نوشته شده توسط : سعید

سابقه خانوادگی با آکنه

اگر یکی از والدین شما یا یکی دیگر از خویشاوندان نزدیک شما جوش های عمیق و دردناک داشته باشد، خطر ابتلا به این نوع آکنه در شما بیشتر است.

مرد مبتلا به آکنه با دوربین دوچشمی نگاه می کند

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست مسدود شود. چه نوع آکنه ای به آن بستگی دارد که منافذ شما را مسدود کند. شما تصاویری از انواع مختلف آکنه را به همراه توضیحاتی در مورد نحوه ایجاد هر نوع لک در این قسمت خواهید یافت: آکنه: علائم و نشانه ها

 

در حالی که دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا پوست برخی افراد بیشتر در معرض آکنه به نظر می رسد، احتمالاً هورمون ها نقش دارند.

چرا آکنه معمولا در سال های نوجوانی ایجاد می شود؟

 

هورمون ها ممکن است توضیح دهند که چرا آکنه در نوجوانان بسیار رایج است. در دوران بلوغ، هورمون هایی به نام آندروژن، اندازه غدد چربی پوست را افزایش می دهند. این غدد شروع به تولید روغن بیشتری می کنند که می تواند منافذ را مسدود کند.

 

آیا آکنه می تواند قبل (یا بعد از) سالهای نوجوانی شما شروع شود؟

 

آره. افراد تقریباً در هر سنی ممکن است به آکنه مبتلا شوند.

حدود 20 درصد از نوزادان دچار نوعی آکنه به نام آکنه نوزادی می شوند که معمولاً بین هفته های دوم و چهارم زندگی ظاهر می شود. این نوع آکنه به خودی خود بدون ایجاد جای زخم از بین می رود. همچنین خطر ابتلا به آکنه شدید در آینده را افزایش نمی دهد.

 

برخی از کودکان دچار آکنه نوزادی می شوند که بین 3 تا 6 ماهگی شروع می شود. آکنه نوزادی می تواند باعث ایجاد ندول ها و کیست های عمیق آکنه شود که منجر به زخم های دائمی آکنه شود. خوشبختانه، آکنه نوزادی نادر است.

 

آکنه همچنین یک مشکل رو به رشد برای زنان بالای 25 سال است. بیشتر این زنان در دوران نوجوانی دچار آکنه بودند و در بزرگسالی نیز به جوش‌ها ادامه می‌دهند. برخی از این زنان آکنه نوجوانی داشتند که برطرف شد. اکنون سال ها بعد، آنها دوباره آکنه را تجربه می کنند. حدود 20 تا 40 درصد از زنانی که آکنه بزرگسالی دارند برای اولین بار در بزرگسالی به آن مبتلا می شوند.

 

آیا نیکوتین می تواند باعث آکنه شود؟

 

یک مطالعه نشان داد که سیگار کشیدن ممکن است در برخی از زنان مبتلا به آکنه نقش داشته باشد. در این مطالعه، زنان دارای جوش های سرسفید و سرسیاه قابل توجهی بودند که اغلب ناحیه بزرگی از صورت آنها را می پوشاند. بعضی ها هم چندتا جوش داشتند.

 

محققان دریافتند که بسیاری از زنان در این مطالعه سیگار می کشیدند. آنها همچنین دریافتند که هر چه یک زن سیگار بیشتری بکشد، آکنه او شدیدتر است. برخی از این زنان با از بین رفتن آکنه دچار اسکارهای آکنه از نوع یخ شدند.

ارتباط با سیگار کشیدن

 

اکثر زنان در این مطالعه که جوش های سرسفید قابل توجهی را همراه با چند جوش ایجاد می کنند، سیگار می کشیدند.

پیشانی زن با سر سفید

مطالعات دیگر نشان داده است که افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض آکنه هستند. این یافته های تکراری نشان می دهد که کشیدن سیگار ممکن است باعث آکنه شود.

 

آیا استرس می تواند باعث آکنه شود؟

در حالی که استرس نمی تواند باعث آکنه شود، استرس ممکن است آکنه موجود را بدتر کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که وقتی استرس تشدید می شود، شدت آکنه افزایش می یابد.

 

آیا غذا یا هر چیز دیگری می تواند آکنه را بدتر کند؟

آره. آکنه ممکن است بدتر شود اگر:

  • خیلی کم بخوابید

  • غذاهای خاصی بخورید

  • از لوازم آرایش و مراقبت از پوست چرب استفاده کنید

  • از محصولات مراقبت از موهای چرب مانند پوماد استفاده کنید

در مورد اینکه چگونه غذا می تواند بر روی آکنه تاثیر بگذارد، اطلاعات بیشتری خواهید دید آیا رژیم غذایی مناسب می تواند آکنه را از بین ببرد؟

 

آیا برخی افراد بیشتر در معرض آکنه هستند؟

تقریباً همه افراد در طول سال های نوجوانی حداقل چند جوش می زنند. غیرممکن است که پیش‌بینی کنید چه کسی به آکنه شدیدتر مبتلا می‌شود، اما اگر یکی یا هر دوی والدین شما (یا یکی دیگر از خویشاوندان نزدیک شما) آکنه‌های شدیدی داشته باشند که اسکار آکنه در آنها ایجاد شود، در معرض خطر بیشتری خواهید بود.

 

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید با آکنه زندگی کنید. امروزه تقریباً هر مورد آکنه را می توان با موفقیت درمان کرد. گاهی اوقات، این نیاز به کمک یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره دارد.

 

لینک کوتاه https://is.gd/4NB4qO

 


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

پوست بزرگترین عضو بدن است و توانایی قابل توجهی برای انبساط و انقباض در صورت نیاز دارد.

پوست قوی و قابل ارتجاع است، اما بافت های نگهدارنده آن در صورت کشیده شدن بیش از حد یا خیلی سریع ممکن است آسیب ببینند.

این گسترش سریع پوست می تواند منجر به ترک های پوستی شود. تا 90 درصد زنان در دوران بارداری دچار ترک‌های پوستی می‌شوند. با این حال، ترک‌های پوستی می‌توانند تقریباً بر افراد در هر سنی و انواع پوست تأثیر بگذارند.

آنها اغلب در دوره های رشد و تغییرات بدن مانند افزایش وزن قابل توجه، بلوغ و عضله سازی شدید رخ می دهند

علائم کشش چیست؟

استرچ مارک خطوط یا نوارهایی هستند که در اثر کشیدگی بافت همبند پوست ایجاد می شوند.

 

هنگامی که لایه میانی پوست خیلی سریع کشیده می شود، برخی از رشته های کلاژن آن می توانند بشکنند.

این اجازه می دهد تا رگ های خونی زیرین خود را نشان دهند و علائم قرمز یا ارغوانی را پشت سر بگذارند.

با گذشت زمان، با بهبود رگ‌های خونی به رنگ سفید یا نقره‌ای محو می‌شوند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند، علائم معمولاً به طور کامل از بین نمی روند.

ترک‌های پوستی از نظر جسمی دردناک نیستند، اما می‌توانند بر اعتماد به نفس و عزت نفس فرد تأثیر بگذارند. آنها می توانند در موارد شدید تغییر شکل دهند.

متخصصان سال ها تلاش کرده اند تا درمان موثری برای این علائم پیدا کنند.

متأسفانه، هیچ درمانی برای پاک کردن کامل آنها نشان داده نشده است. با این حال، راه‌های جدیدی برای درمان ترک‌های پوستی در حال ظهور هستند و برخی از آنها امیدوارکننده هستند.

 

دلیل اینکه چرا برخی افراد دچار ترک‌های پوستی می‌شوند و برخی دیگر نامشخص است. برخی از افراد ممکن است به دلیل ژنتیک یا برخی سطوح هورمونی بیشتر مستعد ابتلا به ترک‌های پوستی باشند.

مطالعه ای درمجله آمریکایی زنان و زایمانمنبع مورد اعتمادنشان می‌دهد که زنانی که در سنین پایین‌تر باردار می‌شوند، مانند آنهایی که در دوران بارداری وزن بیشتری اضافه می‌کنند، بیشتر به آن مبتلا می‌شوند.

با این حال، این عوامل به تنهایی تضمین کننده ظاهر شدن علائم کششی نیستند.

به نظر می رسد سطوح بالاتر هورمون های استروئیدی در بدن در برخی موارد نقش داشته باشد.

افرادی که بیماری کوشینگ دارندتمایل به گرفتن علائم کشش دارندمنبع مورد اعتمادبیشتر از کسانی که این وضعیت را ندارند.

به طور مشابه، افرادی که از داروهای استروئیدی استفاده می کنند یا از کرم های استروئیدی موضعی استفاده می کنند، ممکن است بیشتر در معرض علائم کشش قرار گیرند.

این ممکن است به این دلیل باشد که هورمون‌های استروئیدی کلاژن را در پوست ضعیف می‌کنند و احتمال شکستن آن را افزایش می‌دهند. ژنتیک نقش دارد. برخی از انواع پوست بیش از سایرین مستعد ترک‌های پوستی هستند.

 

درمان‌های موجود از طریق پزشکان پوست و جراحان پلاستیک، امیدی به کاهش ظاهر ترک‌های پوستی دارند.

هیچ راه حلی برای همه موثر نیست، اما بسیاری از افراد با برخی از درمان های زیر به موفقیت دست پیدا می کنند.

شبکیه چشم

وجود داردشواهد کمی برای تاییدمنبع مورد اعتمادبا اثربخشی ترتینوئین (رتینوئیک اسید)، کرم حاوی 0.1 درصد کرم ترتینوئین به کاهش علائم کشش اولیه کمک می کند.در یک مطالعه اولیه منبع مورد اعتماد.

ترتینوئین اغلب با نام تجاری خود Retin-A نامیده می شود، می تواند عوارض جانبی مانند قرمزی و لایه برداری ایجاد کند. زنان باردار یا شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

ترتینوئین می تواند از طریق لایه بالایی پوست نفوذ کند و کلاژن را بازسازی کند، که توضیح می دهد که چگونه ترک های پوستی را برای برخی افراد بهبود می بخشد.

ترتینوئین فقط با نسخه در دسترس است. به نظر می رسد که فواید آن در صورت استفاده بر روی علائم کشش جدید قوی تر است، بنابراین افراد باید در اسرع وقت به دنبال درمان باشند.

هنگامی که علائم به رنگ سفید یا نقره ای محو شدند، ترتینوئین ممکن است مفید نباشد.

لیزر یا نور درمانی

 

لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش های درمان ترک های پوستی است که به نظر می رسد در کاهش ظاهر آنها موثر باشد.

لیزرهای رنگی پالسی و نور پالسی شدید می توانند ظاهر ترک ها را بهبود بخشند و تولید کلاژن را در طول زمان افزایش دهند.

یک جراح پلاستیک، زیبایی یا پوست این اقدامات را انجام خواهد داد.

انجمن جراحی پوست آمریکا (ASDS) لیزر یا نور درمانی را به عنوان راه هایی برای بهبود چشمگیر ظاهر ترک ها توصیه می کند.

حتما از یک پزشک کاملا آموزش دیده و دارای مجوز استفاده کنید.

یک فرد ممکن است به 20 جلسه درمانی نیاز داشته باشد تا شاهد بهبود 20 تا 60 درصدی ترک های پوستی خود باشد. درمان می تواند پرهزینه باشد.

پلاسمای غنی از پلاکت با سونوگرافی

درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به عنوان راهی برای احیای پوست و افزایش تولید کلاژن محبوبیت پیدا کرده است. در درمان پی آر پی از پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می شود که بلافاصله قبل از عمل از خون خود فرد گرفته می شود.

مطالعه ای در مجله زیبایی و لیزر درمانی نشان می دهد که درمان PRP همراه با دستگاه اولتراسوند ممکن است یک درمان خوب برای کاهش علائم کشش باشد.

بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان بهبود "خوب" یا "بسیار خوب" در ظاهر خود را گزارش کردند.

جراحی پلاستیک

تامی تاک، لیفت ران و سایر روش های مشابه با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن پوست و بافت باقی مانده کار می کنند.

یک پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است به افرادی که به دلیل کاهش وزن یا بارداری دچار افتادگی پوست می شوند پیشنهاد دهد که این روش ها را انجام دهند.

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، کاندیدای ایده آل برای این جراحی:

  • وزن ثابت و سلامت خوبی دارد
  • سیگار نمی کشد
  • انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه که جراحی می تواند انجام دهد دارد

این روش ها به طور خاص برای حذف علائم کشش طراحی نشده اند. با این حال، از دست دادن علائم کشیدگی - به دلیل برداشتن پوست اضافی از بدن - می تواند یک مزیت اضافی باشد.

اگر پوست شل نباشد، این نوع جراحی پلاستیک ممکن است گزینه مناسبی نباشد. افراد باید قبل از انجام هر گونه عمل جراحی در مورد خطرات و مزایای احتمالی با جراح خود صحبت کنند.

 

برخی از کرم‌ها، روغن‌ها و سایر محصولات پوستی موضعی موجود در قفسه‌های فروشگاه ادعا می‌کنند که از ترک‌های پوستی جلوگیری یا کاهش می‌دهند.

مواد تشکیل دهنده محبوب شامل کره کاکائو، روغن زیتون و روغن بادام است.

طیفی از این محصولاتبرای خرید آنلاین موجود است.

علیرغم ادعاهایی که روی بطری وجود دارد، هیچ کرم یا روغن بدون نسخه ای برای کمک به پیشگیری یا درمان ترک های پوستی ثابت نشده است.

ترک‌های پوستی در لایه عمیق پوست رخ می‌دهند، جایی که مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌ها نمی‌توانند به آن برسند.

خلاصه ای از شش کارآزمایی بالینیمنبع مورد اعتماددریافتند که پیشگیری از ترک‌های پوستی با محصولات مراقبت از پوست موضعی موفقیت‌آمیز نیست.

علاوه بر این، استفاده از مرطوب کننده ها یا کرم ها پس از ظاهر شدن علائمتاثیری در ظاهر آنها نداردمنبع مورد اعتماد.

کرم‌های استرچ مارک ممکن است موثر نباشند، اما مراقبت مناسب از پوست می‌تواند به بهترین ظاهر و احساس آن کمک کند. پوست خود را از داخل و خارج مرطوب نگه دارید.

آکادمی پوست آمریکا موارد زیر را پیشنهاد می کند.

از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب به تنهایی نمی تواند از ترک های پوستی جلوگیری کند، اما سلامت کلی و ظاهر پوست را به طور کلی بهبود می بخشد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است اسکارها و علائم موجود را بیشتر نمایان کند. همچنین به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد . وقتی زیر نور آفتاب هستید از یک ضد آفتاب موثر استفاده کنید.

علاوه بر این،قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند فیبرهای کلاژن پوست را تجزیه کندمنبع مورد اعتماد، فرد را بیشتر در معرض خطر ترک های پوستی قرار می دهد.

طیف وسیعی از محصولات ضد آفتاب برایخرید آنلاین .

پوست را هیدراته نگه دارید

استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد از حمام، در حالی که پوست هنوز مرطوب است، می تواند به نفوذ بهتر محصولات و حفظ نرمی و لطافت پوست کمک کند. زنان باردار ممکن است متوجه شوند که پوست شکم که به سرعت در حال گسترش است تمایل به خارش دارد و مرطوب‌کننده‌ها اغلب کمی تسکین می‌دهند.

مجموعه ای از مرطوب کننده ها برای ترک های پوستیبرای خرید آنلاین موجود است .

یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید

نمی توان به طور کامل از ترک های پوستی جلوگیری کرد، اما یک سبک زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به آنها را کاهش دهد.

نوشیدن آب زیاد، خوردن انواع غذاهای مغذی و ورزش منظم می تواند وزن را ثابت نگه دارد و به طور کلی سلامتی را ارتقا دهد.

از افزایش یا کاهش وزن ناگهانی خودداری کنید

اجتناب از تغییرات سریع وزن و تلاش برای افزایش وزن سالم و تدریجی در دوران بارداری نیز مفید است.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان توصیه می کند که کسانی که قبل از بارداری وزن مناسبی دارند باید قبل از زایمان 25 تا 35 پوند وزن کل اضافه کنند.

اگر ترک‌های پوستی شدید باشند یا با سلامت روانی فرد تداخل داشته باشند، گزینه‌های درمانی در دسترس هستند.

افراد می توانند به پزشک متخصص در درمان ترک های پوستی مراجعه کنند تا در مورد راه حل های احتمالی و راه های کاهش ظاهر آنها بیاموزند.

 

آیا واقعاً راه مؤثری برای پیشگیری یا حذف علائم کشش وجود دارد؟

 

ممکن است راه های موثر زیادی برای جلوگیری از ترک های پوستی وجود داشته باشد، اما تا به امروز، هیچ تحقیقی برای حمایت از این روش ها وجود ندارد. منطقی است که پوست را هیدراته و مرطوب نگه دارید تا به لایه های بالایی اجازه کشش داده شود و به رشد و کشش ناگهانی پاسخ دهند. خوب غذا خوردن به سلول های پوست دسترسی فوری به مواد مغذی و التیام در اولین نشانه ضربه های کششی می دهد. اگر هیچ خطری برای درمان خانگی برای جلوگیری از ترک‌های پوستی، مانند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده‌های اضافی وجود ندارد، توصیه می‌کنم از این موارد استفاده کنید. آنها نمی توانند صدمه ببینند، و ممکن است روزی تحقیقاتی برای حمایت از استفاده از آنها انجام شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه  https://is.gd/gsDjUd

 

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()