بهترین روال روزانه مراقبت از مو
نوشته شده توسط : سعید

 

بهترین روال روزانه مراقبت از مو برای به دست آوردن استحکامات طولانی ، شاداب و سالم

چه کسی موهای بلند ، براق و فوق العاده سالم نمی خواهد؟ آرزوی هر دختری این است که موهای ضخیمی روی سرش داشته باشد. اما رسیدن به این هدف همیشه آسان نیست. عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم ، آلودگی ، شیوه زندگی و استفاده نادرست از محصولات مراقبت از مو ، همه می توانند منجر به ایجاد تارهای کسل کننده و کم رنگ شوند. اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید ، اولین چیزی که باید تغییر دهید روال روزانه مراقبت از مو است.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، نگران نباشید ، ما از متخصص پوست ، دکتر Mrunal Shah Modi (@dr.mrunalmodi) از کلینیک شاین - پوست ، مو و لیزر در بمبئی خواسته ایم تا به شما در یافتن یک ایده آل کمک کند. مراقبت روزانه از موها ، صرف نظر از نوع موی شما.

ماساژ روغن

- تمیز کردن

- وضعیت

- ترمیم با ماسک مو

- با سرم مو درمان کنید

- با نرم کننده مرطوب محافظت کنید


مرحله 1: ماساژ روغن
ماساژ دادن موهای خود با کمی روغن واقعا به خوبی موها را مرطوب و حالت می دهد. اگر موهای خشک و وز دارید ، این تمرین به ویژه در برنامه روزانه مراقبت از مو بسیار مهم است. دکتر مودی می گوید: «روغن کوتیکول خارجی را چرب می کند ، موها را مرطوب می کند و موها را کاهش می دهد. ماساژ ملایم با روغن گردش خون را افزایش می دهد و باعث رشد مو می شود. برخی روغن ها دارای مواد مغذی ضروری هستند که از ریزش مو و سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند. اگر پوست سرتان خشک و خارش دارد ، در چنین مواردی معجزه می کند. اما اگر شوره سر شدید و سایر عفونت های پوست سر دارید ، نباید روغن را تا زمانی که درمان شده است بمالید. "


مرحله 2: تمیز کردن
گام بعدی این است که موهای خود را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن موهای خود ، استفاده از شامپویی که مخصوص نوع موهای شما باشد ، بسیار مهم است. دکتر مودی می گوید: "موها و پوست سر خود را با پاک کننده ملایم بدون سولفات دو تا سه بار در هفته بشویید. این امر برای تمیز نگه داشتن پوست سر بسیار مهم است. علاوه بر این ، دمای آب نیز نقش مهمی دارد. اطمینان حاصل کنید که آب نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم زیرا رطوبت را از بین می برد و موها را خشک می کند. "


مرحله 3: شرایط
صرف نظر از نوع موی شما ، حالت دادن به موها واقعا مهم است. حالت دادن به موها به کاهش موخوره کمک می کند ، با خشکی مقابله می کند و پس از خشک شدن موهای شما را بسیار قابل کنترل تر می کند. علاوه بر این ، موهای خوش حالت آنقدر پیچیده نمی شوند و بنابراین ، حالت دهی به خوبی برای کاهش شکستگی و حفظ موهای سالم عمل می کند. "نرم کننده را فقط به انتهای مو بمالید و نه به پوست سر. بگذارید حداقل چهار تا پنج دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. استفاده از نرم کننده روی پوست سر منجر به تجمع محصول و وزن موها می شود. دلیل مهم این است که آن را با آب سرد بشویید این است که به بستن کوتیکول کمک کرده و درخشندگی می بخشد.


مرحله 4: تعمیر کنید
هر دو تا سه هفته یک بار ، بسیار مهم است که نرم کننده خود را با ماسک مو عوض کنید تا موهای زائد را کاهش داده ، درخشندگی را جبران کرده و آسیب را ترمیم کند. به گفته دکتر مودی ، "آلودگی و گرما باعث می شود موهای شما واقعا خشک و وز شده به نظر برسد. درمان موهای خود با ماسک مو به بازیابی رطوبت کمک می کند و موها را نرم تر و براق تر می کند. ماسک ها همچنین موها را مرطوب و تغذیه می کنند و همچنین استحکام آنها را افزایش می دهند. ماسک های خریداری شده بسیار مفیدتر هستند ، اما استفاده منظم از ماسک های موی خانگی حدود دو تا سه بار نیز مفید خواهد بود. "


مرحله 5: درمان کنید
برای موهای واقعاً سالم که درخشان هستند و ظاهری مویی ندارند ، استفاده از سرم مو بعد از هر بار شستشو بسیار مهم است. همانطور که سرم های قوی برای پوست شما وجود دارد ، سرم مو نیز با مواد فعال غنی شده است که وقتی با بافت سبک سرم همراه می شوند ، برای محافظت ، درمان و ترمیم تارهای شما به عمق موها و پوست سر نفوذ می کنند.


مرحله 6: محافظت کنید
آخرین ، اما بسیار مهم در روال روزانه مراقبت از مو ، محافظت است. موهای ما در طول روز به دلیل آلودگی ، عوامل محیطی ، ابزارهای گرمایشی ، رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی کلی آسیب های زیادی می بیند و باعث کدر شدن و وز شدن موها می شود. و یک راه ساده و در عین حال م toثر برای جلوگیری از این آسیب ، استفاده از نرم کننده مرطوب کننده است. این محصول برای جلوگیری از آسیب های محیطی به ایجاد یک لایه محافظ بر روی تارهای شما کمک می کند و آنها را براق و زیبا نشان می دهد.

برخی از مواد اولیه برای موهای خشک و وز شده چیست؟
مراقبت از موهای خشک ، آسیب دیده و وز شده گاهی ممکن است کمی مشکل باشد زیرا این نوع موها به راحتی مستعد شکستن هستند. بنابراین ، استفاده از مواد خاص به حداقل رساندن این مسئله کمک می کند. به گفته دکتر مودی ، "روغن زیتون ، تخم مرغ ، موز ، آلوئه ورا ، شنبلیله و ماست همه موادی هستند که نه تنها سرشار از آب رسانی نیستند بلکه منبع غنی ویتامین E و آنتی اکسیدان ها نیز هستند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین K ، ویتامین B6 و فیبر هستند که همه آنها خشکی را درمان کرده و موها را نرم و نرم می کند. "


اصول یک روال خوب مراقبت از مو

همیشه اجازه دهید موهای شما با هوا خشک شوند و سپس آنها را با حوله خشک کنید. در هر بار شستن موها از گرما برای خشک کردن آن خودداری کنید. فقط زمانی که موهای شما کاملاً خشک شد از ابزارهای حرارتی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده از هر نوع ابزار گرمایشی از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

- از یک شانه دندان پهن یا انگشتان خود برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.

- از سرم مرطوب کننده مناسب برای موها استفاده کنید.

- برای جلوگیری از شکستگی انتهای مو و آسیب دیدن موها ، مرتب تریم کنید.

- اگر مشکلاتی مانند شوره سر ، خارش سر ، ریزش مو و غیره ادامه یافت ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

- برای موهای سالم مکمل مصرف کنید.

 

لینک کوتاه: yun.ir/dig53f





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: