است نیاز به استفاده از داروهای خوراکی یا تزریقی داشته باشند. بسیاری از این داروها عوارض جانبی شدیدی دارند. پزشکان معمولاً آنها را برای مدت کوتاهی تجویز می کنند.

این داروها عبارتند از:

متوترکسات
سیکلوسپورین (Sandimmune)
زیست شناسی
رتینوئیدها
نور درمانی
در این درمان پسوریازیس از نور ماوراio بنفش (UV) یا نور طبیعی استفاده می شود. نور خورشید باعث از بین رفتن گلبولهای سفید خون بیش از حد فعال می شود که به سلولهای سالم پوست حمله می کنند و باعث رشد سریع سلول ها می شوند. نور UVA و UVB ممکن است در کاهش علائم پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​مفید باشند.

بیشتر افراد مبتلا به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید از ترکیبی از روش های درمانی بهره مند می شوند. در این نوع درمان بیش از یکی از انواع درمان برای کاهش علائم استفاده می شود. برخی از افراد ممکن است در کل زندگی خود از همان درمان استفاده کنند. اگر پوست آنها دیگر به آنچه استفاده می کنند پاسخ ندهد ، ممکن است لازم باشد که بعضی اوقات گاهی اوقات درمان را تغییر دهند.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/tXzeW4



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

درماتیت تماسی آلرژیک یک واکنش حساسیت تاخیری است (واکنش به ماده آلرژی زا 48-72 ساعت پس از مواجهه رخ می دهد). متداول ترین مواد آلرژی زا که باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شوند ، اغلب با گذشت زمان تغییر می کنند ، زیرا مواد شیمیایی خاصی در تولید محصولاتی که در تماس با پوست هستند وارد یا خارج می شوند. اخیراً ، علل شایع درماتیت تماسی آلرژیک شامل نیکل ، کرومات ها ، مواد شیمیایی لاستیکی و پماد ها و کرم های آنتی بیوتیکی موضعی است. حساسیت های مکرر در جمعیت عمومی نیز شامل عطر ، فرمالدئید ، لانولین (چربی پشمی است که در پماد ها و مواد آرایشی یافت می شود) و سایر مواد شیمیایی رایج محیطی نیز وجود دارد.

نیکل در جواهرات ، سگک های کمربند ، بسته شدن فلز روی لباس و برخی تلفن های همراه یافت می شود.
از كرومات ها در فرآیند دباغی چرم برای كفش و سیمان استفاده می شود ، بنابراین می توانند بر كارگران ساختمانی كه در تماس با سیمان هستند تأثیر بگذارد.
مواد شیمیایی لاستیکی در دستکش ، بادکنک ، الاستیک در لباس ، بالشتک ماوس و عینک شنا یافت می شود.
نئومایسین در پمادهای کمک های اولیه آنتی بیوتیکی سه گانه مانند نئوسپورین® (و نسخه های عمومی نئوسپورین) و همچنین سایر داروهای ترکیبی با داروهای ضد باکتری دیگر (به عنوان مثال ، پولیسپورین) معمول است. همچنین ممکن است در آماده سازی چشم و قطره گوش وجود داشته باشد. باسیتراسین یک ماده رایج در پماد ها و کرم های آنتی بیوتیکی است و همچنین می تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود.
محصولات رایج حاوی آلرژن شامل مواد آرایشی ، صابون ، رنگ و جواهرات است.
پیچک سمی یک علت مکرر است و به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.
چه کسی در معرض خطر است؟
درماتیت تماسی آلرژیک می تواند در هر سنی در افراد از هر نژاد ایجاد شود. افراد مبتلا به بیماری پوستی (مانند درماتیت استازیس ، اوتیت خارجی یا خارش داخلی) که نیاز به استفاده مکرر از عوامل موضعی دارند ، می توانند به مرور دچار درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

علائم و نشانه ها
درماتیت تماسی آلرژیک ممکن است در هر مکانی از بدن ایجاد شود.

نواحی پوسته پوسته شده به رنگ قرمز تا صورتی پوست (پاپول و پلاک) و تاول (وزیکول) دیده می شود. ضایعات فردی مرزهای مشخصی دارند و اغلب دارای شکل هندسی با لبه های مستقیم و زاویه های تیز هستند.
وقتی ماده حساسیت زا ناخودآگاه از انگشت به درب منتقل می شود ، تورم پلک به طور مکرر مشاهده می شود. مناطق مبتلا به طور معمول خارش شدیدی دارند.
هنگامی که درماتیت طولانی مدت است ، مناطق ارتفاع ضخیم می شوند و عفونت باکتریایی ثانویه امکان پذیر است.
رهنمودهای مراقبت از خود
از عامل متخلف اجتناب کنید.
ممکن است مفید باشد که از عوامل محرک معمول مانند عطر ، لانولین ، نیکل و غیره جلوگیری کنید.

چه موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
برای یک بثورات مداوم یا مکرر با منشا ناشناخته به دنبال ارزیابی پزشکی باشید. پزشک شما ممکن است آزمایش پچ را انجام دهد تا حساسیت های احتمالی را ارزیابی کند. برای تأیید تشخیص ، گاهی از بیوپسی پوست استفاده می شود.

درمان هایی که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند
هدف از درمان جلوگیری از تماس با ماده حساسیت زا است.

کنترل علامتی خارش ممکن است شامل داروهای آنتی هیستامین خوراکی باشد.
استروئیدهای موضعی با قدرت متوسط و بالا ممکن است برای بثورات رخ داده در اندام ها یا تنه تجویز شوند.
استروئیدهای موضعی با قدرت خفیف ممکن است برای نازک تر شدن پوست صورت و نواحی چین دار پوست تجویز شود.
در موارد شدید شامل مناطق بزرگ بدن ، ممکن است دوره استروئید خوراکی (پردنیزون) تجویز شود.

علل
درماتیت تماسی ناشی از ماده ای است که در معرض آن قرار دارید و باعث تحریک پوست یا ایجاد واکنش آلرژیک می شود. این ماده می تواند یکی از هزاران ماده حساسیت زا و محرک شناخته شده باشد. برخی از این مواد ممکن است باعث درماتیت تماسی تحریک کننده و یا درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

درماتیت تماسی تحریک کننده رایج ترین نوع است. این واکنش پوستی غیر آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که ماده ای به لایه محافظ خارجی پوست شما آسیب برساند.

برخی از افراد پس از یک بار تماس در برابر تحریک کننده های شدید واکنش نشان می دهند. دیگران ممکن است پس از مواجهه مکرر با حتی تحریک کننده های خفیف ، علائم و نشانه هایی پیدا کنند. و بعضی از افراد به مرور زمان تحمل این ماده را دارند.

تحریک کننده های رایج عبارتند از:

حلالها
مالیدن الکل
سفید کننده و مواد شوینده
شامپوها ، محلول های موج دائمی
مواد منتقل شده در هوا ، مانند خاک اره یا گرد و غبار پشم
گیاهان
کودها و سموم دفع آفات
درماتیت تماسی آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که ماده ای که به آن حساس هستید (ماده حساسیت زا) واکنش ایمنی را در پوست شما ایجاد کند. معمولاً فقط در ناحیه ای که با ماده حساسیت زا تماس پیدا کرده است تأثیر می گذارد. اما ممکن است توسط چیزی وارد بدن شما شود که از طریق غذاها ، طعم دهنده ها ، دارو یا اقدامات پزشکی یا دندانپزشکی (درماتیت تماسی سیستمیک) وارد بدن شما شود.

ممکن است پس از یک بار تماس با یک ماده حساسیت زای قوی مانند پیچک سمی حساس شوید. آلرژن های ضعیف ممکن است برای چندین سال در معرض قرار گرفتن در معرض چند برابر قرار بگیرند. هنگامی که به ماده ای حساسیت پیدا کردید ، حتی مقدار کمی از آن می تواند واکنش ایجاد کند.

آلرژن های رایج عبارتند از:

نیکل ، که در جواهرات ، سگک و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود
داروهایی مانند کرم های آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین های خوراکی
بالز پرو ، که در بسیاری از محصولات مانند عطر ، مواد آرایشی ، دهانشویه و طعم دهنده ها استفاده می شود.
فرمالدئید که در مواد نگهدارنده ، ضد عفونی کننده ها و لباس ها وجود دارد
محصولات مراقبت شخصی مانند دئودورانت ، شستشوی بدن ، رنگ مو ، مواد آرایشی و لاک ناخن
گیاهانی مانند پیچک سمی و انبه که حاوی ماده ای بسیار حساسیت زا به نام اوروشیول هستند
مواد منتقل شده در هوا ، مانند گرده گیاهان گل محمدی و حشره کش های اسپری
محصولاتی که هنگام آفتاب خوردن واکنش نشان می دهند (درماتیت تماسی فوتوالرژیک) مانند برخی ضد آفتاب ها و داروهای خوراکی
کودکان از طریق مجرمین معمول و همچنین قرار گرفتن در معرض پوشک ، دستمال مرطوب کودک ، ضد آفتاب ، لباس با مواد ناخوشایند یا رنگ و غیره به این بیماری مبتلا می شوند.

عوامل خطر
برخی از مشاغل و سرگرمی ها شما را در معرض خطر بیشتری از درماتیت تماسی قرار می دهند. مثالها عبارتند از:

کارکنان بهداشت و درمان و دندانپزشکی
فلزکاران
کارگران ساختمانی
آرایشگران و متخصصان زیبایی
مکانیک خودرو
غواصان یا شناگران ، به دلیل لاستیک موجود در ماسک های صورت یا عینک
تمیز کننده ها
باغداران و کارگران کشاورزی
آشپزها و سایر افرادی که با غذا کار می کنند
عوارض
اگر مرتباً ناحیه آسیب دیده را خراشیده و باعث خیس شدن و ترشح پوستی شوید ، درماتیت تماسی می تواند منجر به عفونت شود. این مکان خوبی برای رشد باکتری ها یا قارچ ها ایجاد می کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

جلوگیری
مراحل پیشگیری عمومی شامل موارد زیر است:

از تحریک کننده ها و مواد حساسیت زا خودداری کنید. سعی کنید موادی را که باعث تحریک پوست شما یا ایجاد واکنش آلرژیک می شوند ، شناسایی و از آنها اجتناب کنید.
پوست خود را بشویید. اگر پوست خود را بلافاصله پس از تماس با آن بشویید ، ممکن است بتوانید بیشتر مواد ایجاد کننده بثورات را از بین ببرید. از یک صابون ملایم و بدون عطر و آب گرم استفاده کنید. کاملاً بشویید. همچنین هرگونه لباس یا سایر وسایلی را که ممکن است با ماده حساسیت زای گیاهی تماس داشته باشد مانند پیچک سمی بشویید.
از لباس یا دستکش محافظ استفاده کنید. ماسک صورت ، عینک ، دستکش و سایر وسایل محافظتی می تواند شما را در برابر مواد تحریک کننده ، از جمله پاک کننده های خانگی محافظت کند.
برای پوشاندن اتصال دهنده های فلزی کنار پوست خود ، وصله ای اتو دار بزنید. به عنوان مثال ، این می تواند به شما کمک کند تا از عکس العمل در برابر جین جلوگیری کنید.
کرم یا ژل مانع کننده بزنید. این محصولات می توانند یک لایه محافظ برای پوست شما ایجاد کنند. به عنوان مثال ، یک کرم بدون نسخه پزشک حاوی بنتوکواتام (IvyBlock) ممکن است از واکنش پوست شما در برابر پیچک سمی جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد.
از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده منظم از لوسیون های مرطوب کننده می تواند به بازسازی لایه بیرونی پوست و لطافت پوست کمک کند.
مراقب حیوانات خانگی باشید. آلرژن های موجود در گیاهان مانند پیچک سمی می توانند به حیوانات خانگی بچسبند و سپس به افراد سرایت کنند.

 

لینک کوتاه: https://is.gd/978ve2



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

فواید پوست سبزیجات
اگر می خواهید تغذیه سبزیجات خود را به حداکثر برسانید ، پوست کن را در قرعه کشی رها کنید و خلاقیت به خرج دهید! احتمالاً می دانید که می توانید پوست خیار و هویج را بخورید ، اما در اینجا چند روش هوشمندانه برای استفاده بیشتر از سبزیجات مورد علاقه خود آورده شده است.

بادمجان
رنگ بنفش بادمجان از یک آنتی اکسیدان قدرتمند به نام ناسونین گرفته می شود ، که می تواند به مبارزه با پیری کمک کند. پوست همچنین غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بادمجان ها در سمت کوچکتر معمولاً لطیف ترین پوست را دارند.

کلم بروکلی

ساقه کلم بروکلی سرشار از کلسیم ، آهن ، ویتامین A ، پتاسیم و منیزیم است و با خواص ترد و آبدار آن ، برای تفت دادن ، ساطور کردن یا افزودن مواد غذایی به سالاد مناسب است. سختی پوست ساقه در هر قطعه کلم بروکلی متفاوت خواهد بود ، بنابراین یک لقمه به آن بدهید و سپس تعیین کنید که آیا باید پوست آن را بگیرید یا خیر.

پیاز
قسمت خارجی پوست پیاز حاوی کوئرستین است که به دلیل خاصیت ضد التهاب و آنتی هیستامین محبوب است. اگرچه پوست به طور مستقیم قابل خوردن نیست ، اما می توانید با افزودن آن به مواد غذایی ، برخی از آن مواد مغذی را بیرون بیاورید.

سیب زمینی
پوست سیب زمینی می تواند پتاسیم و آهن برای ما فراهم کند. توجه داشته باشید که برخی از روش های پخت و پز مانند سرخ کردن ، باعث خنثی شدن پوست پوست سیب زمینی می شوند ، بنابراین به راحتی پوست سیب زمینی را در روغن بدون روغن بپزید تا چیپس های خوشمزه و سالم درست کنید. و دفعه دیگر که یک سیب زمینی پختید ، پوست را برای کمی تردی اضافی بگذارید.

کدو تنبل
آنتی اکسیدان بتاکاروتن را می توان در پوست کدو تنبل یافت. هنگام تفت دادن کدو تنبل ، پوست یک ترد لذت بخش ارائه می دهد. روش دیگر این است که شما می توانید پوست را بپزید و چیپس درست کنید ، یا پوست را به یک سبزیجات اضافه کنید.


پرتقال ها
(از نظر فنی یک سبزی نیست ، اما یک افزودنی عالی برای سالاد است!)

پوست بسته های پرتقال دو برابر ویتامین C موجود در داخل ویتامین C است. خوردن پوست تلخ یا پرتقال احتمالاً خیلی جذاب نیست ، بلکه پوست آنرا رنده کرده و روی سالاد بپاشید یا آن را با سس مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا می دانید؟ وقتی نوبت به آووکادو می رسد ، نزدیکترین گوشت پوست به پوست سرشار از فیبر ، پتاسیم ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B12 و E است. مقوی ترین و آسان ترین راه برای خوردن آووکادو این است که آووکادو را از وسط نصف کنید ، سنگ آنرا بردارید ، نصف آنرا به چهار چهارم برش دهید و سپس قسمتها را پوست بگیرید.

مزیت بزرگ خوردن سبزیجات و میوه های بدون پوست فیبر نامحلول موجود در آنها است - نه تنها این کار رفتن به دستشویی را آسان می کند ، بلکه به کاهش جذب کلسترول کمک می کند و ما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.
بنابراین به یاد داشته باشید که مواد مغذی را حفظ کنید. فیبر را حفظ کنید ، در وقت صرفه جویی کنید. فقط قبل از خوردن سبزیجات ، یک شستشوی خوب انجام دهید.

گردو
گردو ویژگی های بسیاری دارد که آنها را به غذایی عالی برای داشتن پوست سالم تبدیل می کند.

آنها منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند که چربی هایی هستند که بدن شما نمی تواند خودش آنها را بسازد.

در حقیقت ، آنها از نظر سایر مغزها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر هستند 

رژیم غذایی حاوی چربی های زیاد امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود ، از جمله شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس.

از طرف دیگر ، چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن شما می شوند - از جمله در پوست 

در حالی که اسیدهای چرب امگا 6 به وفور در رژیم غذایی غربی وجود دارد ، منابع اسیدهای چرب امگا 3 نادر است.

از آنجا که گردو حاوی نسبت مناسبی از این اسیدهای چرب است ، ممکن است به شما در مبارزه با پاسخ احتمالی التهاب به مقدار زیاد امگا 6 کمک کند.

علاوه بر این ، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم بودن به آن نیاز دارد.

یک اونس (28 گرم) گردو حاوی 8٪ DV برای روی است.

روی برای عملکرد مناسب پوست شما به عنوان یک مانع ضروری است. همچنین برای ترمیم زخم و مبارزه با باکتری و التهاب ضروری است 

گردو همچنین مقدار کمی آنتی اکسیدان ویتامین E و سلنیوم ، علاوه بر 5-5 گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) فراهم می کند.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/t37260



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

1.مرطوب کننده بدن

از آنجا که روغن نارگیل نسبتاً کمدوژنیک است ، بسیاری از متخصصان پوست آن را برای استفاده در صورت توصیه نمی کنند - خصوصاً اگر پوست شما به طور طبیعی مستعد لک است - اما بدن بازی خوبی است، متخصص پوست ، دارای مجوز از هیئت مدیره می گوید: "به جای استفاده از آن برای مرطوب کردن صورت ، که می تواند باعث شکستگی شود ، می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده بدن استفاده کنید زیرا سرشار از اسیدهای چرب است و هم خاصیت ضد باکتری و هم ضد التهاب دارد." .

2. تسکین اگزما

کلمه کلیدی در اینجا "تسکین" است. همانطور که اشاره کردیم ، روغن نارگیل هیچ درمانی را درمان نمی کند - از جمله اگزما - اما آنچه که می تواند انجام دهد کمک به کاهش برخی از علائم مانند خشکی و خارش است. در حقیقت ، یک مطالعه نشان می دهد که روغن نارگیل بکر می تواند اگزما را بهتر از روغن معدنی تسکین دهد.."

 3. پاک کننده آرایش

 پارک می گوید: " روغن نارگیل یک پاک کننده عالی برای آرایش است زیرا ناخالصی های محلول در چربی مانند آرایش و همچنین سبوم را که مسئول پوست چرب است از بین می برد." "اگر آرایش زیادی دارید یا نوع پوست چربی بیشتری دارید ، می توانید از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده اولیه استفاده کنید ، اما پس از آن باید این کار را با یک شستشوی ملایم بر پایه آب دنبال کنید تا پس از تمیز کردن کامل تر."

 فینی موافقت می کند و به Allure می گوید ، "روغن نارگیل می تواند در از بین بردن آلودگی و جمع شدن روغن که در طول روز اتفاق می افتد کار نسبتاً خوبی انجام دهد ، اما اغلب اوقات یک بقایای روغنی به جا می گذارد که می تواند منجر به شکستگی شود ، بنابراین اگر آکنه دارید پوست مستعد و هنوز هم می خواهید این روش را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که پس از آن از پاک کننده ملایم استفاده کنید تا چربی اضافی شما پاک شود. "

 4. نرم کننده عمیق

مبارزه با موهای خشک و شکننده آسیب دیده و مستعد شکستن ؟ فینی پیشنهاد می کند از روغن نارگیل به عنوان درمان ترک استفاده کنید . وی توضیح می دهد: "روغن نارگیل می تواند برای بهبود آسیب هایی که از رنگ آمیزی ، گرما و آفتاب به ساقه های مو شما وارد می شود ، شرطی شدن یا رها کردن آن باشد."


حتی می توانید از روغن نارگیل گرم به عنوان یک روش درمانی قبل از شامپو برای تسکین موهای خشک قبل از شامپو و حالت دهی استفاده کنید. بگذارید حداقل یک ساعت داخل آن بماند تا واقعاً غرق شود و به رشته های شما نفوذ کند.


5. اسکراب بدن

اگر اندام شما کسل کننده به نظر می رسد - و احساس می کنید مانند کاغذ سنباده - می توانید از روغن نارگیل برای مالیدن اسکراب بدن DIY خود استفاده کنید تا با آن پوست روشن و نرم تری لایه برداری کند. فینی می گوید: "هیچ آسیبی به آن نمی رساند و روغن نارگیل در واقع می تواند به شما کمک کند تا تحریک حاصل از لایه برداری را خنثی کند" ، این می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند ، یک آزمایش ایده آل برای آزمایش لایه برداری باشد. اگرچه برای اطمینان از اینکه پوست از پس آن برمی آید ، توصیه می کند این کار را بیش از یک بار در هفته انجام ندهید.


6. تمیز کننده برس

شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان اولین مرحله در یک روش تمیز کردن مضاعف برای برس های آرایش خود استفاده کنید. پری رومانوفسکی ، شیمی دان محصولات آرایشی و بهداشتی توصیه می کند که ابتدا روغن نارگیل را به برس های خود بمالید تا آرایش شکسته شود و سپس قبل از شستشو با آب و صابون ، آنها را آغشته کنید تا روغن اضافی شما گرفته شود. دلیل این امر چیست؟ "ترکیب صابون و روغن فقط سورفاکتانت را در محلول مواد شوینده متصل می کند و با" آلودگی "های دیگر برس آرایش رقابت می کند ، بنابراین اگر آنها را ترکیب کنید مسواک ها تمیز نمی شوند."

7. مرهم لب

فریدمن در مورد اینکه چرا استفاده از روغن معطر بعنوان مرهم لب می تواند مفید باشد ، می گوید: "روغن نارگیل از چربی ها به دوباره پر کردن اجزای از دست رفته یا از دست رفته منجر به خشکی و ترک پوست لب کمک می کند." "این یک مانع نازک اما موثر ایجاد می کند که آب را در داخل نگه می دارد و مواد تحریک کننده را خارج می کند."

روغن نارگیل همچنین یک درمان ایده آل برای شکاف لب ها است زیرا در دمای اتاق نیمه جامد است و باعث می شود کمتر از روغن های دیگر کثیف شود. کمی در ظرف شیشه ای مینیاتوری بسته بندی کنید و در طول روز لب های خود را صاف کنید.

8. درمان شوره سر
"در حال ضد التهابی و ضد میکروبی، روغن نارگیل می تواند برای درماتیت شوره مفید، با نام مستعار شوره سر، می گوید:" فریدمن که روشن می سازد که، در حالی که روغن نارگیل می تواند یک درمان موثر برای پوست سر پوسته پوسته، آن را قطعا نمی رفتن به موهایت رشد می کند وی گفت: "به راحتی هیچ مدرکی وجود ندارد که رشد مو را تحریک کند

 لینک کوتاه: https://b2n.ir/q02862

 

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

در ابتدا ببینیم چه عواملی باعث زرد شدن دندان می شود؟
عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و درخشش سفید و درخشان خود را از دست می دهند.
برخی از غذاها می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این ، تجمع پلاک روی دندان های شما می تواند زرد به نظر برسد.
این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای تمیزکننده و سفید کننده منظم درمان کرد. 

با این حال ، گاهی اوقات دندان ها زرد به نظر می رسند زیرا مینای دندان سخت از بین رفته است و عاج زیر آن مشخص می شود. عاج یک بافت استخوانی به رنگ طبیعی زرد است که در زیر مینا قرار دارد.

در اینجا 4 روش ساده وجود دارد که می توانید به طور طبیعی دندان های خود را سفید کنید.

1. روغن کشیدن یک داروی سنتی هندی است که به منظور بهبود بهداشت دهان و دفع سموم از بدن است.
این روش شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان شما برای از بین بردن باکتری است که می تواند به پلاک تبدیل شود و دندان های شما زرد به نظر برسد.
به طور سنتی ، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای روغن گیری استفاده می کردند. روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

2. با جوش شیرین مسواک بزنید
جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است ، به همین دلیل یک ماده محبوب در خمیردندان های تجاری است.
این ماده ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند.
علاوه بر این ، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند ، که از رشد باکتری جلوگیری می کند.
این دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند ، اما باید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.
برای استفاده از این درمان ، 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و دندان های خود را با خمیر مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

3. میوه و سبزیجات بخورید
رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد.
در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیست ، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند هنگام جویدن پلاک ها را از بین ببرند.
توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند.

4. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است که باکتری های موجود در دهان شما را نیز از بین می برد.
در حقیقت ، مردم سالهاست که از پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کنند ، زیرا توانایی آن در از بین بردن باکتری ها است.

متداول ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ است. با مخلوط کردن قطعات مساوی پراکسید و آب می توانید این غلظت را به راحتی 5/1 درصد رقیق کنید.

روش دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. 2 قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندان های خود را با این مخلوط مسواک بزنید.

استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید ، زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث فرسایش مینای دندان شما می شود.

5. ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دست کم نگیرید
در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن همراه است ، اما عمدتا نتیجه تجمع پلاک است.
مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک ، به سفید ماندن دندان ها کمک کند.
خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را می پاشد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند از بین می برد.
تمیز کردن منظم دندان همچنین به تمیز و سفید ماندن دندان کمک می کند.

لینک: yun.ir/x4f0d6



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()