نوشته شده توسط : سعید

یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز خرید روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم برای پوست و مو و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در ادامه، با خواص و کاربردهای بی نظیر آن آشنا می شوید.

روغن ماکادمیا برای سلامتی، کاربردها و عوارض جانبی آن

روغن آجیل ماکادمیا سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع از جمله اسید اولئیک (امگا 9) است. این اسیدهای چرب بسیار مرطوب کننده، بازسازی کننده هستند و می توانند پوست را نرم کنند. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. اسید لینولئیک (امگا 6) موجود در روغن آجیل ماکادمیا به بازگرداندن عملکرد مانع پوست و کاهش از دست دادن آب کمک می کند.

روغن آجیل ماکادمیا همچنین حاوی پالمیتولئیک اسید (امگا 7) است که یک ماده ضد میکروبی فعال است که به حفظ جوانی پوست کمک می کند. این نسبت اسید با افزایش سن کاهش می یابد و باعث ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و پوست فرسوده می شود.

روغن ماکادمیا
آجیل ماکادمیا آجیل کوچکی با طعم کره ای است که از درختان آجیل ماکادمیا کشت می شود و به دلیل طعم غنی و مواد مغذی بالا بسیار محبوب است. ماکادمیا گونه ای همیشه سبز است.

ارزش غذایی روغن آجیل ماکادمیا
روغن آجیل ماکادمیا منبع غنی ویتامین A، آهن، پروتئین، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات است. آنها همچنین حاوی مقادیر متوسطی روی، مس، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم هستند.

ماکادمیا حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، اسیدهای آمینه، فلاون ها و سلنیوم است. همچنین به عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات هایی مانند ساکارز، فروکتوز، گلوکز، مالتوز و برخی کربوهیدرات های مبتنی بر نشاسته عمل می کند.

پس از دریافت ارزش غذایی موجود در روغن ماکادمیا، بیایید بررسی کنیم که چگونه این روغن برای بدن شما فواید سلامتی دارد. این روغن برای پوست های خشک مفید است و به عنوان ضد پیری عمل می کند زیرا حاوی مواد مغذی مختلف مانند امگا، اسیدهای چرب خوب و سلنیوم است. روغن ماکادمیا که منبع خوبی از آنتی اکسیدان هاست، عملکرد مغز را تقویت می کند و رادیکال های آزاد را از بدن شما دفع می کند.

می توانید این روغن شگفت انگیز را روی موها نیز بمالید، این روغن باعث درخشندگی، تقویت و تغذیه مو می شود. طبیعت سبک و ترکیبی از مواد مغذی است که باعث آرامش موهای شما می شود. در زیر بهترین فواید سلامتی استفاده از روغن ماکادمیا برای سلامتی ذکر شده است

برای تقویت سلامت قلب، روغن آجیل ماکادمیا را به رژیم غذایی اضافه کنید
روغن آجیل ماکادمیا حاوی محتوای اسید اولئیک بالایی است که آن را برای متعادل کردن مجدد سطح کلسترول در بدن مفید می کند. تری گلیسیریدها اساساً چربی در خون هستند که می تواند برای قلب ما بسیار خطرناک باشد. می تواند شریان ها را مسدود کند و شانس تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته را افزایش دهد.

روغن آجیل ماکادمیا می تواند میزان تری گلیسیرید خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این آجیل سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

آنتی اکسیدان های خوب موجود در آجیل ماکادمیا
فواید روغن ماکادمیا برای سلامتی ناشی از محتوای بالای فلاونوئید آن است. فلاونوئیدها که به طور طبیعی در این گیاهان یافت می شوند به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کنند و از اثرات سمی محافظت می کنند. این فلاونوئیدها در بدن ما به آنتی اکسیدان تبدیل می شوند و رادیکال های آزاد را جستجو و از بین می برند و از بدن ما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کنند.

آنتی اکسیدان موجود در آجیل ماکادمیا نیز برای محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان شناخته شده است. روغن آجیل ماکادمیا همچنین حاوی سطح بالایی از توکوترینول است که می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن داشته باشد.

فواید روغن آجیل ماکادمیا برای کاهش وزن
چربی موجود در روغن ماکادمیا تک غیراشباع است که باعث کاهش وزن می شود. آجیل ماکادمیا غنی از اسید پالمیتولئیک است. اسید پالمیتولئیک متابولیسم چربی را افزایش می دهد و ذخیره چربی را کاهش می دهد. همچنین حاوی روغن‌های چرب امگا 7 است که بلوک‌های ساختمانی برای آنزیم‌ها فراهم می‌کند و سوزاندن چربی را کنترل می‌کند و اشتها را مهار می‌کند که به طور غیرمستقیم وزن را کنترل می‌کند.

روغن آجیل ماکادمیا منبع غنی از پروتئین
آجیل ماکادمیا حاوی سطح قابل توجهی پروتئین است که یک جزء ضروری برای بدن ما است. به شکل گیری ماهیچه ها و بافت های همبند در بدن ما کمک می کند. پروتئین ها بخشی از خون ما هستند و بر سلامت ما تأثیر مثبتی دارند. آنها همچنین به حفظ سلامت مو، ناخن و پوست کمک می کنند.

سلامت استخوان
روغن آجیل ماکادمیا حاوی فسفر است که نقش های مختلفی از جمله معدنی سازی استخوان و دندان، متابولیسم، جذب و انتقال مواد مغذی را ایفا می کند. کلسیم که در ماکادمیا نیز وجود دارد به شکل گیری دندان ها و استخوان ها نیز کمک می کند. منگنز به بدن کمک می کند تا بافت استخوانی جدید را رسوب دهد، به طوری که اسکلت قوی بماند. امگا 3 از پوکی استخوان جلوگیری می کند و از شدت آرتریت می کاهد.

روغن ماکادمیا سلامت مغز را تقویت می کند
روغن ماکادمیا به سلامت مغز کمک می کند. مس موجود در ماکادمیا به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کند، مواد شیمیایی که سلول مغز ما از آنها برای ارسال سیگنال های شیمیایی استفاده می کند.

روغن ماکادمیا از TEWL جلوگیری می کند
روغن آجیل ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک است که برای پوست بسیار مفید است. می تواند از TEWL یا از دست دادن آب ترانس اپیدرمی از بافت های ظریف پوست جلوگیری کند.

آبرسانی می کند
امگا 7 که روغن ماکادمیا برای بدن ما فراهم می کند، نقش حیاتی در تامین اسید پالمیتولئیک در بدن ما دارد و پوست و موی ما را هیدراته نگه می دارد.

فیبر غذایی موجود در روغن ماکادمیا
روغن آجیل ماکادمیا حاوی حدود 7 درصد فیبر رژیمی است که از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده و شامل بسیاری از انواع فیبر محلول و نامحلول است. فیبر غذایی باعث سیری می شود، علوفه را فراهم می کند، به هضم غذا کمک می کند و به کاهش یبوست و چندین بیماری دیگر مرتبط با آن کمک می کند، در نتیجه سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

موارد استفاده از روغن آجیل ماکادمیا
روغن ماکادمیا سلول های استخوانی، سلولی و بافتی را تقویت می کند. مقدار بهینه اسید چرب امگا 3 و اسید اولئیک را برای بدن فراهم می کند. همچنین به جذب رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، پوست و مو را نیز تغذیه می کند.

عوارض جانبی و آلرژی روغن ماکادمیا
ماکادمیا منبع خوبی از چربی های بدن است و سطح بالای چربی در بدن می تواند باعث افزایش وزن شود همچنین، روغن ماکادمیا در موارد خاصی باعث یبوست می شود.

کشت روغن آجیل ماکادمیا
درختان آجیل ماکادمیا در آب و هوای گرمسیری استرالیا، برزیل، اندونزی، کنیا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی رشد می کنند. درخت ماکادمیا معمولاً از طریق پیوند کشت می شود. تا سن 7 تا 10 سالگی مقادیر تجاری بذر تولید نمی کند. ماکادمیاها خاک های حاصلخیز و با زهکشی خوب، بارندگی 1000 تا 2000 میلی متر (40 تا 80 اینچ) و دمای بالای 10 درجه سانتی گراد (50 درجه فارنهایت) با دمای بهینه 25 درجه سانتی گراد (80 درجه فارنهایت) را ترجیح می دهند.

 

لینک منبع: yun.ir/632r3f



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم: بیش از 60 نکته اثبات شده

هر کسی که تلاش کرده وزن کم کند می داند که چقدر می تواند سخت باشد. در حالی که جمع کردن پوند می تواند نسبتاً آسان باشد، انداختن آنها می تواند فوق العاده دشوار باشد.

مردم اغلب ورزش را به عنوان راهی برای کاهش وزن توصیه می کنند. در حالی که ورزش کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما لزوما به لاغری شما کمک نمی کند. این به این دلیل است که ورزش کاری برای تغییر عدم تعادل هورمونی که اغلب باعث افزایش وزن می شود - و کاهش وزن را سخت می کند، انجام نمی دهد.

اگر به دنبال کاهش وزن بدون ورزش هستید، به جای درستی آمده اید. Ideal You یک راه ایمن و موثر برای کاهش وزن بدون کاهش متابولیسم یا مجبور کردن شما به انجام تمرینات طاقت فرسا ارائه می دهد. در زیر، ما برخی از بهترین نکات را برای کاهش وزن بدون پا گذاشتن در باشگاه بیان کرده ایم.

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()